مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چرا قیمت «من‌کارت» در مشهد افزایش یافت؟

  • کد خبر: ۱۶۰۵۳۲
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
چرا قیمت «من‌کارت» در مشهد افزایش یافت؟
مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: قیمت تمام شده من کارت برای شهرداری ٧٠ هزار تومان است که به ۵٠ هزار تومان آن یارانه تعلق می‌گیرد و قیمت برای شهروندان ٢٠ هزار تومان است.

مهدی بدیع فرخد  در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در این خصوص اظهار کرد: من کارت به اندازه کافی هم برای سال گذشته و هم امسال تهیه شده بود و آخرین پارتی که شهرداری خریداری کرده پیش بینی لازم را برای این دو سال داشته است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند و روال من کارت‌ها به این صورت است که در من کارت‌ها در بخش‌های مختلف و پارت به پارت به دست ما می‌رسد، افزود: متاسفانه در پارت اخیر مشکل گمرکی برای من کارت‌های پیش آمد و شرکت تامین کننده نتوانست به موقع ترخیص را انجام دهد، بنابراین در دو هفته اخیر با مشکل کمبود من کارت مواجه شدیم.

بدیع فرخد با بیان اینکه این مشکل را با در اختیار داشتن زائر کارت و توزیع آن‌ها در بازار به قیمت من کارت تا حدودی مشکل را حل کردیم، ادامه داد: خوشبختانه مشکل ترخیص من کارت‌ها حل شد و از روز گذشته توزیع شد. این افزایش پنج هزار تومانی من کارت‌ها مصوبه شورای اسلامی شهر است که در سال ١۴٠٢ باید اجرا می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در سبد خانوار ٢٠ هزار تومان عددی نیست، گفت: قیمت تمام شده من کارت برای شهرداری ٧٠ هزار تومان است که به ۵٠ هزار تومان آن یارانه تعلق می‌گیرد و قیمت برای شهروندان ٢٠ هزار تومان است، گفتنی است؛ مجموع سالانه یارانه من کارت برای شهرداری ٢٠ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهد تاکید کرد: حدود ١۵٠٠ من کارت در سامانه ثبت شده که با آن تراکنش انجام می‌شود، از سویی دیگر، جمعیت مشهد در حدود ٣.۵ میلیون نفر است، اما ۶ میلیون کارت توزیع شده است در حالی که ١.۵ میلیون آن استفاده می‌شود، به عبارت دیگر، یک چهارم من کارت‌ها در حال استفاده است لذا شهروندان باید مراقب من کارت‌های خود باشند.

بدیع فرخد ادامه داد: در حال حاضر ٣٠ باجه فروش من کارت و ٨٠٠ عامل شارژ شامل فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها و ... در حال فعالیت هستند. علاوه بر این موارد ذکر شده ٣٠٠ دستگاه شارژ خودکار در ایستگاه‌های اتوبوس فعال است. همچنین شهروندان با نصب اپلیکشن پی پاد به راحتی می‌توانند من کارت خود را شارژ کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->