حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

پشت‌پرده خاموشی پله‌برقی‌های مترو در ایستگاه شهدای مشهد

  • کد خبر: ۱۵۱۶۹۰
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
پشت‌پرده خاموشی پله‌برقی‌های مترو در ایستگاه شهدای مشهد
دو روزی از خاموشی پله برقی‌های ایستگاه میدان شهدای خط ۲ قطار شهری مشهد در ساختمان توس می‌گذرد. دیروز نیز مسافران خط ۲ قطار شهری مشهد با نوار زردی در محدوده خروجی این ایستگاه روبه رو شدند. دونفری که مقابل نوار زرد ایستاده بودند با اشاره دست همه مسافران را به سمت پله‌های خروجی هاشمی نژاد هدایت می‌کردند و از حضور مردم در طبقه منهای یک ساختمان توس برای خروج کامل از ایستگاه جلوگیری می‌کردند.

الهام مهدیزاده | شهرآرانیوز؛ این اقدام آنان درحالی بود که برخی مسافران قصد داشتند از این خروجی برای رفتن به حرم مطهر رضوی یا خیابان توحید استفاده کنند. یکی از مسافران خط ۲ قطار شهری مشهد دررابطه با بروز این مشکل، می‌گوید: جلو درب ورود به طبقه منهای یک ساختمان توس دو نفر ایستاده بودند. هرچقدر به آن‌ها گفتم که‌ می‌خواهم به خیابان توحید بروم، اجازه ندادند تا از خروجی توحید خارج شوم.

این. او در ادامه به شرایط برخی مسافران نیز اشاره و دراین رابطه بیان می‌کند: مسیر خیابان هاشمی نژاد که این مأموران مردم را به سمت آن راهنمایی می‌کردند، مسیر جدیدی است. این خروجی نه پله برقی دارد و نه آسانسور. پله برقی و آسانسور خروجی ایستگاه شهدای خط ۲ در ساختمان توس قرار دارد. از طرفی همه مردم که‌ نمی‌توانند از پله رفت وآمد کنند. در میان مسافران مترو، کهن سالان یا افرادی هستند که به دلیل مشکلات جسمی نمی‌توانند از پله استفاده کنند.

مسافر دیگری به خاموش بودن پله برقی در طبقه منهای ۲ ساختمان توس اشاره دارد. این شهروند نیز بیان می‌کند که عموما پله‌های برقی در ایستگاه مترو میدان شهدا هرچند وقت یک بار قطع می‌شود و مسافران برای بالاآمدن از زیرزمین به طبقه همکف عمدتا با مشکل روبه رو می‌شوند.

تصمیم هیئت مدیره «توس»

در پیگیری شهرآرا؛ مهاجر، مسئول روابط عمومی قطار شهری مشهد، موضوع را به تصمیم هیئت مدیره ساختمان مرتبط می‌داند. او تأکید می‌کند که تمام ایستگاه‌های خطوط قطاری شهری مشهد فعال هستند.
پاسخ تکمیلی مدیر روابط عمومی قطار شهری مشهد برای ایستگاه شهدا ازاین قرار است: قسمتی از خروجی ایستگاه مترو که در محدوده ساختمان توس قرار دارد، در حوزه اختیارات قطار شهری نیست.

برای پیگیری بیشتر، موضوع را از مدیرکل پشتیبانی شهرداری مشهد جویا می‌شویم. سیدکمال الدین شاهچراغی نیز موضوع ممانعت مردم برای خروج از ایستگاه میدان شهدا خط ۲ قطار شهری را به مسائل پیرامون ساختمان توس و واحد‌های تجاری آن مرتبط می‌داند.

شهرداری بدهی ندارد

شاهچراغی می‌گوید: طبقه منهای یک ساختمان توس، دارای چندین پلاک تجاری است. باتوجه به اهمیت فعال بودن پله برقی‌ها به منظور استفاده مسافران مترو، موضوع فهرست بدهی شارژ ساختمان را با فوریت بررسی کردیم. این نکته نیز لحاظ شود که شهرداری مشهد یکی از چندین مشترک و واحد تجاری این ساختمان است، بنابراین نمی‌تواند تصمیم مستقیمی بگیرد.

به گفته او شهرداری مشهد هیچ گونه بدهی‌ای برای شارژ ساختمان ندارد، اما برخی مالکان ساختمان بدهی‌هایی دارند و همین موضوع سبب شد تا هیئت مدیره ساختمان تصمیماتی بگیرد.
مدیرکل پشتیبانی شهرداری مشهد با تأکید دوباره درباره ضرورت استفاده مردم از پله برقی به این نکته نیز اشاره می‌کند که شهرداری مشهد موضوع ساختمان توس و بدهی‌های طرح شده را در گفتگو با واحد‌های تجاری آن ساختمان بررسی کرد و درنهایت مقرر شد بدهی‌های ساختمان برطرف شود.

پلاک ویژه برای قطارشهری

نکته دیگری که وجود دارد، احتمال شکل گیری اختلافات میان واحد‌های تجاری ساختمان توس و هیئت مدیره است. موضوعی که ممکن است سبب شود دود این اختلاف به چشم مسافران مترو برود و آنان نتوانند برای خروج کامل از ایستگاه از طبقه منهای یک این ساختمان
استفاده کنند.
شاهچراغی این موضوع را این طور پاسخ می‌دهد: تصمیم بر این است که پلاک برای قطار شهری در نظر گرفته شود تا دیگر شاهد شکل گیری این اتفاقات نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->