فاصله کوتاه دلار تا کانال ۸۲ هزار تومان (۱۰ دی ۱۴۰۳) | سکه نزدیک ۵۸ میلیون تومان! نژاد دام و طیور بومی ایران در آستانه انقراض | شغل دامداری در خطر است صفرتاصد افزایش حقوق کارگران و کارمندان در سال ۱۴۰۴ ضرب‌الاجل سازمان بازرسی به مدیران ۷ بانک درباره تسهیلات فرزندآوری | بانک‌های سامان، اقتصاد نوین و رسالت دارای بیشترین صف انتظار متقاضی تبعات افزایش قیمت دلار بر دخل‌وخرج کارگران رشد نرخ ارز رسمی چگونه باعث جهش قیمت دلار در بازار آزاد می‌شود؟ سیر صعودی قیمت خودرو، خریداران و فروشندگان را در حالت آماده‌باش قرار داده است (۹ دی ۱۴۰۳) قیمت تخم‌مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان، تغییری نخواهد یافت (۹ دی ۱۴۰۳) آخرین قیمت ارز توافقی نیما امروز (۹ دی ۱۴۰۳) چند؟ | دلار توافقی کاهشی شد پیش‌نویس دستورالعمل حدود تراکنش‌های بانکی اشخاص تصویب شد چشم‌انداز آینده بازار سرمایه | زمستان بورس گرم می‌شود؟ دلایل اصلی رشد شارپی قیمت طلا و دلار در بازار چه بود؟ قیمت جدید گوشی موبایل آیفون ۱۵ و ۱۶ در بازار امروز (یکشنبه، ۹ دی ۱۴۰۳) قیمت بنزین سوپر وارداتی به قیمت روز واردات آن بستگی دارد زمان قرعه‌کشی ایران‌خودرو ویژه دی ۱۴۰۳ مشخص شد | برداشت وجوه بلوکه شده از امروز یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳ ۳۲۴ نقض آتش‌بس با لبنان توسط رژیم صهیونیستی پیش بینی قیمت ارز و دلار (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (یکشنبه ۹ دی ۱۴۰۳)| بازار وارد فاز خنثی می‌شود؟ کاهش مصرف گاز در صنایع، توقف تولید را در پی دارد تأمین گوشت مرغ ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۴ در مشهد و خراسان رضوی کلید خورد (۸ دی ۱۴۰۳) درباره مرحوم مهندس باقر مستوفی، پدر صنعت پتروشیمی ایران | مرد چالش‌های بزرگ ساعات کاری بانک‌ها تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد نقش صادرکنندگان در جهش نرخ ارز چیست؟ بررسی قیمت امروز موبایل (۸ دی ۱۴۰۳) | شیائومی نوت ۱۳ چند؟ افزایش ۲ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۸ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ دی ۱۴۰۳) | سورن پلاس ۸۴۱ میلیون تومان شد برنامه قطعی برق در مشهد تغییر کرد (۸ دی ۱۴۰۳) طلا در مشهد از مرز ۵.۲ میلیون تومان هم عبور کرد (۸ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

٢٠۶ دوباره در سبد محصولات ایران‌خودرو قرار می‌گیرد (۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۱۰۱۲
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
٢٠۶ دوباره در سبد محصولات ایران‌خودرو قرار می‌گیرد (۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱)
قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو ضمن تاکید بر اینکه توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ به معنای توقف کامل نیست عنوان کرد: این خانواده خودرویی پس از تطبیق کیفی با استاندارد‌های جدید سازمان استاندارد به سبد محصولات ایران‌خودرو باز خواهد گشت.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش پورمجیب در نشست خبری امروز گروه صنعتی ایران‌خودرو در رابطه با علل توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ و استفاده از برخی قطعات آن بر روی پلتفرم خودروی ٢٠٧ و عرضه در قالب پژو ٢٠٧ تیپ ۵ ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: توقف تولید پژو به معنای توقف کامل و خداحافظی و حذف آن‌ها از سبد محصولات این شرکت نیست؛ ما مجبور بودیم که در جهت تطابق این خودروها با استانداردهای جدیدی که سازمان ملی استاندارد به خودروسازان برای اعمال ابلاغ کرده است، تا زمانی که امکان این تطبیق استانداری ممکن باشد، دست نگه داریم؛ چرا که به زمان نیاز داشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای فروردین ماه امکان تحقق پروژه‌های مرتبط با خودروی ٢٠۶ وجود نداشت؛ این توقف مقطعی تولید در نظر گرفته شد؛ بنابراین زمانی که تطابق استانداری محقق شود، محصولات ٢٠۶ به سبد محصولات ایران‌خودرو بازمی‌گردد.

