زمان بومی‌سازی کتابخانه‌های هوشمند فرارسیده است «لی‌لی» آماده پخش می‌شود آغاز فعالیت رادیو محرم برای هشتمین سال آغاز اکران «نذر بی‌بی» هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم واکنش تهیه‌کننده سریال «بامداد خمار» به حواشی آقای رئیس جمهور، آینه در کربلاست جایزه اصلی کارلوی واری مستند «نگاهی ناگهانی به چیز‌های عمیق تر» رسید درگذشت «جان لاندو» تهیه‌کننده برنده اسکار حسینیه‌ای به وسعت ایران | بررسی ویژه‌برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۳ اعجاز ایجاز ادبیات الکترونیک: ادبیات سخت پیما چون قضا از آسمان نزول می‌کند ... | احوال امام حسین (ع) از مرگ معاویه تا رسیدن به کربلا، به روایت نثر‌های کهن فارسی پیام خانه سینما به «مسعود پزشکیان» رییس جمهور منتخب صدور پروانه ساخت «انتخاب من» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آمار فروش سینما در هفته سوم تیر ماه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | فروش سینما از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت محرم در قاب مستند | معرفی مستند‌هایی با موضوع آیین‌های محرم و عاشورا آثار راه‌یافته به بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد + اسامی امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «چهارگاه» شد
سرخط خبرها

ترجمه رمان‌های «به وقت عشق و مرگ» و «اولین روز از بقیه زندگی من» منتشر شد

  • کد خبر: ۱۵۵۶۹۹
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
ترجمه رمان‌های «به وقت عشق و مرگ» و «اولین روز از بقیه زندگی من» منتشر شد
ترجمه رمان‌های «به وقت عشق و مرگ» نوشته اریش ماریا رمارک و «اولین روز از بقیه زندگی من» نوشته ویرژینی گریمالدی منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «به وقتِ عشق و مرگ» نوشته اریش ماریا رمارک با ترجمه علی مجتهدزاده در ۴۶۸ صفحه با شمارگان ۶۵۰ نسخه و قیمت ۳۳۰ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

در معرفی اریش ماریا مارک می‌خوانیم: این نویسنده آلمانی را به خاطر رمان‌های ضدجنگی که پیرامون دو جنگ جهانی نوشت می‌شناسند. پس از آن‌که رژیم نازی کتاب‌های رمارک را در آلمان توقیف و تابعیت او را لغو کرد، به امریکا مهاجرت کرد و آثار بعدی‌اش را در آنجا نوشت. رمارک «به وقت عشق و مرگ» را بعد از رمان «در غرب خبری نیست» در آمریکا نوشت و بعدتر بر ترجمه انگلیسی‌اش هم نظارت کامل داشت. این رمان در ۱۹۸۵ به فیلم برگرانده شد و خود رمارک سوای دست داشتن در نگارش فیلمنامه، در آن نقش موثر، ولی کوتاهی را بازی کرد.

قهرمانِ رمان یک سرباز معمولی است. چند روزی از جبهه بازگشته و آنچه را می‌خواهد ببیند، باید میان ویرانه‌ها بجوید. او جست‌وجو در زندگی را به پرسه‌هایش می‌کشاند و در این پرسه‌ها، تصویر آلمان سال آخر جنگ را پیش رویمان می‌گذارد. ارتش رو به زوال گذاشته و نظم آهنین رژیم زنگار گرفته و امیدی به پیروزی نیست و فقط خیالش را می‌شود در نطق‌های جعلی فرماندهان نظامی دید و شنید. اما به هر حال اینجا پشت جبهه است. او می‌گردد و جا‌هایی نشانی از زندگی می‌بیند.

همچنین «اولین روز از بقیه زندگی من» نوشته ویرژینی گریمالدی با ترجمه شبنم سنگاری در ۳۴۴ صفحه با شمارگان ۴۵۰ نسخه و بهای ۲۱۰ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار کتاب شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ماری آن‌قدر غرق زندگی مشترک بوده و خود را فدای ازدواجش کرده که حتی فرصت استفاده از تعطیلات را هم نداشت. او در آستانه چهل‌سالگی، سرخورده از ملال زندگی و سردیِ رفتار‌های همسرش، تصمیمی انقلابی می‌گیرد و با تهیه بلیت سفر دریایی به دور دنیا، خانه را ترک می‌کند تا به همه‌چیز پشت کند و وعده‌ای تازه با خودش بگذارد... داستانی سرگرم‌کننده و پر از شور زندگی. به سادگی می‌توان خود را در شخصیت‌هایش بازشناخت؛ رمانی که به اهمیتِ مسئله کشف خویشتن، کشف دوباره زندگی و چشیدن طعم واقعی آن پرداخته و ثابت می‌کند انسان قادر به انجام کار‌هایی بیش از آن است که در تصورش می‌گنجد.

کتابی مناسب ساعات فراغت و سرشار از حس شادی زندگی. رمانی که لحظاتی پر آرامش و مطبوع برایتان رقم خواهد زد. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->