آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مادرید در فکر بمب‌های تابستانی

  • کد خبر: ۱۶۸۷۰۲
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
مادرید در فکر بمب‌های تابستانی
پرز برای خرید‌های بزرگ در بازار نقل‌وانتقالات اروپا آماده می‌شود.

خروج کریم بنزما به مقصد الاتحاد عربستان تنها اتفاق مهم نقل‌وانتقالاتی رئال‌مادرید در این روز‌ها نیست. کهکشانی‌ها مارکو آسنسیو، ستاره مؤثر، اما نیمکت‌نشینشان را از دست داده‌اند و پایان قرارداد چند بازیکن دیگر نشان می‌دهد کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی کهکشانی‌ها، در سال آخر قراردادش با باشگاه مادریدی باید دست به بازسازی عمده در ترکیب تیم بزند. فصل گذشته برای رئالی‌ها چندان خوش‌یمن نبود.

شکست مقابل بارسلونا در لیگ، امید لوس بلانکوس برای فتح دوباره لالیگا را از بین برد. قهرمانی جام‌حذفی با پیروزی چهارگله مقابل بارسا در نیوکمپ درخشان‌ترین نقطه فصل بود، اما رستاخیز آخر فصل آنچلوتی نتوانست با یک افتخار اروپایی دیگر به پایان برسد و رئال در لیگ قهرمانان از درون دروازه تا نوک حمله در سراسر زمین مقهور و مغلوب منچسترسیتی شد. شکست مقابل سیتیزن‌ها زنگ هشدار را به صدا درآورد و رسانه‌های نزدیک به باشگاه از آمادگی فلورنتینو پرز برای هزینه‌های چندصدمیلیون‌دلاری در بازار نقل‌وانتقالاتی تابستان سخن می‌گویند.

چالش پرکردن جای خالی بنزما

خروج کریم بنزما از رئال با سرعتی باورناپذیر رخ داد. درحالی‌که همه، شایعات رسانه‌ها درباره جدایی او از رئال در انتهای فصل را رد می‌کردند، ناگهان باشگاه اعلام کرد که دوران طولانی حضور مهاجم فرانسوی در پایتخت اسپانیا به سر رسیده است و بلافاصله بنزما در مصاف با اتلتیک بیلبائو در آخرین مسابقه فصل لالیگا موفق به گل‌زنی شد و در میان تشویق هواداران از زمین خارج شد. خروج بنزما به‌عنوان کاپیتان، دومین گل‌زن برتر تاریخ باشگاه و برنده آخرین توپ طلای اهداشده، خلأ بزرگی در ترکیب رئال ایجاد خواهد کرد و آن‌ها از الان باید برای پرکردن جای خالی او تلاش کنند.

حتی پیش از قطعیت‌یافتن خروج بنزما، پیش‌بینی می‌شد تلاش رئالی‌ها برای تقویت در هر سه خط، تابستانی شلوغ در مادرید رقم بزند و حالا نیاز به این کار بیشتر هم شده است. با نهایی‌شدن خرید جود بلینگام، هافبک جوان انگلیسی از بوروسیادورتموند با ۱۰۳ میلیون پوند، تمرکز رئال از او به دیگر اهداف نقل‌وانتقالاتی معطوف می‌شود. فران گارسیا، مدافع‌چپ در حال رشد و محصول آکادمی رئال از رایو وایکانو به باشگاه برگشته است و قرارداد قرضی خوسلو، مهاجم تیم‌ملی اسپانیا که در فصل گذشته شانزده گل برای تیم سقوط‌کرده اسپانیول به ثمر رساند هم قطعی به نظر می‌رسد.

نیاز خط آتش مادرید به خون تازه

برنده توپ طلای سال ۲۰۲۲ فوتبال جهان تنهاخروجی رئال‌مادرید در خط حمله نیست. باشگاه این هفته تأیید کرد که ادن هازارد، مارکو آسنسیو و ماریانو دیاس برنابئو را ترک می‌کنند تا رودریگو و وینیسیوس جونیور تنهاگزینه‌های باقی‌مانده کهکشانی‌ها در خط هجومی باشند. براهیم دیاز که دوران سه‌ساله بازی قرضی برای میلان را پایان می‌دهد، دوباره به مادرید بازمی‌گردد و جای خالی آسنسیو را می‌گیرد و خوسلو به احتمال زیاد بیشتر و بهتر از ماریانو در خط حمله نقش ایفا خواهد کرد. رئال‌مادرید هنوز کای هاورتز، مهاجم خلاق چلسی را فراموش نکرده است.

هاورتز مهاجمی انعطاف‌پذیر است که می‌تواند در پست‌های مختلف خط آتش مادریدی‌ها حاضر باشد. البته هنوز دو سال از قرارداد او با لندنی‌ها باقی مانده است و چلسی علاقه‌ای به فروش او ندارد. مدیران آبی‌های لندن مبلغی بیشتر از ۷۰ میلیون پوند برای هاورتز طلب می‌کنند؛ موضوعی که باعث شده است بعضی رسانه‌ها از انصراف رئال‌مادرید از خرید او صحبت کنند.

امباپه و هالند، قربانی خرید کین

هری کین، برترین گل‌زن تاریخ تیم‌ملی انگلیس و تاتنهام، بهترین گزینه برای پرکردن جای خالی بنزما در نوک خط حمله کهکشانی‌هاست. کین البته ماه آینده وارد چهارمین دهه زندگی می‌شود و مبلغ خرید او احتمالا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود. فلورنتینو پرز سال‌ها پیش همکاری با دنیل لوی، مالک تاتنهام را تجربه کرده بود؛ وقتی لوکا مودریچ را در سال ۲۰۱۲ و گرت بیل را در سال ۲۰۱۳ از شمال لندن به پایتخت اسپانیا کشاند و همین موضوع امید رئالی‌ها در موفقیت انتقال کین به مادرید را بیشتر می‌کند.

البته خروج بنزما و الزام به خرید مهاجمی که بتواند سالانه دست‌کم ۲۵ گل به ثمر برساند، برنامه رئال در بازار نقل‌وانتقالات را تغییر داد. سناریو رؤیایی خرید کیلیان امباپه یا ارلینگ هالند در تابستان ۲۰۲۴ ازبین‌رفته تلقی می‌شود. زیرا مبالغی که قرار بود برای چنین انتقالی ذخیره شود، تابستان امسال برای خرید کین هزینه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->