مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد»
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دردسر‌های عبور از «صیاد»

گلایه شهروندان از ترافیک خیابان صیاد شیرازی

  • کد خبر: ۱۳۴۰۰
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
گلایه شهروندان از ترافیک خیابان صیاد شیرازی
شهروندان از ترافیک ناشی از کم عرض بودن خیابان صیاد شیرازی ۸ گله دارند
لیلی رحمانی -  «این زمین فروشی نیست»؛ این جمله با اسپری سیاه‌رنگی روی دیوار سیمانی‌ای نوشته شده است که چند روزی است تنها فضای باز ورودی خیابان صیاد شیرازی ۸ را گرفته و بر مشکلات این خیابان کم‌عرض افزوده است، فضایی که تا پیش از این محل پارک خودرو‌ها بود و بخشی از آن هم فضای خیابان را عریض کرده بود. گویا مالک زمین می‌خواسته است به همه بفهماند که ملک صاحب دارد و به همین راحتی‌ها حاضر نیست ملکش را به کسی بفروشد یا آن را در اختیار کسی قرار دهد و دقیقا منظورش آن دسته از اهالی هستند که هر‌روز ساعات زیادی خودرو خود را در این محل پارک می‌کرده‌اند. اهالی معتقدند این وضعیت حالا باعث ایجاد ترافیک شدیدی شده و لازم است شهرداری فکری ویژه برای این خیابان بکند.

اهالی خیابان صیاد شیرازی ۸ -که یک ورودی به بولوار صارمی است و کمی جلوتر خیابان تبدیل به بولوار می‌شود- هرروز مجبورند برای رسیدن به خیابان اصلی از یک تنگه باریک که یک سمت آن‌را زمین‌های خالی تشکیل داده است عبور کنند. البته شاید اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم همین تنگه باریک محل ارتباط یک خیابان بزرگ با تعداد زیادی ساختمان و برج و بولوار صارمی تا بولوار صیاد شیرازی است و تعداد خودرو‌هایی که شبانه‌روز از این مسیر عبور می‌کنند دست کمی از تعداد خودرو‌های بولوار‌های اصلی ندارد و این درحالی است که کوچه‌های اطراف هم توان تحمل بار ترافیک این کوچه را ندارند. برخی کوچه‌ها بن‌بست‌اند و بقیه هم فرعی‌هایی هستند که بار ترددشان در خیابان اصلی تخلیه می‌شود. کوچه‌ای که در ابتدای آن یک برج چند‌طبقه احداث شده و اگر راننده‌ای آشنا به مسیر‌ها باشد بعید است این مسیر پرترافیک را انتخاب کند.

ترافیک، دعوا و درگیری
زارع که گل‌فروشی‌اش در همین مسیر قرار گرفته است به ابتدای کوچه اشاره می‌کند و می‌گوید: باریکی این خیابان از قدیم هم برای اهالی دردسر‌ساز بود، اما مدتی است که مالک ملک ابتدای کوچه دور زمینش را دیوار کشیده و همین مسئله راه را تنگ‌تر و خیابان را شلوغ‌تر کرده است.
به گفته او شب‌ها شرایط بدتر است و شبی نیست که در اینجا شاهد درگیری، دعوا و تصادف نباشیم، ترافیک سنگین باعث ایجاد اختلاف می‌شود و باور کنید همین چند‌وقت قبل در جریان دعوایی که رخ داد پیرمردی سکته کرد و مجبور شدیم برای انتقال او با اورژانس تماس بگیریم.
چایچی، یکی دیگر از اهالی، موضوع را این‌گونه روایت می‌کند: احراز مالکیت زمین ابتدای کوچه بعد از چندین سال باعث شده است که مالک بیاید و دیواری دور ملکش بکشد. به گفته او این شهرداری است که باید با مالکان اراضی ابتدای کوچه کنار بیاید و کاری کند که خیابان عریض شود. در غیر این‌صورت این زمین‌ها مالک دارند و اختیار املاک هم با خودشان است.
هرچند بعد از عبور از تنگه باریک ابتدای کوچه خیابان عریض و تبدیل به بولوار می‌شود، اما به گفته اهالی ترافیک در بعضی ساعات تا نیمه‌های خیابان اصلی هم ادامه پیدا می‌کند و ماشین‌ها در چند لاین پشت سر هم می‌ایستند. یکی از کسبه هم این مسئله را باعث کسادی نسبی بازارشان می‌داند و می‌گوید: در زمان ترافیک کسی رغبت نمی‌کند دنبال جای پارک بگردد و خودرو خود را «دوبله» و «سوبله» پارک می‌کنند تا بی‌دردسرتر خریدشان را انجام دهند و از ترافیک فرار کنند.

