سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس بنیاد شهید: نرخ بیکاری جامعه ایثارگران ۱۹.۶ درصد و از میانگین جامعه بیشتر است

  • کد خبر: ۱۳۰۵۳۵
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
رئیس بنیاد شهید: نرخ بیکاری جامعه ایثارگران ۱۹.۶ درصد و از میانگین جامعه بیشتر است
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور بالاتر از عموم مردم بوده و به ۱۹.۶ درصد می‌رسد. همچنین طبق آمار ۵۰ درصد ایثارگران کشور یا بد مسکن یا بی مسکن هستند و ما باید مسکن ۸۰ هزار نفر را در این حوزه تامین کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور بالاتر از عموم مردم بوده و به ۱۹.۶ درصد می‌رسد که امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب، این رقم را کاهش دهیم.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در ارومیه افزود: برنامه منسجمی برای حل مشکلات این بخش تهیه شده که شامل سه بخش استخدام فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد، استخدام فرزندان جانبازان کمتر از ۷۰ درصد و تقویت اعتبارات حوزه اشتغال است.

وی اضافه کرد: در حوزه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، هشت هزار نفر کد استخدامی دریافت کرده و منابع مالی آن هم تامین شده است.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در این حوزه باید اشتغال ۳۳ هزار نفر تعیین تکلیف شود که بخشی از آن حل شده و بخش دیگری نیز از طریق آزمون دوم که در حال برگزاری است، تعیین تکلیف می‌شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در بخش سوم هم تقویت اعتبارات اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم و امسال سعی داریم در این حوزه، از ظرفیت استانداری ها استفاده کرده و ۱۰ درصد منابع استانی اشتغال را به ایثارگران اختصاص دهیم.

قاضی زاده هاشمی در خصوص مسکن ایثارگران هم گفت: طبق آمار ۵۰ درصد ایثارگران کشور یا بد مسکن یا بی مسکن هستند و ما باید مسکن ۸۰ هزار نفر را در این حوزه تامین کنیم.

وی اظهار کرد: برای رفع این مشکل از فرصت طرح جهش ملی مسکن استفاده کرده و طبق قانون باید پنج درصد این طرح به ایثارگران تعلق بگیرد که ساز و کار این امر مهیا شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: همچنین بنیاد شهید تلاش کرده با دارایی‌های خود، چند پروژه مسکن را طراحی و اجرا کند که حدود پنج هزار واحد در این برنامه ریزی احداث و تحویل ایثارگران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز و امروز میهمان مردم و جامعه ایثارگری آذربایجان غربی بود.

دیدار با ایثارگران، بررسی مشکلات این بخش و همچنین بازدید از ایثارگرانی که در زلزله خوی دچار خسارت شدند از جمله دیگر برنامه‌های قاضی زاده هاشمی در این سفر است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->