ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جواد خیابانی: می‌توانیم از جام جهانی ۲۰۳۴ میزبانی کنیم

  • کد خبر: ۱۶۹۴۷۶
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
جواد خیابانی: می‌توانیم از جام جهانی ۲۰۳۴ میزبانی کنیم
گزارشگر ورزشی و مجری صدا و سیما گفت که ایران می‌تواند یکی از کشور‌های میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خیابانی، مجری با سابقه و قدیمی صدا و سیما، صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم، به صحبت درباره بحث میزبانی عربستان در جام جهانی ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۴ پرداخت و مدعی شد که ایران نیز می‌تواند یکی از کشور‌های میزبان این پیکار‌ها باشد.

خیابانی در بخشی از صحبت هایش گفت: من می‌خواهم زنگ بیدار باشی را به مسئولین کشور بزنم. گفته می‌شود که عربستان می‌خواهد مشترکا با مصر و یونان، جام جهانی ۲۰۳۰ را برگزار کند. این یعنی میزبانی کشور‌های تمدن‌های قدیم. آیا ایران تمدن قدیم هست یا نیست؟ هست! پس خیلی خوب است که ما نیز مشارکت کرده و خودمان را مطرح کنیم.

او ادامه داد: من می‌توانم بگویم حتی رم، ایران، آتن، قاهره یا ممفیس هم باشد. شهر‌های عربستان هم باشد. یعنی یک جام جهانی گفتگوی تمدن‌هایی راه بندازیم که همه تمدن‌ها در آن هستند. اگر قرار باشد جام جهانی ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۴ به میزبانی عربستان، یونان و مصر برگزار شود، واقعا جای ایران خالی است.

وی با خطاب قرار دادن افراد و مقامات کشور گفت: مسئولان ورزش ایران! وزیر ورزش ایران! حتی رده‌های بالاتر مدیریت سیاسی ایران! بیایید به این فکر کنید که ۱۰، ۱۵ سال بعد که قرار است این جام جهانی ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۴ برگزار شود، ایران نیز جزوی از کشور‌های میزبان این مسابقات باشد.

خیابانی اضافه کرد: احتمالا این میزبانی را در سال ۲۰۳۴ به عربستان خواهند داد، یعنی یازده سال بعد. من به خاطر دارم زمانیکه در المپیک ۲۰۰۸ پکن و زمانیکه داشتم اعزام می‌شدم، به کلاس زبان چینی رفتم تا کمی زبان آن‌ها را یاد بگیرم. وقتی که به فرودگاه چین رسیدیم و از هواپیما پیاده شدم، تا به خودم آمدم به شخص استقبال کننده به زبان چینی سلام کنم، او به زبان فارسی گفت: سلام آقای خیابانی به پکن خوش آمدید!

وی اظهار داشت: وقتی او این را گفت، انگار یک سطل آب یخ روی سرم ریختند. گفتم از کجا زبان فارسی را یاد گرفته ای؟ او در پاسخ گفت از سال ۲۰۰۱ یک گروه چینی آمدیم در نقاط مختلف تهران زندگی کردیم و با فرهنگ شما آشنا شدیم. زبان فارسی را یاد گرفتیم و اکنون راهنمای شما هستیم.

خیابانی در پایان گفت: پس چینی‌ها هفت سال قبل از آغاز المپیک، برنامه ریزی کرده اند و ما نیز باید از حالا برای یازده سال بعد برنامه ریزی کنیم که قرار است جام جهانی ۲۰۳۴ به نام چند تمدن بزرگ دنیا برگزار شود. ایران نیز قطعا یکی از این تمدن‌های بزرگ بوده، هست و خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->