هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

امیرعبداللهیان: تسهیلات لازم برای کادر دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد فراهم است

  • کد خبر: ۱۶۹۷۸۶
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
امیرعبداللهیان: تسهیلات لازم برای کادر دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد فراهم است
وزیر خارجه ایران گفت: خرسندیم که با استقرار گروه‌های دیپلماتیک ایران در عربستان امسال اتباع و حجاج کشورمان حجی شایسته و مناسب را در عربستان پشت سر می‌گذارند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیر عبداللهیان عصر روز شنبه در نشست مشترک با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در محل وزارت خارجه کشورمان گفت: صد روز از توافق تهران و ریاض و شروع مجدد روابط دیپلماتیک می‌گذرد. در این مدت توانستیم در پایتخت‌های دو کشور و در سرکنسولگری‌ها در مشهد و مدینه مقدمات بازگشایی نمایندگی‌ها و دفاتر سیاسی و کنسولی خود را انجام دهیم.

وی گفت: از مساعدت‌های دولت عربستان سعودی برای افتتاح سفارت و سرکنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در ریاض و جده تشکر می‌کنم. ما نیز تسهیلات لازم را برای کادر دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد فراهم کرده‌ایم.

امیرعبداللهیان گفت: خرسندیم که با استقرار گروه‌های دیپلماتیک ایران در عربستان امسال اتباع و حجاج کشورمان حجی شایسته و مناسب را در عربستان پشت سر می‌گذارند.

وی افزود: از حمایت و هماهنگی‌های همتای خود در عربستان تشکر می‌کنم و متقابل ما نیز تسهیلات سفر اتباع عربستانی به مقاصد زیارتی و گردشگری ایران را فراهم کردیم.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات روز شنبه خود با بن فرحان در در ادامه دیدار‌های قبلی در پکن و کیپ تاون اظهار کرد: امروز فرصتی داشتیم تا ابعاد مختلف همکاری‌ها در زمینه تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیته‌های سیاسی، مرزی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سایر بخش‌ها از جمله محیط زیست که در مورد آن اتفاق نظر داریم را بعد از تایید مذاکرات و توافق‌های دو وزیر توسط مقامات عالی دو کشور برای اجرای توافق‌ها اقدام می‌کنیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: دیدار امروز همچنین بر ضرورت همکاری‌های پایدار اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک به ویژه تحرک بیشتر در بخش خصوصی دو کشور متمرکز بود. ما درباره همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل، گردشگری، فناوری و سایر زمینه‌های مورد علاقه طرفین اتفاق نظر داریم.

رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: امنیت منطقه‌ای و امنیت تک تک کشور‌ها امری اساسی و حیاتی برای همه و ضرورت انکارناپذیر برای دستیابی به آینده امن‌تر و شکوفاتر و توسعه یافته‌تر در منطقه مشترک ماست. ایران هرگز امینت را مترادف با نظامی‌گری نمی‌داند؛ بلکه امنیت را مفهومی فراگیر و دربرگیرنده ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی تجاری و اقتصادی بین کشور‌های منطقه می‌داند.

وی گفت ما درخصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین رایزنی داشتیم و اتفاق نظر داشتیم که حل مساله فلسطین موضوعی اساسی است و دارای اولویت در جهان اسلام و در نگاه مشترک تهران و ریاض است. همچنین نگرانی خود را از تداوم جنگ در سودان اعلام کردیم و درباره برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردیم. علاوه بر این اتفاق نظر داریم در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همکاری‌های را موثرتری را سازمان‌دهی کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->