سرکنسول ایران در هرات: در دور اول، ۹۰ درصد ایرانی‌های ساکن هرات در انتخابات شرکت کردند حامد کرزی با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید رئیسی را امضا کرد افتتاح یک پردیس سینمایی در گلشهرِ مشهد، بزرگترین محله مهاجرنشین ایران مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دانشگاه‌های افغانستان بدون حضور دختران کلاس‌های خود را آغاز کردند

  • کد خبر: ۱۵۳۶۱۷
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
دانشگاه‌های افغانستان بدون حضور دختران کلاس‌های خود را آغاز کردند
درس‌های حضوری دانشگاه‌ها بدون حضور دانشجویان دختر آغاز شد و زمان بازگشایی دانشگاه‌ها به روی دختران مشخص نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بر‌اساس اعلامیه وزارت تحصیلات عالی طالبان، درس‌های حضوری دانشگاه‌ها بدون حضور دانشجویان دختر در ولایت‌های سردسیر امروز آغاز شد. در اعلامیه وزارت تحصیلات عالی درباره زمان بازگشایی دروازه دانشگاه‌ها به روی دختران چیزی نیامده است. 

دانشجویان دختر از طالبان می‌خواهند که همزمان با آغاز دروس دانشجویان پسر به دختران نیز اجازه بدهند تا دروس‌شان را از سر بگیرند.

در همین حال، دفتر حامد کرزی، رئيس جمهور پیشین افغانستان، در یک رشته‌توئیتی نگاشت که شماری از عالمان دین ولایات مرکزی و بزرگان قومی در دیدار با کرزی، خواستار بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران و برگشت زنان به کار شده‌اند. اعلامیه می‌افزاید که در این دیدار بر آغاز گفت‌وگوهای ملی برای ثبات دائمی در افغانستان نیز تأکید شده است. همچنان توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا، در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان، نیز خواستار بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران شده است.

هم اکنون دانش آموزان دختر بالاتر از صنف ششم و دانشجویان دختر از ادامه تحصیل در افغانستان محروم هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->