مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سرپرست وزارت صمت در مشهد: بخش تولید یکی از مهمترین اولویت‌های ما است

  • کد خبر: ۱۶۷۵۲۹
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
سرپرست وزارت صمت در مشهد: بخش تولید یکی از مهمترین اولویت‌های ما است
سرپرست وزارت صمت در آیین بهره برداری فاز اول شهرک صنعتی رضویه در شرق مشهد گفت: بخش تولید یکی از مهمترین اولویت‌های ما است. در بحث توسعه شهرک‌ها تنها به کمک دولت تاکید نداریم، بلکه باید بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه تشویق شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت با حضور در آیین بهره برداری فاز اول شهرک صنعتی رضویه که امروز ۱۳ خرداد در مشهد برگزار شد گفت: طی دو سال گذشته تاکید بر روی تامین زیر ساخت‌ها در وزارت صمت بوده، تامین زیر ساخت برای چنین منطقه‌ای کار سختی است اما مسلما کار بزرگی رقم خواهد خورد. درخواستی که داریم این است متناسب با زیر ساخت‌ها واگذاری‌ها انجام شود.

سرپرست وزارت صمت گفت: بخش تولید یکی از مهمترین اولویت‌های ما است و تاکید مقام معظم رهبری در این باره نشان دهنده این است که همه برنامه‌ها حول تولید رقم بخورد.

او در رابطه با توسعه زیر ساخت‌ها گفت: در وزارت با کمک بخش‌های مخالف دنبال این موضوع هستیم. سیاست ما این است که‌ واحدهای صنعتی در شهرک ها مستقر شود تا زیر ساخت بهتر تامین شود. طی دو سال ما توانستیم ۲هزار لیتر پساب تامین و خریداری کنیم که عدد قابل ملاحظه‌ای است. حدود ۱هزار و ۵۵۰ لیتر آب در سر جمع شهرک ها تامین شده است. همچنین ۱۵۰۰ مگا وات برق به ظرفیت شهرک های صنعتی اضافه شده است.

سرپرست صمت در ادامه تاکید کرد: در بحث توسعه شهرک‌ها تنها به کمک دولت تاکید نداریم، بلکه باید بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه تشویق شود. سال گذشته مصوبه‌ای داشتیم که بخش خصوصی برای شهرک سازی ورود کنند.

نیازی تصریح کرد: در برنامه هفتم برنامه‌های خوبی برای فعالیت شهرک‌های صنعتی دیده شده است. یکی از حلقه‌های مفقوده ما در بحث شهرک های صنعتی این است که به سازمان صنایع کوچک اجازه داده شده که در این موضوع اقدامات لازم را  انجام دهد.

او تاکید کرد که موضوع دیگری که در برنامه هفتم پیش بینی شده این است که زمین هایی که سالیان سال تملک شده و بلااستفاده مانده است با کمک کمیته سه جانبه‌ای که در استان‌ها شکل می‌گیرد سلب تملک انجام شود و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

نیازی افزود: تامین و زیر ساخت‌ها برای اقتصاد دانش بنیان اهمیت زیادی دارد با توجه به نیازهای خاص بخش صنعت مصوبه داریم سازمان صنایع کوچک در شهرک سازی‌های فناوری ورود کند. ۴۰ شهرک در این راستا پیش بینی شده ۲۰ شهرک جانمایی شده و ۲۰ شهرک در مرحله مطالعاتی است که خراسان رضوی هم در آن سهم دارد.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد که رویکرد دیگر ساماندهی لکه های صنعتی در کلانشهرها است. سال گذشته دولت کمک کرد و مصوبه خوبی داد. ساماندهی لکه های صنعتی در تهران، البرز و تبریز در نظر گرفته شده این موضوع برای کلانشهر خراسان رضوی هم نیاز است و متولیان استانی باید پیگیر این موضوع باشند.

نیازی تاکید کرد: باید به سمت ایجاد شهرهای صنعتی حرکت کنیم و به الزامات آن مثل خط آهن، بندر خشک، گمرک و فرودگاه های تجاری و باری توجه کنیم.

سرپرست وزارت صمت خاطرنشان کرد: در بحث کاهش قیمت تمام شده تامین انرژی باید به سهولت در شهرک‌ها یافت شود متاسفانه در بعضی شهرک‌ها این اتفاق نمی افتد و واحد های تولیدی در تامین اب و برق و گاز مشکل دارند. ننیجه سهولت در دسترسی به زیر ساخت ها کاهش قیمت تمام شده محصول را به همراه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->