انتصاب سرپرست منطقه یک شهرداری مشهدمقدس (۱۱ مهر ۱۴۰۳) انتصاب مشاور عالی شهردار و مدیر منطقه ثامن شهرداری مشهدمقدس (۱۱ مهر ۱۴۰۳) روند اجرای احداث پروژه بولوار کرامت مشهد به سرعت ادامه دارد اعمال‌قانون ۳۰۶۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پلمب واحد‌های صنفی شغل مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید آغاز عملیات جمع‌آوری تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی از ۱۵ مهر ۱۴۰۳ مردم مشهد پس از وعده صادق ۲ | شادمانی مردم مشهد در پی حمله قدرتمندانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) تمام پرواز‌های فرودگاه مشهد لغو شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خانه‌های تاریخی مشهد، آماده حضور علاقه‌مندان است تجمع ضدصهیونیستی کادر درمان مشهد در اعلام آمادگی اعزام به لبنان + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ سال است تونل تاریخی در میدان ده‌دی مشهد آماده بازدید خواهد شد + فیلم گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶۰ میلیون سفر از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد انجام شده است برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند

  • کد خبر: ۱۳۹۹۸۷
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
شهردار مشهد مقدس: سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند
سید‌عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، گفت: درخواست دارم سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید‌عبدالله ارجائی در سی‌امین اجلاس کمیسیون حمل‌و‌نقل مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور، ضمن اشاره به اینکه مشهد‌الرضا‌(ع) تفاوتی ویژه‌ با شهر‌های دیگر دارد، اظهار کرد: شهر‌ها در کشور‌ها به دلایل مختلف شکل می‌گیرند؛ برخی از شهر‌ها در کنار عارضه طبیعی، بعضی براساس سیاست‌های دولت، برخی براساس صنایع به وجود آمده‌اند، اما مشهد باغ خصوصی است که در کمتر از ۱۳۰۰ سال به ابرشهر جهانی تبدیل شده است. دلیل این رشد چیست؟ مشهد در مقایسه با کهن‌شهر‌های اطراف بسیار جوان است.

وی افزود: علت جمعیت‌پذیری مشهد، وجود مضجع منور حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا‌(ع) است. هیچ چیز نمی‌تواند از فلسفه ذاتی خود جدا شود. هر اتفاق در هر شهر باید با فلسفه ذاتی هماهنگ شود. مشهد شهر زیارتی است.

شهردار مشهد تصریح کرد: اکنون حرم‌مطهر در مرکز شهر از نظر کالبدی قرار ندارد. بنابراین، باید جهت توسعه را تغییر دهیم. مسائل مشهد مختص خود شهر است و نمی‌توان آن را با دیگر شهر‌ها مقایسه کرد و مقصد تمام حمل‌ونقل ما باید حرم‌مطهر باشد.

ارجائی افزود: از آقای وحیدی، وزیر کشور، تشکر می‌کنم، زیرا بار به زمین مانده را می‌خواهند بلند کنند و پنج هزار اتوبوس و ون به شهرداری‌ها بدهند. در تأمین واگن تهران اقدام جهادی رخ داد و امیدوارم برای شهر‌های دیگر هم رقم بخورد.

وی اضافه کرد: از شما خواهش می‌کنم در اعتبارات ۱۴۰۲ سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها را افزایش دهید تا بتوانند حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهند.

شهردار مشهد تصریح کرد: چرا در ۱۲ بند برنامه هفتم توسعه، مدیریت شهری دیده نشده است؟ دلیل اصلی این است که شهرداری‌ها خوب کار کرده‌اند و دیگر برای کشور مسئله نیستند. چند درصد جمعیت کشور در شهر‌ها ساکن هستند؟ اگر مسکن را به مدیریت شهری واگذار کنید، مشکل حل می‌شود.

ارجائی با بیان اینکه سرمایه کشور در خارج از شهر‌ها هزینه می‌شود، در حالی که رضایت مردم را جلب نمی‌کند، گفت: خواهش می‌کنم در اعتبارات ۱۴۰۲ به موضوع حمل‌ونقل عمومی توجه جدی شود. اکنون سهم اوراق مشارکت ۱۲هزار میلیارد تومان است که ۶هزار میلیارد سهم دولت و ۶هزار میلیارد سهم شهرداری است. پیشنهاد من افزایش این مبلغ به ۵۰ میلیارد تومان است که می‌تواند انجام شود، زیرا در شرایط فعلی یک کیلومتر مترو ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->