پرونده جنجالی نتفلیکس و دفاعیه شوک‌برانگیز کارگردان هالیوودی: من در حالت روان‌پریشی بودم زمان اکران «ناتور دشت» مشخص شد + تیزر انتقاد تند خاویر باردم از جنایات اسرائیل؛ «ارتش اسرائیل همان منطق نازی‌ها را دنبال می‌کند» مجید قیصری از تحول در جایزه جلال خبر داد الناز شاکردوست با «مثل یک راز» در لندن روی پرده می‌رود حضور سروش صحت و سعید آقاخانی در یک فیلم جنگی اتریش با طنز اجتماعی، آلمان با درام تاریخی به اسکار ۲۰۲۶ رفتند «غریبانه»، روایتگر مظلومیت امام رضا (ع) می‌شود پرونده ویژه «سینمای ارگانی» در «هفت» امشب (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) بررسی می‌شود بررسی جشنواره تلویزیونی مستند در «نردبان» زمان فیلمبرداری «سواران» با بازی برد پیت مشخص شد «بیژن ابراهیمی»، هنرمند مشهدی درگذشت + علت فوت «آسمان هشتم (ع)» تجربه‌ای هنری در قلب حرم رضوی تاجیکستان با توزیع شاهنامه، فرهنگ مطالعه را ترویج می‌دهد کارگردان «سوپرمن» به دنبال همکاری با مریل استریپ کارگردان «کلاه سبزها»: با اثری در مورد جنگ ۱۲ روزه به «فجر۴۴» می‌آیم تغییر چهره عجیب مهرداد فلاحتگر بازیگر سینما و تلویزیون پس از ابتلا به سرطان + فیلم فیلم جدید شهرام مکری به جشنواره بی‌اف‌آی لندن راه یافت سحر دولتشاهی به فیلم سینمایی «استخر» پیوست دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در هند با محوریت گفت‌و‌گو‌های فرهنگی ایران و هند آغاز شد
سرخط خبرها

اعلام فراخوان بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه

  • کد خبر: ۱۳۰۸۶۴
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
اعلام فراخوان بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه
فراخوان بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه با افزوده شدن بخش جدیدی با عنوان «ایده‌پردازی تولید محتوای رسانه‌ای» از امروز اول آبان ماه منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز ، به‌ نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران؛ بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه با هدف افزایش توجه به کارکردهای رسانه در حوزه نشر و ترویج کتابخوانی، شناسایی، معرفی و تقویت حضور و فعالیت خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان و برنامه‌سازان حوزه کتاب، افزایش سطح و کیفیت تولید آثار مرتبط با حوزه کتاب در رسانه‌های کشور، تقویت ارتباط حلقه‌های صنعت نشر و رسانه، ریل‌گذاری برای تولیدات خلاقانه از طریق شناسایی، معرفی و حمایت از ایده‌های برتر تولید محتوای رسانه‌ای و... برگزار می‌شود.

جشنواره کتاب و رسانه پس از فروکش کردن همه‌گیری کرونا و با وقفه‌ای یک ساله مجدداً آغاز به کار کرده است. جشنواره در دوره بیستم با پوست‌اندازی و تحول جدی در رویکردها و شکل اجرا، در دو بخش مسابقه آثار تولید شده و ایده‌پردازی تولید محتوای رسانه‌ای پذیرای آثار و ایده‌های علاقه‌مندان است.

به این دوره از جشنواره که مبتنی بر آیین‌نامه جدید برگزار می‌شود، چهار جایزه ویژه ناشران فعال در استفاده از رسانه، شخصیت فعال رسانه‌ای کتاب، اثربرگزیده به انتخاب مردم و رسانه حامی کتاب نیز افزوده شده است.

در بخش مسابقه آثار آثار ارسالی در سه حوزه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، پخش رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی بررسی و ارزیابی می‌شوند.

