درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
سرخط خبرها

بحث تامین منابع مالی یکی از مشکلات مهم امروزه واحدهای تولیدی است

  • کد خبر: ۱۵۱۲۱۸
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
بحث تامین منابع مالی یکی از مشکلات مهم امروزه واحدهای تولیدی است
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراستان رضوی گفت: امروز واحدهای تولیدی در فضای ریسک نیستند، بلکه در فضای نااطمینانی قرار دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید صفایی نیکو، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراستان رضوی امروز یک اسفند ماه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی که با حضور معاون قضایی دادگستری کل کشور در سالن همایش‌های نان مزرعه ناب مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم امروزه واحدهای تولیدی بحث تامین منابع مالی است. اقتصاد ما اقتصاد تورمی است و نوسانات نرخ ارز بسیاری از واحدها را با مشکل روبرو کرده است به طوری که تامین منابع مالی جز ضروریات در واحدها است.

وی افزود: امروز واحدهای تولیدی در فضای ریسک نبوده بلکه در فضای نااطمینانی قرار دارند. در فضای ریسک از آینده اطلاعی وجود ندارد. اما می‌توان مدیریت انجام داد. این درحالی است که در فضای نااطمینانی، نه پیش‌بینی صورت می‌گیرد و نه می‌توان مدیریت انجام داد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی بیان کرد: ما به عنوان شبکه بانکی با یک پارادوکس روبرو هستیم. از طرفی واحدها نیازمند منابع مالی هستند و به واسطه تورم مزمن باید منابع خود را تامین کنند و از طرفی با توجه به برون رفت منابع حاصل از  تسهیلات تکلیفی از بانک‌ها که عمدتا مبالغ بالایی دارد، سهم واحدهای تولیدی و خدماتی را از گرفتن منابع مالی کمتر کرده است.

صفایی نیکو افزود: زمانی که در کشوری تورم داریم طبیعی است واحدهای تولیدی نیازمند منابع هستند و ما باید پاسخگو باشیم. وقتی بخش عمده‌ای از منابع به سمت وام‌های تکلیفی می‌رود، نمی‌شود سطح رضایتمندی واحدهای تولیدی را فراهم کنیم. باید شرایط را به سمتی ببریم که در مجلس و در تصمیم‌گیری سهم واحدهای تولیدی در نظر گرفته و مشخص شود. در گذشته نرخ تسهیلات متفاوت بوده است اینکه بخش کشاورزی و خدمات تسهیلات با نرخ یکسان بگیرد، بی‌عدالتی است و باید نرخ‌ها برای بخش‌ها متفاوت باشد. نوسانات ارزی مشکلات زیادی برای واحدها ایجاد کرده است و این مساله هم باید برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->