این مقام مسئول در رابطه با نصب برخی قطعات ٢٠۶ بر روی نسخه پایه ٢٠٧ با حذف برخی قطعات و جایگزینی با قطعات ٢٠۶ و استفاده از فریم داخلی ٢٠۶ برای ٢٠٧ که می‌تواند قیمتی میان این دو (٢٠۶ و ٢٠٧ پایه) باشد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و ذائقه مشتریان در تنوع محصولات و همچنین بحث قیمت خودروها، سیاست واریانت در خودروسازی‌ها یک سیاست درونی است و ما نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که با سازمان فروش صورت گرفت و با توجه به ذائقه و تنوع مورد انتظار مشتریان، این امکان را فراهم کرده‌ایم که خودروها با واریانت‌های قیمت‌های فروش تبدیل به برنامه فروش شود.

پورمجیب تاکید کرد: این بدان معنا نیست که بخواهیم به واسطه حذف آپشنی از خودرو، محصولی جدید متولد کنیم؛ بلکه متناسب‌سازی صورت می‌گیرد تا برخی واریانت‌ها را متناسب با نیاز مشتریان خاص داشته باشیم، همچون اتفاقی که برای ٢٠۶ افتاده یا عرضه دناپلاسها که در بورس با تمرکز کاسه‌ای اتفاق افتاد. این موضوع در خودروسازان خصوصی نیز رخ می‌دهد و به معنای تقلیل ویژگی‌ها و آپشن‌ها برای کاهش قیمت نیست.

وی افزود: چنانچه به صورت کامل یک ویژگی یا آپشنی را حذف می‌کردیم که بواسطه کسری قطعه یا کاهش هزینه بود، میشد گفت که تقلیل صورت گرفته است؛ اما اکنون که همزمان با تیراژ بالا، واریانت‌ های مختلفی داریم که بتوان هم ترمز کاسه‌ای و هم ترمز دیسکی بنا به سلیقه مشتری استفاده کرد، حق انتخاب به مشتری بر اساس قیمت می‌دهد، بنابراین از روی ناچاری تقلیلی صورت نگرفته است که قیمت پایین بیاید. همزمان واریانت‌های مختلفی داریم، همراه با تیراژ بالا، تمام آپشن‌های مدنظر مشتریان در قالب واریانت‌های مختلف خودروها موجود هستند تا مشتری انتخاب کند.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این رابطه اظهار کرد: در هر صورت تولید ایران‌خودرو بر اساس چهار مشخصه صورت می‌گیرد؛ تولید در تیراژ بالا، به صورت کامل و با ثبات و باکیفیت به مراتب بالا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ٧٠ درصد تولید، در شبکه تامین صورت می‌گیرد. گاهی اوقات الزامات و محدودیت‌هایی در شبکه تامین وجود دارد که سیاست تولیدی ما نیز منطبق بر محدودیت‌ها و الزامات صورت می‌گیرد. اینکه خودرویی را با حفظ کیفیت بتوانیم با قیمت پایین‌تر به دست مصرف‌کننده برسانیم، در اصل خوب است یا بد؟

خطیبی تصریح کرد: ضمن اینکه خودرویی که در بورس عرضه می‌شود، همچون عرضه‌ای که فردا (دوشنبه) صورت خواهد گرفت؛ تمام مشخصات و ویژگی‌های خودرو اعلام شده و می‌شود؛ بنابراین مشتریان از ویژگی‌ها اطلاع دارند و خرید خود را انجام می‌دهند؛ اگر ایران‌خودرو خلاف بخشنامه عمل می‌کرد، ایراد وارد بود. اما اقدامی صورت گرفته که با حفظ ایمنی و با قیمت پایین‌تر عرضه شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->