نمایندگان مخالف و موافق درباره وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟ کمیسیون صنایع مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت موافقت کرد موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد صادق مالواجرد: عرضه مسکن برای جوانان و بی بضاعتان اهمیت دارد صدای انفجار در تل‌آویو شنیده شد (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) عمران خان نامزد ریاست دانشگاه آکسفورد شد آیت‌الله علم‌الهدی: هنر در مشهد مغفول مانده است | بزرگ‌ترین خطر برای مشهد، تجزیه هویتی است بررسی زیرساخت های مورد نیاز خراسان رضوی در دیدار مجمع نمایندگان مجلس با رئیس جمهور تذکر آیین نامه ای رسایی در واکنش به ادعای معاون پارلمانی رئیس جمهور مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ پزشکیان: ضروری است کشور‌های اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه اقدام کند پوتین در باکو: مایه خوشحالی است که بتوانیم به امضای توافق صلح قره‌باغ کمک کنیم هشدار رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در خصوص خرید خدمت یا فروش معافیت سربازی فراکسیون گردشگری مجلس از وزیرشدن صالحی‌امیری حمایت کرد آغاز ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) اژه‌ای: رمزارزها نباید موجب ضرر و زیان مردم شود حماس و جهاد اسلامی مسئولیت عملیات در تل‌آویو را برعهده گرفتند ویدئو | تذکر حمید رسایی به عراقچی در دفاع از امیرحسین ثابتی پزشکیان: در تلاشیم در تعامل صادقانه با مردم حداکثر مشارکت را در اداره امور جذب کنیم پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان پایان یافت | صلاحیت وزیر دفاع در نوبت عصر بررسی خواهد شد
سرخط خبرها

مخبر آئین‌نامه «ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی» را ابلاغ کرد

  • کد خبر: ۱۲۹۲۴۶
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
مخبر آئین‌نامه «ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی» را ابلاغ کرد
معاون اول رئیس‌جمهور، آئین‌نامه اجرایی مربوط به ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی را ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، در اجرای تکلیف قانونی مقرر در بند (ک) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع واگذاری اراضی در مالکیت وزارت راه و شهرسازی به متصرفین با اولویت سکونتگاه‌های غیر رسمی، آیین نامه اجرایی این بند از قانون را به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب رساند.

آیین نامه مذکور با هدف سنددار کردن اراضی متصرفی در مالکیت وزارت راه و شهرسازی با اولویت سکونتگاه‌های غیر رسمی و نیز واگذاری اراضی متصرفی به مالکین اعیانی براساس طرح‌های مصوب شهری (از جمله طرح‌های جامع و تفضیلی و هادی شهری) مصوب شد.

ملاک تعیین زمان تصرف اراضی، براساس تصاویر ماهواره‌ای و هوایی مأخوذه از سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح می‌باشد.

اراضی که بنای ساختمانی با مصالح بادوام در آن‌ها احداث شده، مشمول این آیین نامه بوده و آن دسته از اراضی که در آن‌ها ساختمان‌های پیش ساخته، دیوارکشی، غرس اشجار و زراعت به عمل آمده، از شمول این آیین نامه خارج است.

همچنین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مشمولان این آیین نامه اقدام نماید و وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف است سامانه‌ای ایجاد کند تا متقاضیان بتوانند از طریق آن درخواست خود را تا پایان سال ۱۴۰۱ اعلام کنند. متقاضیان همچنین می‌توانند با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی ذیربط تقاضای خود را به صورت مکتوب ارایه کنند.

در صورتی که متصرفان اراضی موضوع این آیین نامه واجد شرایط لازم نباشند، اراضی تصرفی با رعایت نصاب مقرر به قیمت کارشناسی واقعی روز به آن‌ها واگذار می‌شود.

عرصه اعیانی‌های تجاری و خدماتی به نرخ کارشناسی واقعی روز واگذار می‌شود و در خصوص اعیانی‌های صنعتی که عرصه آن در مناطق مسکونی واقع شده است، مشروط به رعایت مقررات زیست محیطی، واگذاری به نرخ قیمت واقعی کارشناسی روز و اخذ اجرت المثل ایام تصرف بلامانع است.

متقاضیان می‌توانند با تسویه حساب ارزش معین شده عرصه، مطابق این آیین نامه نسبت به تملک و دریافت سند رسمی و یا دریافت قرارداد واگذاری زمین از اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->