وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خودرو‌های بالای ۳ میلیارد مشمول مالیات می‌شوند + جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۹۱۴۴
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
خودرو‌های بالای ۳ میلیارد مشمول مالیات می‌شوند + جزئیات
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در رابطه با انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق که قیمت آن‌ها بیش از ۳ میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد این ۳ میلیارد مشمول مالیات سالانه نرخ یک درصد می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، رحیم زارع  در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش گفت: تبصره ششم بخش درآمدی بودجه با توجه به اینکه در رابطه با بحث مالیات‌ها است نمایندگان وسواس بیشتری نسبت به این تبصره دارند. در یکی از مصوبات نشست امروز مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از مشمول افزایش ۱۰ درصدی عوارض معاف هستند. 

وی افزود: همچنین مالکان ساختمان‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معاف از پرداخت بیمه حوادث طبیعی شدند. علاوه بر این در راستای ارتقای مشاغل دانش‌بنیان، کسب و کار‌های دیجیتال مشمول مالیات با نرخ صفر شدند. همچنین به وزارتخانه‌های نیرو و نفت اجازه داده شد تا مدارسی که حداقل ۵۰ درصد آن را خیرین می‌سازند حداقل ۵۰ درصد تخفیف در حق احداث انشعابات گاز، آب و برق برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: همچنین واردات خودرو‌های آمبولانس توسط هلال احمر، بنیاد شهید، دانشگاه‌های علوم پزشکی از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی معاف شدند. علاوه بر این جهت تحقق تولید دانش بنیان و عبور از خام‌فروشی درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام محصولات معدنی و صنایع فلزی و غیرفلزی و پتروشیمی، نفتی و گازی به صورت خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی شدند که در این حکم حقوق ورودی ماشین‌آلات حوزه معدنی از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد. 

زارع ادامه داد: همچنین در رابطه با استان‌ها، مالیات و عوارض ارزش افزوده واحد‌های تولید و پیمان‌کاران واقع در هر استان باید به حساب آن استان محل استقرار واحد تولیدی باید منظور شود و مالیات واحد‌های تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد. 

وی گفت: همچنین تبلیغات کالا‌ها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات معاف از مالیات بر ارزش افزوده شدند. در رابطه با انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق که قیمت آن‌ها بیش از ۳ میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد این ۳ میلیارد مشمول مالیات سالانه نرخ یک درصد می‌شود. همچنین واحد‌های مسکونی و باغ‌ویلا‌هایی که قیمت آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان هستند، باید نسبت به مازاد این ۲۰ میلیارد تومان مالیات دو درصدی پرداخت کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->