پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه، ۹ دی ۱۴۰۳) | کاهش دما درپی نفوذ سامانه بارشی از سه‌شنبه درباره عوامل مؤثر بر بحران میان‌سالی و مدیریت این دوره خاص از زندگی | میان‌سالی بحران است؟ اختصاص حدود ۳۲ هزار واکسن آنفلوانزا به علوم پزشکی مشهد مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان در دی ۱۴۰۳ اعلام شد پلمب ۹۸۱ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز در مشهد (۹ دی ۱۴۰۳) سانحه هوایی، این بار در کانادا | فرود سخت هواپیمای کانادایی روی باند + فیلم رئیس پلیس راهور مشهد: افزایش جریمه‌ها در کاهش تصادفات اثربخش نبود قتل دلخراش زن معلول توسط دامادش! | داستان عجیب زندگی قاتل و مقتول باوجود تحریم‌ها، اقلام موردنیاز بیماران پروانه‌ای تا ۶ ماه تأمین و ذخیره شد سقط جنین و سندرمی که گریبان مادر را می‌گیرد! توضیح مهم حوزه سخنگوی قوه قضاییه درمورد جامعه نابینایان کشور نهضت سوادآموزی دیگر به آموزش خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود | الفبای باسوادی با روش‌های جدید مجوز استخدام ۱۲ هزار پرستار در نظام سلامت صادر شد + جزئیات پرایدی که راز یک باند سرقت را برملا کرد پله‌نوردی برای چه کسانی ضرر دارد؟ قتل مرد جوان با ۴۴ ضربه چاقو به خاطر ۷۰۰ میلیون تومان بدهی مسئولیت آموزش و پرورش در قبال سلامت دندان دانش‌آموزان چیست؟ پشت پرده بازار سیاه دارو‌های شیمی‌درمانی پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به کشور (۹ دی ۱۴۰۳) مرگ ۲ سرنشین موتورسیکلت در تصادف با خودرو در تربت جام خراسان رضوی ویدئو| تصاویری از محل وقوع حادثه تروریستی در بندرلنگه (۸ دی ۱۴۰۳) روند صعودی شیوع آنفلوانزا کودکان در مشهد | افزایش ۵ درصدی نسبت به هفته گذشته + فیلم محکومیت با پابند مهدی یراحی پایان یافت (۸ دی ۱۴۰۳) مرگ ۷ نفر بر اثر گازگرفتگی در تهران عوارض روحی سقط جنین در مادران چیست؟ خودروهای شوتی ۲۶۹ نفر را به کام مرگ کشاندند در چه صورتی سقط جنین باعث مرگ مادر می‌شود؟ همه آنچه باید درباره تجربه دندان درآوردن کودکتان بدانید | چالش‌های یک اتفاق دندانی تصادفات جاده‌ای در خراسان‌رضوی ۱۷ مصدوم بر جای گذاشت (۸ دی ۱۴۰۳) روغن‌کاری چرخ زنگاری توسعه از طریق نخبگان تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ به تأسیسات گردشگری استان خراسان رضوی پرداخت می‌شود ضرب و شتم شدید بازرس غذا و دارو در کرج
سرخط خبرها

آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از خردادماه+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۳۶۴۲
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
  • ۱
آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از خردادماه+ جزئیات
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌های آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه آموزش و پرورش، پیچیدگی، دشواری و گستردگی زیادی دارد، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، روز معلم، برگزار شد، سخنان و نکات مهمی را درباره نظام تعلیم و تربیت فرمودند که این نکات سرلوحه کار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار اظهارکرد: باید از مقام معظم رهبری قدردانی کنیم، زیرا با روحیه‌ای که به آموزش و پرورش دادند، آسیب‌های وارد شده به نظام تعلیم و تربیت در ایام کرونا را ترمیم کردند و بر همین اساس و با نگاه به آینده ایشان فرمودند؛ «معلم، معمار آینده کشور» است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترسیم آینده کشور، اظهار کرد: آینده هر کشوری از خیابان آموزش و پرورش و کوچه تربیت معلم می‌گذرد، هر چه بر روی این دو مورد کار کنیم، آینده بهتری برای کشور رقم خواهیم زد.

