حمله تند نصیرزاده به مهدی تاج و و فدراسیون فوتبال سرمربی «سپهر صدرا»: تیمی جاه‌طلب و با انگیزه‌ هستیم تیم «سپهر صدرا» نماینده لیگ برتری والیبال مشهد نیازمند حمایت و پشتیانی بوکسور ملی‌پوش مشهدی: به دنبال کسب افتخار بیشتری هستم یک سهمیه بازیکن خارجی پرسپولیس از دست رفت پرسپولیس دوباره به بازار نقل و انتقالات باز می‌گردد؟ استراتژی قلعه‌نویی: کیفیت فدای نتیجه | برد‌های اقتصادی ادامه دارد صدای سمیعی را ضبط کن در استقلال پست بگیر | پاشازاده افشاء‌گری کرد حمله خسرو حیدری به مدیران هلدینگ خلیج فارس | پول موز و خرما هم نیست! برگزاری مسابقه تیم‌های آلومینیوم اراک و هوادار با کمک داور ویدئویی (VAR) + لینک تهیه بلیت بازی دستیار پرتغالی کادرفنی استقللال پرید! توافق نهایی نکونام با کریم انصاری فرد نحوه خرید بلیت بازی سپاهان و ملوان در هفته چهارم لیگ برتر + لینک و قیمت نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و ذوب آهن در هفته چهارم لیگ برتر + لینک و قیمت پیشنهاد بیرانوند برای برگزاری بازی ایران و قطر در تبریز جریمه سنگین AFC در انتظار نکونام و گاریدو! بازی پرسپولیس با الاهلی برای هواداران رایگان شد غایبان پرسپولیس در دیدار با الاهلی مشخص شدند ورزشگاه تختی تهران، انتخاب استقلال برای میزبانی در دربی ۱۰۴؟ پرسپولیس به دنبال مطالباتش از وزارت ورزش
سرخط خبرها

آن شب تلخ، آن ظهر دل‌انگیز

  • کد خبر: ۱۳۶۷۴۷
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
آن شب تلخ، آن ظهر دل‌انگیز
بازی با انگلیس و ولز دو تجربه متفاوت را برایمان به رامغان آورد تا با بهره‌برداری از آن بتوانیم در میدان بازی با آمریکا بار دیگر بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

پیروزی مقابل ولز و نزدیک‌شدن به اولین صعود فوتبال ایران از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال نه فقط حاصل تغییرات فنی، بلکه نتیجه یک اتحاد عمومی بود؛ جایی که همه عوامل تأثیر‌گذار بر موفقیت ملی‌پوشان فوتبال، به‌خصوص هواداران دست‌به‌دست هم دادند و فارغ از اختلافات اخیر، تیم ملی را در میدان نبرد با ولز حمایت کردند تا بردی بزرگ رقم بخورد و خاطره‌ای ماندگار در ذهن فوتبال‌دوستان ایران به یادگار بماند.

به واقع این بازی نه فقط از ابعاد ورزشی بلکه از ابعاد اجتماعی نیز یک درس بزرگ بود و تردیدی نیست اگر همین فضا تداوم داشته باشد، فوتبال ایران می‌تواند با بهترین نتیجه ممکن در تمام دوران حضورش در جام جهانی فوتبال، این میدان را ترک کند.

آن شب، درشب بازی با انگلیس به واقع این اتحاد و همدلی را کم داشتیم؛ همان شب شب تلخ که فوتبال ایران مقابل مردان جزیره با شش گل ناباورانه شکست خورد؛ گس‌ترین شب فوتبال ایران در عرصه بین‌المللی.

لحظاتی عذاب‌آور بر ما گذشت؛ تحقیرآمیز! و فهمیدیم که فارغ از سلایق و مرزبندی‌ها، اگر دست‌ها را زنجیروار در کنار هم حلقه نزنیم، حتی قادر نیستیم در یک میدان ورزشی به آنچه می‌خواهیم دست یابیم.

فاصله فوتبال ایران به واقع آن شش گل نبود، کما اینکه دیدیم انگلیس وقتی به تیم هماهنگ آمریکا برخورد، حتی نتوانست یک‌بار هم دروازه حریفش را تسخیر کند.

تردیدی نباید داشت که اگر در شب بازی با انگلیس همه چیز به‌درستی در کنار هم قرار می‌گرفت، تیم ملی درمسیرکسب امتیاز از آن بازی حرکت می‌کرد و چه‌بسا همچون تیم ملی فوتبال آمریکا که تیم عجیب‌و‌غریبی هم نیست، می‌توانست دست پر میدان رقابت را ترک کند.

حالا با کوله‌باری اندوخته حاصل از دو تجربه متفاوت مقابل انگلیس و ولز به‌مصاف آمریکا خواهیم رفت و اگر به مانند بازی با ولز پازل‌های موفقیت به‌درستی در کنار هم چیده شود، لمحه‌ای تردید نباید به ذهن راه داد که مردان فوتبال ایران در آن میدان نیز سربلند از زمین مسابقه خارج خواهند شد و اولین صعود خود درجام جهانی فوتبال را جشن خواهند گرفت.

منتظر بازی سه‌شنبه‌شب می‌مانیم. منتظر اتحادی دیگر...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->