محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان در تل آویو + فیلم وزیر خارجه انگلیس: برای برقراری آتش‌بس در غزه از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌کنم جلیلی با رئیس جمهوری منتخب دیدار کرد صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان!
سرخط خبرها

پژمانفر: وزارت نیرو تا روشن شدن ابهامات سد چم‌شیر حق آبگیری این سد را ندارد

  • کد خبر: ۱۴۳۱۳۲
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
پژمانفر: وزارت نیرو تا روشن شدن ابهامات سد چم‌شیر حق آبگیری این سد را ندارد
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: تا روشن‌شدن ابهامات پیرامون سد چم‌شیر گچساران وزارت نیرو حق آبگیری این سد را ندارد. اگر این وزارتخانه اقدامی انجام دهد با مسئولیت خودش است و باید پاسخگو باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، نصراله پژمانفر با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون اصل نود در خصوص سد چم شیر گچساران اظهار داشت: موضوع اصلی این سد مروبوط به وزارت نیرو است و نگرانی‌هایی نسبت به  آبگیری این سد وجود دارد. جلساتی را با مسئولین بخش‌های مختلف از جمله وزارت نفت و سازمان میحط زیست برای بررسی ابعاد مختلف این پروژه برگزار کرده ایم.

وی افزود: کمیسیون، مطالعات و مکاتبات متعددی با وزارتخانه‌های نفت و نیرو و مجموعه‌های علمی و دانشگاهی داشته و کار به اینجا رسید که تا شفاف شدن ابهاماتی که در خصوص این سد مطرح است، وزارت نیرو اقدام به آبگیری سد نکند و در جلسه مشترک کمیسیون، این مساله به شخص وزیر نیرو یعنی آقای محرابیان اعلام شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تأکید کرد: اگر وزارت نیرو اقدامی انجام دهد با مسئولیت خودش است و باید پاسخگو باشند و هر اتفاقی رخ دهد مسئولیت آن بر عهده کسانی است که با وجود تذکرات، تصمیم گیری کرده‌اند.  وزیر نیرو اعلام آمادگی کرد در کمیته‌ای به کارشناسان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه لازم است هیچ اقدام غیرقابل بازگشتی انجام نشود، گفت: در مورد این پروژه عدم النفع‌هایی مطرح است که متوجه میادین نفتی است و موضوع گزارش‌ها و طرح توجیهی که در خصوص احداث سد وجود داشته اشکالاتی به آن وارد بوده و امیدواریم وزارت نیرو دقت لازم در اقدامات قانونی را داشته باشند  و امیدواریم در صورت رفع نگرانی اقدامات بعدی انجام شود.

پژمانفر تصریح کرد: زمانی که عملیات  احداث سد آغاز شد و تذکرات لازم داده نشد نیز موضوعی است که نیاز به بررسی دارد و شاید لازم است دستگاه قضایی به آن ورود کند و اگر کسانی کوتاهی کرده باشند باید با آن برخورد شود، اما صحبت این است که امروز با وجود سرمایه گذاری دولت‌های گذشته طبق روال عادی باید این سد آبگیری شود، اما ما به گزارش‌هایی رسیدیم که خطر و آسیب‌های آب گیری این سد بیش از منافع آن است که باید مقداری تامل کنیم و پس از جمع بندی اقدام کنیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->