بازرسان جهاد کشاورزی مشهدحدود ۱۲۷ میلیارد ریال پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران - مشهد باز هم روی ریل پیگیری!

  • کد خبر: ۱۷۱۸۴۸
  • ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران - مشهد باز هم روی ریل پیگیری!
به گفته مدیرعامل راه‌آهن، قرارداد اولیه در خصوص منابع مالی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران- مشهد شامل ۵۷ میلیارد یوآن فاینانس است که در صورت حذف بخش‌های غیرضروری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به‌لحاظ توجیه‌پذیری اقتصادی، عملی‌تر خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، موضوع ساخت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران- مشهد از دولت دهم مطرح شد و دسترسی به سرعت ریلی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هم در این پروژه مطرح بود؛ در آن زمان این طور عنوان شد که حدود ۶۰ درصد زیرسازی این پروژه انجام شده و مذاکره با چینی‌ها برای انجام عملیات روسازی هم در حال انجام است.

طول کل مسیر طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر اصفهان-قم ۲۴۵ کیلومتر است. این خط ریلی از نزدیکی ورزشگاه نقش‌جهان در اصفهان آغاز می‌شود و پس از گذر از قم به ایستگاه شهر آفتاب و در نهایت ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران می‌رسد. با بهره‌برداری از قطار پرسرعت، مسیر اصفهان- تهران با سرعت متوسط ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی می‌شود.

راه‌اندازی قطار پرسرعت اصفهان - قم - تهران با فاینانسور چینی

همچنین سال ۱۳۹۴ و در دولت یازدهم عنوان شد که خط پرسرعت اصفهان- قم- تهران، حداقل تا چهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و فاینانسور چینی برای انجام پروژه انتخاب شده است. به‌دنبال این اخبار در سال ۱۳۹۷ و بار دیگر وعده‌ای چهار ساله در صورت تامین اعتبار این پروژه داده شده و عنوان شد که زیرساخت‌های فاز نخست طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. آن زمان مبلغ مورد نیاز پروژه ۴۴ میلیارد یوان مطرح و عنوان شد که ۱۴ میلیارد یوان آن تامین مالی شده است.

با وجود این در این سال‌ها، پروژه راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران- مشهد، به سرانجام نرسید تا جایی که سال گذشته بار دیگر و این بار از سوی رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- مطرح شد که این پروژه در حال پیگیری است و با قولی که طرف چینی داده، تا پایان کار دولت سیزدهم، به پایان خواهد رسید.

تاکید بر راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر

در این راستا چند روز پیش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور و سیدمیعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن طی سفری یک روزه به استان اصفهان، از پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بازدید کردند.

در این سفر بذرپاش با تاکید بر راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر به‌عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، گفت: پیشنهاد من این است که مسیر اصفهان-تهران-مشهد به‌صورت یکپارچه تحت پوشش قطار سریع‌السیر قرار گیرد. حوزه ریلی کشور باید با تکنولوژی‌های روز تجهیز شود به همین دلیل برای تامین بودجه لازم برای این پروژه حتماً پیگیر خواهم بود. 

همچنین سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان اجرای پروژه‌های قطار سریع‌السیر در کشور را ضروری دانست و گفت: هر چند هزینه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر بیشتر از قطار عادی است، اما این کار به‌لحاظ فناوری ارزش بالایی دارد و با اجرای آن یک جهش نسلی در حوزه فناوری ریلی کشور اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص منابع مالی این پروژه توضیح داد: قرارداد اولیه شامل ۵۷ میلیارد یوآن فاینانس بود که درصورت حذف بخش‌های غیرضروری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به‌لحاظ توجیه‌پذیری اقتصادی، عملی‌تر خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->