قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب
سرخط خبرها

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم قانع شدند

  • کد خبر: ۱۴۴۵۳۴
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم قانع شدند
نمایندگان مردم در خانه ملت از توضیحات زلفی گل در پاسخ به سئوالات نماینده مردم تبریز در مجلس قانع شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال محمدحسین فرهنگی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات درخصوص علت عدم توجه به توسعه و حمایت از آموزش‌های کاربردی- مهارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور و بی توجهی به تصویب رشته‌های مورد نیاز و عدم رسمیت دادن به آن‌ها و همچنین برنامه‌های وزارتخانه مذکور برای اصلاح فرآیند تجدیدنظر در اجرای شیوه‌ها و روش‌های کنونی با ۱۵۶ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع شدند.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال مذکور از وزیر علوم گفت: علت عدم توجه به توسعه و حمایـت از آموزشهـای کـاربردی-مهـارتی مرتبط با مشاغل موجود در کشور و بی توجهی به تصویب رشته‌های مـورد نیاز و عدم رسمیت دادن به آن‌ها چیست؟

وی در تشریح بخش دوم سوال نیز افزود: برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اصالح فرآینـد و تجدیـدنظر در اجرای شیوه‌ها و روش‌های کنونی که باعث افـت علمـی دانشـگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و عدم همسوئی آن‌ها با سیاست‌های دولت محترم شده است، چیست؟ نتیجه بررسی: در اجرای ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسـلامی، سـؤال‌های فوق در جلسه رسمی مورخ  ۲۶/۰۷/۱۴۰۱ کمیسیون بـا حضـور ۱۶ نفـر از نمایندگان  کمیسیون، نماینده محترم سؤال کننده و وزیر محترم، مطـرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سـؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون قلمرو سؤال‌ها را ملی تشخیص داده و مستند بـه بنـد ۳ مـاده ۲۰۷ آیین نامـه داخلی مجلس شورای اسالمی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولـین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

در گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری آمده است: شرایط غیر قابل قبولی در بخش قابل توجهی از زیرمجموعه‌های آن وزارت محترم در جریان است که باعث افت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و عدم همسوئی آن‌ها با سیاست‌های دولت محترم می‌شود. برنامه وزارت محترم برای اصلاح فرآیند و تجدید نظر در این شیوه‌ها و روش‌ها چیست؟         

از ارکان مهم  آموزش عالی کشور زیر مجموعه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. در دولت آیه الله رئیسی انتظار می‌رفت گام‌های بلندی در راستای ایجاد تفکر انقلابی و اسلامی همسو با دولت ارزشمند ایشان شکل گیرد. در ماه‌های گذشته، در بخش قابل توجهی از مدیریت‌های جدیدی که در این مجموعه مهم و ارزشمند شکل گرفته است نه تنها شاهد این روند نیستیم، بلکه هم از نظر علمی و هم به جهت همسویی با دولت تناقض‌های مهمی را شاهد هستیم. از وزارتخانه گرفته تا برخی از دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های استان‌های مختلف کشور این منافات قابل توجه است. با این فرایند نه تنها شاهد تحولات مثبت نخواهیم بود، بلکه دوره تلخی را در ایجاد مشکلات جدید، افت کیفیت و تقویت سکولاریسم در مراکز علمی کشور خواهد شد.

برنامه وزارت محترم برای اصلاح فرآیند و تجدید نظر در این شیوه‌ها و روش‌ها چیست؟  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->