وی اذعان کرد: آموزش و پرورش باید قوی شود و لازمه این قوی شدن نیز، اول قوی شدن درونی است چرا که بعضی مسائل در درون آموزش و پرورش است که باید حل بشوند و دوم قوی شدن بیرونی است چرا که چندین نهاد تصمیم گیر در درون نظام تعلیم و تربیت وجود دارد و چندین نهاد تصمیم گیر دیگر در بیرون نظام تعلیم و تربیت است که باید با یکدیگر همگام و هم‌نظر باشند.

وی متذکر شد: تربیت معلم برای نظام تعلیم و تربیت مانند کبد است که باید مدام خون تازه به آن برساند. سال ۹۷ و ۹۸، بیست و پنج هزار دانشجو پذیرفته شد و سال ۹۷ وضعیت به گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان رفتند و سال‌های بعد هم که درگیر کرونا بودیم، پذیرش دانشجو کم‌تر شد و معلمان به صورت آموزش از راه دور تربیت شده و بسیاری از نمازخانه‌ها تبدیل به کلاس شدند.

صحرایی افزود: اگر می‌خواهیم کشور به آن درجه‌ای که مدنظر داریم برسد باید یک راهبرد در صدر راهبرد‌های کشور بنشیند و آن راهبرد آموزش و پرورش است، یعنی هرکاری که می‌کنیم اگر آموزش و پرورش باشد آن موقع موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: معلم پایه اصلی، اساسی و نبض آموزش و پرورش است که اگر خوب کار نکند هیچ چیزی خوب کار نخواهد کرد، لذا در این راستا ابتدا باید مقام و منزلت معلم مورد احترام قرار بگیرد که لازمه انجام این کار تصمیم بین سه نوع مدیریت منفعل، فعال و پیش‌دستانه است که اگر مدیریت پیش دستانه را الگوی خود قرار دهیم، قطعا موفق خواهیم شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمام خواهد شد و از خرداد ماه نیز به اعتراضات رسیدگی خواهد شد که این اعتراضات دو حسن برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد اول؛ احقاق حق معلم است و دوم فهمیدن اشکالات عمده آیین نامه و حل کردن آن‌ها است.

وی گفت: کنکور ۱۴۰۲ از موضوعات فوری نظام و تعلیم و تربیت است، زیرا اهمیت کنکور به جهت نقشی که در ارتقای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دارد کمتر از رتبه بندی نیست، اما موضوعی که حائز اهمیت است و نیاز به رسیدگی دارد این است که زیر ساخت آزمون‌های نهایی آن طور که انتظار می‌رود فراهم شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه هفتم بسیار مهم است و باید این برنامه برای نظام تعلیم و تربیت بسیار قوی برنامه‌ریزی شود تا در اجرای آن نیز به مشکل نخوریم. روح برنامه هفتم براساس نظم و انظباط است؛ لذا در نظام تعلیم و تربیت همه خدمتگزاران باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی افزود: نقشه راه ما باید پیش از آغاز هر سال تحصیلی مصوب شود؛ وجود یکپارچگی در معاونت‌های گوناگون وزارت آموزش و پرورش را بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در سایه اتحاد و وحدت همگانی می‌توان به اهداف والا در خصوص تعلیم و تربیت دست یافت، همه دستگاه‌ها باید پای کار نظام آموزش و پرورش باشند که اگر کسی همکاری نکند مطالبه‌گری خواهیم کرد، مدرسه یک اصل است که همه به آن باز می‌گردیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که خلاء ادراکی، عاطفی، شناختی و ارتباطی بین معلمان و متعلمان اتفاق افتاده است که سبب می‌شود برخی از معلمان به دلیل عدم آگاهی از تحولات جهان بیرونی نتوانند با نسل امروزی ارتباط بگیرند، اظهار کرد: معلمان باید تقویت شوند و دانش آموزان نیز علم را به شیوه مطلوب و مورد نیاز فراگیرند.

