گذری بر تاریخ تعدادی از روستاهایی که حالا جزو حریم شهری مشهد شده‌اند | باغ‌هایی مدفون زیر آهن و سیمان ایستگاه‌های دوچرخه بایدو خیابان سناباد مشهد به‌زودی توسعه می‌یابد بی‌توجهی شهروندان به جایگاه‌های استقرار کارگران ساختمانی | وقتی به ایست‌کار بها نمی‌دهیم شهروند خبرنگار | درخواست توسعه ایستگاه‌های دوچرخه بایدو در مشهد اعمال‌قانون ۱۵۱۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۲۶ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۵ مهر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های شهید سلیمانی و آزادی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تأمین ۲۵ درصد منابع آب فضای سبز مشهد از بازچرخانی و پساب فاضلاب + فیلم اصلاح الگوی کشت فضای سبز مشهد مطابق با منابع آبی آمار متوفیان مشهد در شش‌ماه نخست ۱۴۰۳ | به طور میانگین روزانه ۶۳ نفر در مشهد فوت کرده‌اند مه و باران در بعضی محور‌های خراسان رضوی باعث لغزندگی جاده‌ها شده است (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳) احداث بیش از ۱۰۹ کیلومتر راه روستایی آسفالته در خراسان رضوی صدور بیش از ۳۰۰ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌های بازار‌های سیار در مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) سیلوی گندم مشهد در فهرست میراث صنعتی کشور ثبت شد طرح بازنگری قلعه وکیل آباد مشهد در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد| تراکم منطقه بین ۲ تا ۶ طبقه پیش‌بینی تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای برگزاری مسابقه ایران _ قطر برگزاری سومین رویداد «عطر و طعم پاییز» در مشهد  سقوط کارگر جوان مشهدی از ارتفاع (۱۴ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: امروز هژمونی آمریکا و اسرائیل نابود شده است افزایش ظرفیت ساماندهی و آموزش آسیب‌دیدگان اجتماعی در مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است + فیلم اعمال‌قانون ۱۴۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناشنیده از آغاز حکومت شاه عباس صفوی در مشهد | بدشگونی تاج‌گذاری در کوهسنگی
سرخط خبرها

معضلی به نام معطلی آمبولانس‌های مشهد در ترافیک شهری

  • کد خبر: ۱۵۴۵۴۷
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
معضلی به نام معطلی آمبولانس‌های مشهد در ترافیک شهری
مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد گفت: یکی از عوامل مهم در دیر‌رسیدن نیرو‌های امدادی، ترافیک ‌یا ناهنجاری‌های ترافیک است.

محمد علیشاهی درباره معضل ترافیک و معطلی آمبولانس‌ها در کلانشهر مشهد به شهرآرانیوز می‌گوید: بحث ترافیک و معطلی آمبولانس‌ها نه‌تنها در کشور ما، بلکه در همه دنیا یک معضل است و نیرو‌های امدادی برای خدمت‌رسانی مشکل دارند.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد، رفع این موضوع و مشکل رابطه مستقیمی با فرهنگ‌سازی مردمی دارد. از کودکی تا بزرگ‌سالی این آموزش‌ها باید آن‌قدر گفته شود تا نهادینه شود. به‌طوری‌که فرد وقتی صدای آژیر آمبولانس را می‌شنود، بدون اینکه درباره آن‌ها قضاوت شود که بیمار در آمبولانس وجود دارد یا به محل اعزام شده است، مسیر را باز کند.

وی گفت: حتی در پارک خودرو در برخی معابر هم شهروندان باید توجه کنند این موضوع ممکن است در ساعاتی از روز برای تردد آمبولانس‌ها به‌خصوص در بافت‌های فرسوده مشکل‌ساز شود.

وی تأکید کرد: مسلما زمان در امدادرسانی تأثیر دارد، اما نمی‌توان میانگین زمان معطلی آمبولانس‌ها در ترافیک کلانشهری مثل مشهد را اعلام کرد، چون در ساعت‌های مختلف روز و روز‌های هفته و مکان‌های شهر مختلف است. اما قطعا یکی از چالش‌های ما در رسیدن به‌موقع، ترافیک مسیر‌ها هستند که این در کلانشهر‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

علیشاهی تأکید می‌کند: در نتیجه، یکی از عوامل مهم در دیر‌رسیدن نیروهای امدادی، ترافیک ‌یا ناهنجاری‌های ترافیک است. ناهنجاری‌های ترافیک مثل پارک خودرو در معابری است که آمبولانس‌ها‌ به‌سختی می‌توانند به مسیر اصلی راه یابند یا با دوبله‌پارک‌کردن، مسیر خیابان را می‌بندند. یا به‌عنوان مثال مسیر‌های منتهی به بیمارستان‌ها که افراد پارک نامناسب دارند و به نحوی راه را برای تردد آمبولانس می‌بندند که در مجموع رفع همه این مشکل‌ها ضروری است.

به گفته این کارشناس، در سال ۹۱ یک کارشناس فوریت‌های پزشکی که در رابطه با آمبولانس‌های اورژانس، در زمان‌های اوج ترافیک در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مستقر شد که با همکاری آن مکان مسیر ترافیکی را به نیرو‌های امدادی اطلاع می‌داد و برای انتقال بیماران بدحال مسیر کم‌ترافیک را مشخص می‌کرد. این اقدام در کاهش زمان اتتقال بیمار به مراکز درمان و اعزام آمبولانس موفق بود. 

علیشاهی ادامه داد: با وجود ترافیک، کمبود آمبولانس خیلی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. در هر صورت تقاضا همیشه زیاد است و هرچه نیرو‌های امدادی اضافه شوند، باز هم تقاضا زیاد است و دزمان انتقال بیمار، این ترافیک است که اهمیت دارد. بیشتر مراکز امدادی در شهر، در مراکز پرترافیک شهری هستند. در نتیجه ترافیک اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: در زمینه ترافیک فقط باید به فرهنگ‌سازی توجه کرد. افراد در تقاطع‌ها باید سمت راست را باز نگه دارند و در بزرگراه‌ها افرادی که آرام رانندگی می‌کنند، باید در لاین‌های کندرو حرکت کنند و با ویراژدادن نباید نظم ترافیکی را به هم بزنند. مسلما اگر این موارد رعایت شود، ۵۰درصد مشکلات ترافیکی برای آمبولانس‌ها رفع می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->