وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟
سرخط خبرها

شکست آمریکا برای توسعه‌ معادن افغانستان

  • کد خبر: ۱۴۴۶۶۰
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
شکست آمریکا برای توسعه‌ معادن افغانستان
سیگار اعلام کرد: آمریکا نتوانسته است چالش‌های موجود در برابر توسعه معادن افغانستان را حل کند و دستاوردهای آن در این بخش بی‌دوام بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی اعلام کرد پروژه آمریکا برای توسعه و ایجاد ظرفیت در بخش استخراج معادن افغانستان ناکام بوده است.

سیگار گفت: آمریکا پس از ۱۷ سال تلاش و سرمایه‌گذاری به ارزش میلیون‌ها دالر، نتوانست چالش‌های فراوان در برابر توسعه معادن افغانستان را حل کند و دستاوردهای آن در این بخش ناچیز و بی‌دوام بود.

در گزارش سیگار آمده است که آمریکا از سال ۱۳۸۲ بیش از ۹۶۲ میلیون دلار برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان مصرف کرد؛ اما نتیجه‌ای درپی نداشت.

سیگار مدعی است که حامد کرزی و اشرف‌ غنی روئسای جمهور سابق افغانستان به علت فساد و استخراج غیرقانونی معادن و نبود زیرساخت‌های استخراج در افغانستان نتوانستند این کشور را از وابستگی به کمک‌های خارجی رهایی ببخشند.

سیگار با انتقاد از وزارت تجارت و اداره توسعه بین‌المللی آمریکا گفت که این وزارتخانه نظارت موثر بر پروژه‌های توسعه معادن افغانستان نداشتند و بدون توجه به چالش‌ها، به تطبیق آن پرداختند. سیگار می‌گوید که این برنامه‌ها به رغم سرمایه‌گذاری آمریکا به هیچ یک از اهداف خود دست نیافتند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->