مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

عضو شورای شهر مشهد: کاهش بهای بلیت تصمیمی قابل دفاع بود

  • کد خبر: ۱۶۱۵۵۵
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
عضو شورای شهر مشهد: کاهش بهای بلیت تصمیمی قابل دفاع بود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل عمومی از مردم دریافت می‌شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است، اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در خصوص کاهش بهاء بلیت مترو و اتوبوس اظهار کرد: در خصوص افزایش هزینه بلیت مترو و اتوبوس ما تصمیمی عادی گرفتیم و نرخ خدمات را افزایش دادیم که این تصمیم همیشه اعتراضات مردمی را به دنبال دارد.

وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم نامگذاری کردند، مصوبه جدیدی دادیم و ۵ عنوان منابع از جمله نرخ بلیت اتوبوس و قطار، دوچرخه‌های اشتراکی، روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها و خدمات عمومی آرامستان‌ها را کاهش دادیم تا بار تورمی را از دوش مردم به خصوص دهک‌های پایین برداریم و هزینه آن‌ها را با منابع دیگر شهرداری جبران کنیم.

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: ما در این زمینه عقب‌نشینی نکردیم و به دلیل شرایط اجتماعی و اعتراضات این تصمیم را نگرفتیم، اگر اینگونه بود که باید هر سال بعد از افزایش هزینه بلیت دوباره آن را کاهش می‌دادیم. ما تصمیم درستی گرفته بودیم و بعد به دلیل شرایط ایجاد شده تصمیم درست دیگری گرفتیم که این تصمیم خوب و قابل دفاع است.

فرهمندی در خصوص طرح رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد عنوان کرد: این موضوع صرفا در چند مصاحبه رسانه‌ای عنوان شده و تا امروز هیچ طرح و سند رسمی راجع به این مسائل ارائه نشده که این اتفاق چگونه انجام و جایگزین منابع از کجا تامین می‌شود و توجیهات فنی طرح چیست.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اضافه کرد: هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل عمومی از مردم دریافت می‌شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است، اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در اتوبوسرانی کمبود و فرسودگی ناوگان است، تصریح کرد: مهمترین اقدام در این حوزه تامین حدود ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید با حمایت دولت است که در حال پیگیری هستیم. تاکنون تعداد محدودی از تعهد دولت محقق شده است.

این عضو شورای شهر بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال به مرور ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از این محل اضافه کنیم. اگر لازم باشد از منابع داخلی شهرداری نیز استفاده می‌کنیم. اگر امسال این تعداد اضافه شود، تاحدودی می‌‎تواند وضعیت خدمات‌رسانی را بهبود ببخشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->