تغییر مسیر خط اتوبوس
«زمانی که تصمیم به خرید خانه در این کوچه گرفتیم، به ما گفته بودند قرار است شهرداری زمین‌های ابتدای خیابان را بخرد و این کوچه عریض شود، اما مدتی است که نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه مالک زمین هم دور زمینش را دیوار کشیده و ترافیک بدتر و سنگین‌تر از قبل شده است، حالا این‌ها بماند، از روزی که این دیوار را کشیده‌اند تنها خط اتوبوس این خیابان که از صارمی به صیاد می‌آمد هم تغییر مسیر داده و این مسئله اوضاع را بدتر کرده است.» این را امانتی، از بانوان محل، می‌گوید. او که می‌خواهد به همراه کودک خردسالش از خیابان عبور کند ادامه می‌دهد: نمی‌دانم چرا مسیر اتوبوس را تغییر داده‌اند، اما این باعث شده است خیلی‌ها به هوای آمدن اتوبوس مدت‌ها در کنار تابلوی ایستگاه منتظر بمانند و آخر سر هم با ناراحتی محل را ترک کنند.
دری هم با ابراز ناراحتی از شرایط ایجاد شده خواهان اصلاح وضعیت کوچه از سوی شهرداری است و می‌گوید ترافیک در بعضی شب‌ها آن‌قدر زیاد است که مالکان برای بیرون آوردن خودروهایشان از پارکینگ خانه‌ها باید مدتی طولانی زمان صرف کنند و منتظر بمانند تا کسی به آن‌ها راه دهد.

احتمال یک‌طرفه شدن خیابان زیاد است
مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۹ با بیان اینکه دیوارکشی ورودی خیابان صیاد شیرازی ۸ به ترافیک این محدوده دامن زده است می‌گوید: شهرداری منطقه با برگزاری جلسات مشترکی با سازمان ترافیک به دنبال یافتن راهی برای رفع این مسئله و حل مشکل ترافیک است و راه‌حل‌های احتمالی تا هفته آینده بررسی و اعلام خواهند شد.
صادق ممتازی کاشانی با تأکید بر اینکه زمین‌های ابتدای خیابان مالک شخصی دارند و این موضوع امکان ورود شهرداری به آن‌ها را غیر ممکن می‌کند از احتمال یک طرفه‌شدن کوچه و تفکیک مسیر ورودی و خروجی خیابان خبر می‌دهد می‌گوید: با تجه به نتیجه بررسی‌ها معلوم می‌کند که این خیابان را یک‌طرفه کنیم یا راه دیگری برای حل مشکل بیابیم.

اصلاح مسیر پس از اصلاح خیابان
مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی هم باریک‌شدن خروجی مسیر اتوبوس خط ۹۴.۱ را علت تغییر مسیر این خط می‌داند و می‌گوید نبود امکان خروج اتوبوس از خروجی صیاد ۸ باعث تغییر مسیر آن شده است و تا زمانی که شرایط به همین صورت باشد این خط از مسیر دیگری رفت‌و‌آمد خواهد کرد، مگر اینکه مسیر مورد نظر اصلاح شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->