حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

«شهرداری مشهد» می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد

  • کد خبر: ۱۷۰۵۸۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
«شهرداری مشهد» می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد
معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: کمتر شهرداری را دیدم که به اندازه شهردار مشهد بر حوزه‌های نوین به ویژه هوای پاک تاکید داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید سجاد انوشه امروز، ۳۱ خرداد ماه، در رويداد كشوری مشهد شهر دوستدار دوچرخه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر هوای پاک به یکی از دغدغه‌های جدی کلان‌شهرها تبدیل شده و اگر امروز به این مسئله نپردازیم شاید در آینده نه چندان دور با مسائلی جبران ناپذیر روبه‌رو شویم.

وی بیان کرد: زمانی که به شهرداری‌های سایر شهرهای استان می‌رسم همواره مشهد را مثال می‌زنم؛ زیرا در حوزه‌های مختلف پیشرو بوده، البته فراز و نشیب وجود داشته است. قطعا با درایت شهردار و شورای شهر در دوره جدید نیز پیشرو خواهیم بود. کمتر شهرداری را دیدم که به اندازه شهردار مشهد بر حوزه‌های نوین به ویژه هوای پاک تاکید داشته باشند.

انوشه افزود: در زمینه تاکسی برقی امکان بسیار ویژه در نظر گرفتیم و دنبال این هستیم مشهد و تهران که پایلوت اتفاقات خوب هستند، اقدامات ویژه‌ای را در حوزه‌های مختلف ناوگان به ویژه تاکسی، اتوبوس برقی و دوچرخه رقم بزنند. 

معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ما در مشهد با ۴ میلیون جمعیت و ۳۰ میلیون زائر مواجه هستیم که روزانه بیش از یک میلیون تردد خودرو سبک و ۴۰۰ هزار موتور سوار در شهر داریم و خروجی آن‌ها استفاده ۳ میلیون لیتری از بنزین است. این موجب تولید آلودگی می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۴ درصد حجم آلودگی شهر به ماشین‌ها و ناوگان محرک برمی‌گردد که از این میزان ۵۱ درصد مربوط به خودروهای شخصی است. پوشش بسیاری از خودروهای شخصی با مدهای حمل‌و‌نقلی مختلف امکان‌پذیر است که دوچرخه نیز می‌تواند مکمل بسیار خوبی باشد.در آینده‌ای نه چندان دور سرطان و بیماری‌های مختلف موضوعات جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند و حجم خودروها موجب تصادف می‌شود.

انوشه با بیان اینکه مشوق‌های بسیار خوبی برای استفاده از حمل‌ونقل پاک در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بانک مهر عامل شده و می‌توان مشوق‌های خوبی را برای شهروندان ایجاد کرد. ما نیز آمادگی داریم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه ایجاد دبیرخانه شهر دوستدار دوچرخه در مشهد دلایل متفاوتی دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل ناوگان ویژه‌ای است که در دو سال گذشته در مشهد شکل گرفته، اکنون توسعه ویژه‌ای پیدا کرده و برنامه‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است. ما مشهد را صرفا شهر مردم مشهد نمی‌دانیم، بلکه شهر ایران می‌بینیم. با این نگاه شهرداری مشهد می‌تواند پایلوت خوبی برای حوزه دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌و‌نقل پاک باشد و در سایر شهرهای کشور توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->