ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۷۵۱۹
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید + فیلم
باحضور سرپرست وزارت صمت، مدیران کشوری و استانی بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (فاز یک شهرک صنعتی رضویه) به بهره برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۱۳ خرداد ماه فاز یک شهرک صنعتی رضویه در شرق مشهد با حضور سرپرست وزیر صمت، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی بهره برداری شد.

سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (شهرک صنعتی رضوی) اظهار کرد: امروز خرسندیم که بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور به بهره برداری رسیده است؛ در اجرای این پروژه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: در این ۲ سال وزارت صمت تاکید ویژه‌ای بر تامین زیرساخت‌های بخش صنعت داشته و این تاکیدات خوشبختانه با تلاش وزارتخانه و استانداری به بار نشسته و امروز شاهد بهره برداری از این شهرک هستیم.

تقریبا در مشهد حدود ۱۰سال قفل سرمایه‌گذاری داشتیم

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: تقریبا در مشهد حدود ۱۰سال قفل سرمایه‌گذاری داشتیم. غرب مشهد هم مشکلات آن در بحث زیر ساخت‌ها قابل توجه است که اجازه سرمایه‌گذاری و گسترش تولید نمی داد.

به گفته نظری، در شرق مشهد تا حدودی مشکل زمین نسبت به غرب مشهد نداریم و اینکه مسله تامین آب نسبت به غرب با توجه به پروژه گسترده انتقال آب دریای عمان به سه استان خراسان بزرگ مرتفع می کند.

وی افزود: در بحث پساب که مطرح است، سیاست ما این است که از پساب شهرک‌های صنعتی استفاده شود. همچنین موضوع تامین برق ضمن اینکه زیرساخت‌های متمرکز که ‌وزارت نیرو مکلف است، تامین کند، صاحبان تولید هم باید به سمت تولید برق غیر متمرکز حرکت کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تامین گاز موضوع زیرساختی دیگری است که مطرح می‌شود. باتوجه به شرایط موجود حداکثر اعمال مدیریت در تامین گاز واحدهای تولیدی را داریم. خط یازده به عنوان  تامین کننده گاز در شرق کشور در دستور کار قرار دارد.

نظری ادامه داد: امیدواریم با این سیاست‌ها بتوانیم در یک محدوده زمانی نه چندان طولانی نگرانی در بحث زیر ساخت‌ها مرتفع شود.

امیدواریم این شهرک منشا بست و توسعه برای خراسان رضوی باشد

سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت:ریشه تاسیس این شهرک به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد، ۱۲ سال پیش مجوز شکل گیری آن انجام شد. پیگیری‌های زیادی برای حل مشکلات زیست محیطی آن انجام شد و بحث تامین زیر ساخت‌ها برای شهرک مطرح شد و خوشبختانه با تمام فراز و نشیب‌ها امروز شاهد افتتاح این شهرک صنعتی هستیم. امیدواریم این شهرک منشا بست و توسعه برای خراسان رضوی باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست‌ها و راهبرد نگاه به توسعه شرق است ایجاد این شهرک ها در این راستا کمک خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: قطب فرودگاهی را در کنار توسعه صنعتی در این منطقه نیز خواهیم داشت تا اشتغال پایداری برای مردم در این منطقه رقم بزند. این هفتمین شهرک صنعتی در منطقه شرق خواهد بود و به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی در این منطقه تبدیل خواهد شد.

باید زیر ساخت‌ها برای بخش خصوصی فراهم شود

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: سرمایه گذاری که به این مناطق می‌آید. نگران وعده‌هایی که به آنها داده شده است. پس اگر بخش خصوصی حضور یافت باید زیر ساخت ها سریع فراهم شود.

به گفته وی، رساندن زیر ساخت‌ها به موقع به بخش خصوصی مورد تاکید است و باید بازه زمانی به بخش خصوصی گفته شود که زیر ساخت‌ها تامین می‌شود.

تعداد بازدید : 1716
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->