فیلم سینمایی «بی‌بدن» اکران آنلاین می‌شود + زمان پخش تمدید مهلت ثبت‌نام در المپیاد فیلمسازی نوجوانان تعطیلی سینما‌های خراسان رضوی و مشهد از ۲۴ تا ۲۸ تیر ۱۴۰۳ لباس و گریم متفاوت الناز شاکردوست در نقش مشهورترین زن شاهنامه رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن برای اسکار ۲۰۲۵ ویژه‌برنامه رادیویی «مثل آب» برای حضرت عباس (ع) + زمان پخش امین زندگانی با تله‌تئاتر «کاتب اعظم» در تلویزیون + زمان پخش بخشی نگری و خودمحوری دستگاهی، مانع توسعه هنر عاشورایی افشاگری پس از واقعه | نگاهی به فیلم «شور عاشقی» در مختصات سینمای دینی ایران اعجاز ایجاز (بخش سوم) نگاهی به دشواری‌های سرودن و نوشتن برای کودک و نوجوان با موضوع عاشورا واکنش مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی به ممنوع‌التصویری باران کوثری جایزه داوران پناهنده پالرمو به «آنیتا، گمشده در اخبار» رسید آغاز فرایند ارسال آثار برای جوایز اسکار ۲۰۲۵ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ عطر «گلاب اشک»؛ گزارشی از برگزاری کارگاه‌های هنری ویژه محرم ۱۴۰۳ در نگارخانه رضوان گفت‌‌گو با «رضا ایرانمنش» بعد ترخیص از بیمارستان | همچنان عاشق بازیگری‌ام انتشار فراخوان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان روایت جالب کارگردان سریال «در انتهای شب» از بازی علیرضا داودنژاد در سریالش
سرخط خبرها

هادی حاجتمند، فیلمساز: نیازمند استراتژی فرهنگی هستیم

  • کد خبر: ۱۴۲۳۴۹
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
هادی حاجتمند، فیلمساز: نیازمند استراتژی فرهنگی هستیم
کار هنرمند این است که به لایه‌های عمیق‌تر موضوع وارد شود و با عمق بیشتری به چرایی اتفاق بپردازد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی حاجتمند، کارگردان و مستندساز مشهدی، معتقد است مسئولان باید صاحب استراتژی فرهنگی باشند.

به باور حاجتمند اگر ماجرای ۸۸ دقیق لایه‌برداری شده بود و درباره آن گفت‌وگو می‌شد، اتفاقات ۹۸ رخ نمی‌داد و اگر باز این اتفاق در ۹۸ صورت می‌گرفت و رها نمی‌شد، امسال با این جریان روبه‌رو نمی‌شدیم: «جمعیتی که در ۹دی۱۳۸۸ به خیابان آمدند، با وجود نقد‌هایی که به مدیران اجرایی کشور داشتند، برای دفاع از انقلاب اسلامی به میدان آمدند. برخلاف کاری که رسانه‌های خبری انجام می‌دهند و روایتگر واقعه هستند، کار هنرمند این است که به لایه‌های عمیق‌تر موضوع وارد شود و با عمقی بیشتر به چرایی اتفاق بپردازد. اگر در گذشته این کار را به‌درستی انجام می‌دادیم و خطا‌ها و اشتباهات خود را در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی متوجه می‌شدیم، در سال۱۴۰۱ این اتفاقات به وجود نمی‌آمد.

حاجتمند یادآور می‌شود: ۹دی۱۳۸۸ مردم به میدان آمدند و پیامی را برای ساختار حاکمیت مخابره کردند. اما به‌دلیل کم‌کاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای این اتفاق در سال۱۳۹۸ دوباره تکرار شد. ضمن اینکه مدیران نیز نباید صرفا بر حضور هنرمندان متوقف باشند. برای این منظور است که مدیران فرهنگی باید صاحب استراتژی فرهنگی باشند. نبود این استراتژی مشکل‌آفرین است، همچنان که بلوای ۱۴۰۱ محصول حرف‌نزدن، گپ‌نزدن و کنکاش‌نکردن معضل بود.

به گفته این فیلمساز، آنچه مهم است، حرکت‌های جامعه‌شناسی باتوجه‌به حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی است. ما بدون اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی به جایی نمی‌رسیم.

حاجتمند ادامه می‌دهد: مردم خودی هستند. اگر به وضعیت قیمت، تورم، معیشت و ارزش پول ملی اعتراض دارند، نیازمند ساختاری هستند که گوش شنوا برای آن‌ها داشته باشد تا کار به کف خیابان کشیده نشود. مسئولان باید برای جنگ ترکیبی برنامه داشته باشند و کار کنند. داروی این روز‌ها و همه روز‌ها برای مردم، عدالت اجتماعی است. این‌گونه نباشد که فقط بخشی از جامعه با فقر و مشکلات اجتماعی دست به گریبان باشند و بخش دیگر در رفاه به سر ببرند، این‌گونه نباشد که پدیده «آقازاده»‌ها در جامعه شایع شود. در زمان جنگ تحمیلی هم که مردم با آن همه مشکلات در کنار هم ایستادند، به این دلیل بود که احساس می‌کردند کمبود‌ها برای همه مردم است و مختص به قشر خاصی نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->