آغاز فصل دوم برنامه برمودا + زمان پخش یک خبرنگار تئاتر درگذشت + علت اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا
سرخط خبرها

فرهاد قائمیان: ماهیت سینمای مستند اجازه نوآوری به فیلمساز می‌دهد

  • کد خبر: ۱۳۷۳۳۱
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
فرهاد قائمیان: ماهیت سینمای مستند اجازه نوآوری به فیلمساز می‌دهد
فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون می گوید که ماهیت سینمای مستند، اجازه تجربه کردن، نوآوری و حتی بازیگوشی در روایت و ساختار را به فیلمساز می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره ارتباط سینمای داستانی و مستند گفت: امروز مرز بین هنرها برداشته شده است، با وجود این که سینمای داستانی و مستند، دو دنیای متفاوت هستند اما در محدوده‌هایی بهم پیوند می خورند. سینمای داستانی همواره از تجربه گری ها در سینمای مستند استفاده کرده و در بعضی مستندها، روایتگری به سینمای داستانی نزدیک شده است.

این بازیگر ادامه داد: ماهیت سینمای مستند، اجازه تجربه کردن، نوآوری و حتی بازیگوشی در روایت و ساختار را به فیلمساز می‌دهد. سینمای مستند از جنس زندگی است و زندگی، هرگز ایستا نبوده و به یک قالب محدود نشده است.

قائمیان عنوان کرد: گاهی مرزبندی‌ها برای رسیدن به شناخت و تحلیل و بررسی است که باید به آن احترام گذاشت اما گاهی جدا کردن سینمای داستانی و مستند، به محدود کردن سینمای مستند می‌انجامد. مستندهای بسیاری با موضوع‌ها و ساختارهای جذاب ساخته می‌شوندکه اگر راهی به اکران آنلاین یا نمایش در سینما داشته باشند، اگر چه نه به اندازه فیلم‌های پرفروش سینمای داستانی، اما مخاطب خواهند داشت و مورد توجه قرار می‌گیرند.

بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» تاکید کرد: تصور غلطی است که سینمای مستند را از مردم دور بدانیم و جدا کنیم. در صورت توجه به این نوع فیلم ها و نمایش مستمر آنها به صورت آنلاین یا اکران در سینماها و سینماتک‌ها و پاتوق‌های فرهنگی، با نسلی مواجه خواهیم بود که سینمای مستند را درک کرده، لذت تماشای آن را می‌شناسد و متوجه شگفتی‌های این سینما است.

این بازیگر درباره تاثیر جشنواره‌هایی از جنس «سینماحقیقت» در معرفی سینمای مستند به مخاطبان گفت: رویدادهای فرهنگی زمینه فرهنگسازی را به وجود می‌آورند. جشنواره‌ها با تمرکزی که روی نمایش و پوشش اخبار دارند، فضاسازی می‌کنند و دوستداران هنر را متوجه شاخه‌های مختلف هنرها می‌کنند. اگر جشنواره‌ها به تهران و ساکنان پایتخت محدود و منحصر نشوند، موجی که ایجاد می‌کنند می‌تواند به کشف استعداد منجر شود. شاید برای کشوری با وسعت ایران و انبوه استعدادهای جوان، جشنواره‌ها از جمله «سینماحقیقت» می‌توانند مهمترین بستر کشف استعداد باشند.

منبع: صبا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->