بر اساس این فراخوان، حوزه مطبوعات و خبرگزاری‌ها شامل کلیه محتواهای متنی، عکسی، گرافیکی، صوتی و تصویری است که در روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر شده باشند. صاحبان آثار در این حوزه در ۱۰ محور تیتر، خبر، گزارش‌خبری، گفت‌وگو، یادداشت، مقاله و نقد تخصصی، کاریکاتور، گرافیک (اینفوگراف، پوستر، طرح گرافیکی و...)، عکس (تک عکس، گزارش تصویری و...) و محصولات چندرسانه‌ای می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

در حوزه پخش رادیویی و تلویزیونی کلیه محتواهای صوتی و تصویری که در شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی صدا و سیما، سرویس‌های ویدئویی درخواستی (vod) و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اینترنتی پخش شده باشد، مجاز به شرکت در این جشنواره هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار این حوزه را در هفت محور گزارش خبری، برنامه ترکیبی، مستند، گفت‌وگو و میزگرد، داستانی و نمایشی، پویانمایی و عروسکی و مواد تبلیغی (تیزر، وله، نماهنگ و...) به جشنواره ارسال کنند.

حوزه رسانه‌های اجتماعی شامل شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های کاربرمحور، پادکست‌ها، ویکی‌ها و بلاگ‌ها است. در این حوزه محتواهای تولید و به اشتراک گذاشته شده بر بستر رسانه‌های اجتماعی شامل شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های کاربرمحور، پادکست‌ها و بلاگ‌ها داوری خواهند شد.

محورهای این حوزه در سه بخش متن بر بستر رسانه‌های اجتماعی (وبلاگ، یادداشت و...)، عکس و گرافیک بر بستر رسانه‌های اجتماعی (تک عکس، گزارش تصویری، اینفوگراف، پوستر، طرح گرافیکی، عکس‌نوشت و...) و چندرسانه‌ای بر بستر رسانه‌های اجتماعی (پادکست، گفت‌وگو و میزگرد زنده، ولاگری، پویانمایی، موشن‌گراف و...) مورد ارزیابی و بررسی داوران بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه قرار خواهند گرفت.

بخش ایده‌پردازی تولید محتوای رسانه‌ای با هدف استفاده از ظرفیت بالقوه مخاطبان، علاقه‌مندان به تولید محتوا، ذی‌نفعان صنعت نشر و تجمیع ایده‌های خلاقانه خلق محتوا با موضوع کتاب و نشر، از این دوره به جشنواره کتاب و رسانه اضافه شده است. در این بخش افرادی که ایده‌هایی خلاقانه برای تولید محتوای رسانه‌ای با موضوع ترویج گونه‌های جدید کتاب دارند، می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره ارسال کنند.

صاحبان ایده‌های پذیرش اولیه شده، به حضور در رویداد ایده‌پردازی دعوت می‌شوند تا با کمک راهبران و مشاوران تخصصی، ایده‌های خود را پرورش دهند. نهایتاً در روز ارائه و مجاب‌سازی فرصت خواهند داشت تا ایده خود را به صورت آسانسوری، به اعضای هیئت داوران این بخش ارائه دهند.

علاوه بر تقدیر از ایده‌های برتر، خانه کتاب و ادبیات ایران، از ایده‌پردازان منتخب حمایت خواهد کرد تا به تولید محتوای خود اقدام کنند.

به دلیل عدم برگزاری جشنواره در سال ۱۴۰۰، در این دوره، آثاری که در محدوده زمانی اول مهر ماه ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ منتشر شده باشند، پذیرش خواهند شد. هر فرد نیز می‌تواند حداکثر هفت اثر در محورهای مختلف بخش مسابقه آثار تولید شده به جشنواره ارسال کند.

در بخش ایده‌پردازی تولید محتوای رسانه‌ای محدودیتی برای ارسال ایده‌ها وجود ندارد. با توجه به اهدای دو جایزه ناشر فعال در استفاده از رسانه‌ها و شخصیت فعال رسانه‌ای کتاب، پذیرش آثار تنها از اهالی رسانه نخواهد بود و ناشرانی که محتوای رسانه‌ای در این حوزه تولید کرده باشند نیز می‌توانند آثار رسانه‌ای خود را ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه از اول آبان ماه ۱۴۰۱ به مدت یک هفته فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی resane.ketab.ir نسبت به مطالعه آیین‌نامه و ارسال آثار و ایده‌های خود اقدام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->