وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) ۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است سامان‌دهی بیش از سه هزار کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر خوب برای پرستاران: تخصیص بودجه ۳همتی برای تسویه مطالبات ۱۴۰۲
سرخط خبرها

۳۵ کشته آخرین آمار زلزله در ترکیه

  • کد خبر: ۱۵۹۸۰
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
۳۵ کشته آخرین آمار زلزله در ترکیه
معاون رییس جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های زمین‌لرزه ۶.۸ ریشتری در استان "الازیغ" که جمعه گذشته مناطق شرقی این کشور را لرزاند به ۳۵ نفر افزایش یافته است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «فواد اوکتای» معاون «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در نشست خبری در ستاد مدیریت بحران این کشور این آمار را اعلام کرد.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه دیروز (شنبه) تعداد کشته‌ها را ۲۲ نفر اعلام کرده بود.

وزیر کشور ترکیه امروز با حضور در استانداری الازیغ اعلام کرد که زلزله روز جمعه تاکنون ۶۷۸ پس لرزه داشته که ۲۰ مورد آن بالای ۴ ریشتر بوده است.

وی همچنین افزود که تاکنون گروه‌های امداد و نجات توانسته اند ۴۵ نفر را از زیر آوار خارج کرده و نجات دهند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه نیز روز گذشته (شنبه) با سفر به استان الازیغ ضمن بازدید از مناطق زلزله زده از روند کمک رسانی به زلزله زدگان دیدن کرد.

بر اساس گزارش ستاد بحران و مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر شامگاه جمعه در استان اِلازیغ در شرق ترکیه و در عمق ۶.۷۵ کیلومتری زمین رخ داد. کانون اصلی این زمین لرزه شهرستان سیوریجه از توابع استان الازیغ اعلام شد.

این زمین لرزه به قدری قوی بوده است که در استان‌های دیاربکر، شیرناک، ماردین، شانلی اورفا، گوموشحانه، سامسون و ملردین ترکیه احساس شده و گفته می‌شود حدود ۲۰ ثانیه به طول انجامیده است.

در همین حال دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود، ضمن تسلیت و ابراز همدردی به خاطر جان باختن و مصدوم شدن عده‌ای از مردم این کشور در حادثه زلزله در استان الازیغ، آمادگی همه جانبه دولت جمهوری اسلامی برای کمک رسانی به مردم مناطق آسیب دیده را اعلام کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در پی وقوع زلزله در ترکیه، در تماس تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور، به بازماندگان جان‌باختگان این حادثه تسلیت گفت.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز برای امدادرسانی و هرگونه همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر ترکیه اعلام آمادگی کرده است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->