آغاز فصل دوم برنامه برمودا + زمان پخش یک خبرنگار تئاتر درگذشت + علت اختتامیه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خراسان رضوی برگزار شد همه چیز درباره فصل دوم بازی مرکب ( اسکوییدگیم ) + بازیگران و تریلر و خلاصه داستان هوش مصنوعی باید در خدمت هنر باشد | گفت‌و‌گو با علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته خراسانی هوران؛ اولین رویداد گفت‌و‌گو محور بانوان رسانه در مشهد| حضور بیش از ۵۰ صاحب‌نظر در حوزه زنان+ویدئو نگاهی به آثاری که با شروع زمستان در سینما‌های کشور اکران می‌شوند شهر‌های مزین به کتاب | معرفی چند شهرِ کتاب در جهان که هرکدام می‌تواند الگویی برای شهرهای ما باشد معرفی اعضای کارگروه حقوقی معاونت هنری وزارت ارشاد + اسامی واکنش علی شادمان، بازیگر سینما و تلویزیون، به رفع فیلترینگ + عکس چرا فیلم علی حاتمی پوستر فجر شد؟ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ فیلم‌های آخرهفته تلویزیون (۶ و ۷ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را ببینید + عکس «فراهان» با نوای اصیل ایرانی در مشهد روی صحنه می‌رود گلایه‌های پوران درخشنده از بی‌توجهی‌ها استادی که فروتنانه هنرجو بود | درباره مرحوم بشیر محدثی‌فر، نقاش تصاویر شهدا
سرخط خبرها

رشد ۲۷درصدی گیشه جهانی در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر: ۱۴۴۲۱۱
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
رشد ۲۷درصدی گیشه جهانی در سال ۲۰۲۲
باکس‌آفیس جهانی در سال ۲۰۲۲ با رشدی ۲۷ درصدی به فروش ۲۶ میلیارد دلار در گیشه رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ درآمد گیشه سینماهای جهان در سال ۲۰۲۲ به ۲۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشدی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد؛ با این حال این رقم هنوز فاصله زیادی با رقم فروش پیش از پاندمی کرونا دارد.

سال ۲۰۲۱ آمار فروش برابر با ۲۱.۴ میلیارد دلار بود.

آمار سال ۲۰۲۲ اما هنوز ۳۵ درصد کمتر از میانگین فروش جهانی در سه سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ است که هنوز مشکلی به نام کرونا چهره نکرده بود. به این ترتیب باید گفت آمار سالی که گذشت به معنی ضرر ۱۴ میلیارد دلاری در مقایسه با پیش از دوران کروناست.

چین که سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیشترین درآمد را در مقایسه با دیگر کشورها داشت، در سال ۲۰۲۲ تاج باکس‌آفیس را به بازار سینمای آمریکای شمالی واگذار کرد.

چین تقریباً با فروشی برابر ۴.۳۳ میلیارد دلار سال گذشته را به پایان برد که ۳۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ بود. فروش چین در واقع در مقایسه با ۳ سال پیش از پاندمی نصف شده است و در سال ۲۰۲۲ کمترین میزان فروش را در ۱۱ سال اخیر تجربه کرد.

بازار آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۲ فروشی حدود ۷.۵ میلیارد دلار را ثبت کرد که به معنی افزایش ۶۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ است اما هنوز ۳۵ درصد کمتر از میانگین ۳ سال پیش از کروناست.

باکس آفیس دیگر کشورها به جز چین و آمریکا نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴.۱ میلیارد دلار بود که نشان دهنده افزایش ۵۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ و در عین حال کاهشی ۲۹ درصدی در مقایسه با میانگین ۳ سال پیش از کروناست.

در هر ۳ منطقه کلیدی اروپا، خاورمیانه و آفریقا آمار فروش ۳۱ درصد کمتر از میانگین ۳ سال پیش از کرونا بود و افزایش ۵۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ ثبت کرد و به فروش ۷.۱ میلیارد دلاری دست یافت.

آسیا و اقیانوسیه (به استثنای چین) فروشی ۵.۲ میلیاردی را تجربه کردند که ۲۶ درصد کمتر از میانگین ۳ ساله و ۴۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود.

ژاپن در این میان با فروش ۱.۵ میلیارد دلار ستاره سال ۲۰۲۲ بود و تنها ۹.۴ درصد کمتر از میانگین ۳ سال پیش از پاندمی فروش کرد.

فروش آمریکای لاتین نزدیک به ۱.۸ میلیارد دلار بود که ۳۰ درصد کمتر از میانگین ۳ ساله بود و در عین حال بیشترین افزایش را به نسبت سال ۲۰۲۱ نشان داد و ۸۷ درصد بیشتر فروخت.

روسیه نیز به نسبت پیش از کرونا ضعیف‌ترین آمار را ثبت کرد و در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳ درصد کمتر فروخت و کاهشی ۵۷ درصدی نسبت به میانگین ۳ سال پیش از کرونا را تجربه کرد.

از آنجا که آمار هند در دست نیست زیرا کام‌اسکور یا گوئر استریت در آنجا فعالیت ندارند، ۱۵ بازار بین‌المللی (خارج از آمریکا) برتر سال ۲۰۲۲ عبارت بودند از: چین با ۴.۳ میلیارد دلار، ژاپن با ۱.۵ میلیارد دلار، انگلستان و ایرلند با ۱.۲ میلیارد دلار، فرانسه با ۱.۱ میلیارد دلار، کره جنوبی با ۰.۹ میلیارد دلار، آلمان با ۰.۸ میلیارد دلار، استرالیا با ۰.۶۴ میلیارد دلار، مکزیک با ۰.۶۳ میلیارد دلار، اسپانیا با ۰.۴ میلیارد دلار، برزیل با ۰.۳۵ میلیارد دلار، ایتالیا با ۰.۳۳ میلیارد دلار، روسیه با ۰.۳۱ میلیارد دلار، هلند با ۰.۲۷ میلیارد دلار، عربستان سعودی با ۰.۲۵ میلیارد دلار و امارات متحده عربی با ۰.۱۶ میلیارد دلار.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->