بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وزارت دفاع انگلیس به صورت مستقل جنایات جنگی سربازان این کشور را بررسی می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۰۳۸۷
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
وزارت دفاع انگلیس به صورت مستقل جنایات جنگی سربازان این کشور را بررسی می‌کند
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، این کشور یک تحقیقات مستقل جدید را درباره آنچه که این وزارتخانه "ادعاهای ارتکاب تخلف" از سوی سربازان انگلیسی در افغانستان در اوایل دهه ۲۰۱۰ خوانده، در نظر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه راشاتودی، این تحقیقات که تحت رهبری چارلز هیدون کیو، یک قاضی ارشد انگلیسی اجرا می‌شود قرار است اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.

جان هیلی، وزیر دفاع دولت در سایه انگلیس گفت: از این تحقیقات ویژه استقبال شده و این باید به موفقیت بینجامد. این تحقیقات برای محافظت از شهرت نیروهای ویژه انگلیسی، تضمین تمامیت تحقیقات نظامی و رسیدن به عدالت برای هر یک از قربانیانی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند ضروری است.

به نوشته راشا تودی قرار است این تحقیقات به بررسی اتهامات مطرح شده در یک دهه گذشته در خصوص ارتکاب قتل‌های غیرقانونی توسط کماندوهای نیروهای ویژه اس.ای.اس انگلیس بپردازد. این "تحقیقات قانونی مستقل" بعد از سالها انکار این جرایم از سوی وزارت دفاع انگلیس که تنها یک سری تحقیقات داخلی بی نتیجه را برای یافتن اسناد و مدارک این قتلهای ادعایی کماندوهای اس.ای.اس در افغانستان اجرا کرد مطرح می‌شوند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای گفت: "وزارت دفاع انگلیس یک سری تغییرات را در سالهای اخیر در رسیدگی به ادعای جدی ارتکاب خلاف از سوی نیروهای مسلح ما اعمال کرده است. بسیاری از این تغییرات هم اکنون در دست عملیاتی شدن هستند از جمله تشکیل واحد جرایم جدی نظامی. درست این است که ما درسهای بیشتری که برای یاد گرفتن وجود دارند را به طور کامل در نظر بگیریم تا تضمین کنیم همه ادعاها به درستی و در مقیاسی برابر مورد رسیدگی قرار می‌گیرند."

این تحقیقات به پوشش سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ زمانی که نیروهای ویژه اس.ای.اس انگلیس در افغانستان مستقر شده بودند خواهد پرداخت. رسانه‌ها در یک دهه گذشته مکررا گزارشهایی را درباره ارتکاب قتلهای بی رحمانه غیرنظامیان از سوی این نیروهای ویژه انگلیسی منتشر کرده‌ بودند.

آخرین مورد تحقیقات درباره این موضوع در اوایل سال جاری میلادی توسط بی.بی.سی منتشر شد. در این گزارش که توسط بی.بی.سی پس از تحقیقاتی چهار ساله گردآوری شد آمده است، یک اسکادران از نیروهای ویژه اس.ای.اس ارتش انگلیس احتمالاً حداقل ۵۴ غیرنظامی افغان را در طی حملات شبانه تنها در یک دوره شش ماهه کشته‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->