وی گفت: در برنامه هفتم برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق یابند. بدون حضور معلم نمی‌توان تحول ایجاد کرد، لذا باید ارتباط بین دستگاه آموزش و پرورش و معلمان را قوی‌تر کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با مروری بر برخی اهدافی که در برنامه هفتم پیگیری می‌شود، پر کردن خلاء ادراکی، عاطفی و شناختی بین معلمان و متعلمان، ضرورت سوق دادن۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه به سمت رشته‌های فنی وحرفه‌ای، ضرورت تغییر برنامه درسی و کاهش حجم دروس، جذب کمک خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت، مرتبط کردن مدرسه، مسجد و منزل به هم و تدریس با استفاده از روش‌های ترکیبی و جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی را از جمله اهداف عنوان کرد.

صحرایی افزود: یکی از کم نقص‌ترین سند‌هایی که می‌توان اهداف انقلاب اسلامی را با آن پیش برد سند تحول بنیادین است. فصل هفتم سند تحول را با قدرت دنبال خواهیم کرد و از تمام قوای خود برای به‌روزرسانی آن بهره‌مند خواهیم شد. آموزش و پرورش در اجرای سیاست‌های سند تحول بنیادین تنها یک مجری است که لازمه آن همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌ها برای پیشبرد اختصاصی آن است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش دوراندیشی را نیاز آموزش و پرورش عنوان و بر ضرورت همکاری و همراهی مجلس و کمیسیون آموزش مجلس با نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: مدیران شامل سه دسته گذشته‌نگر، حال‌نگر و آینده‌نگر هستند که برای آموزش و پرورش مدیر آینده‌نگر مورد نیاز است.

صحرایی افزود: کشور‌هایی که برای ما الگویی برای توسعه و پیشرفت شده‌اند، از آموزش و پرورش شروع کرده‌اند؛ برخی کشور‌های فاقد جاده در پایتخت‌شان مدرسه‌های مدرن دارند، اما در بسیاری از خیابان‌های مدرن‌مان، مدرسه نداریم.

وی با بیان اینکه راه داشتن ایرانی قوی، داشتن آموزش و پرورش قوی است، تصریح کرد: این کار مهم باید از درون آموزش و پرورش صورت بگیرد؛ اما آموزش و پرورش به قدری بزرگ شده است که جریان اطلاعات و بازخورد‌ها درآن به کندی صورت می‌گیرد.

صحرایی متذکر شد: برای رسیدن ایران به جایگاهی شایسته باید بگوییم اول آموزش و پرورش؛ اما چگونه می‌توان آموزش و پرورش را که سهم آن از بودجه کشور از بسیاری از کشور‌ها کم‌تر است، در صدر نشاند و به همین علت امروز کارکردن در آموزش و پرورش عشق و ایثار و فداکاری می‌خواهد.

وی در ادامه با اشاره به معیشت، منزلت و مرجعیت معلم، گفت: مرجعیت معلم به رفتار خود معلم وابسته است و مشکل معیشت معلم باید توسط مجلس و دولت حل شود، اما در این میان نباید از منزلت و مرجعیت معلم غفلت کنیم.

صحرایی در مورد برنامه درسی خاطرنشان کرد: برنامه درسی باید کم حجم و نافع باشد تا به تعبیر مقام معظم رهبری دانش آموزان از خواندن آن لذت ببرند، لذا باید به برنامه درسی نگاه ملی باشد.

وی با اشاره به نقش اساسی خانواده در تربیت دانش آموزان گفت: بدون کمک خانواده‌ها تربیت اتفاق نمی‌افتد به همین دلیل باید از طرح «سه میم» (پیوند مسجد، مدرسه و منزل) پیروی کنیم تا شاهد نقش آفرینی خانواده و مساجد باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
معلم
Netherlands
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
من رتبه ۳ شدم ارشد هستم دوسال سر گروه درسی ناحیه یک سال عضو گروه استان. در بخش مسابقه۳۰ نمره گرفته ام ۲۶ نمره از بخش مقاله دوسال مربی فرزانگان بودم عضو بسیج هستم معتقد و پایبند به اسلام و احکام اسلامی دارای ده ها مدرک و تشویقی در رابطه با شغل و رشته تدریس هستم سابقه ۳۰ سال تدریس درس سخت دارم و......لطفا رسیدگی و به حق رتبه بندی کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->