ویدئو| رونمایی از مستند «شوق خدمت» در مشهد مدیر جدید خانه عکاسان معارفه شد نتفلیکس انیمیشن سریالی کلش آو کلنز را می‌سازد هنرنمایی هادی حجازی‌فر در نقش ابوذر سریال «سلمان فارسی» آموزش زبان فارسی در مدارس ترکیه در حال گسترش است ورنوی، رپر مطرح فرانسوی در شب اجرای خود درگذشت وقتی فرش قرمز جشنواره کن محل جولان اینفلوئنسر‌ها می‌شود! فصل تازه کنسرت‌های علیرضا قربانی در مجموعه ورزشی آزادی نمایشگاه گروهی «باشندگان پلید»، در نگارخانه آسمان مشهد | غول‌های اساطیری در روایت هنرمندان جان گرفتند آموزش داستان نویسی | سه گام اژد‌ها (بخش دوم) مروری بر چند کتاب درباره احوال و آرای شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی | «شهید جمهور» از خلال سطور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ نخستین دوره جایزه ادبی داستان کوتاه هشت برگزار می‌شود+فیلم روز هفتم جشنواره کن ۲۰۲۵ | جدول ستاره‌های منتقدان اسکرین دیلی ویژه‌برنامه‌های رادیو برای اولین سالروز شهادت شهدای خدمت + زمان و شبکه پخش جایزه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵ برای نیکول کیدمن حسن پورشیرازی بوقچی تلویزیون شد فیلم‌سازان در جشنواره فضای باز می‌توانند از محیط‌زیست وام بگیرند نمایشگاه کتاب تهران تا اول خرداد ۱۴۰۴ فعال است
سرخط خبرها

فسیل در آستانه رسیدن به فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی

  • کد خبر: ۱۷۱۹۲۴
  • ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
فسیل در آستانه رسیدن به فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی
اکران عمومی فصل ماهی سفید به عنوان تازه وارد فیلم‌های تابستانه سینما‌های سراسر کشور درحالی آغاز شد که فسیل بعد از ۱۰۵ روز اکران در آستانه فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، درحالی که فیلم فصل ماهی سفید به کارگردانی قربان نجفی و تهیه‌کنندگی آرش سجاد حسینی محصول سال ۹۸ به عنوان تازه وارد اکران تابستانی سینمای ایران اکرانش از چهارشنبه گذشته آغاز شده فسیل بعد از ۱۰۵ روز اکران اکنون در آستانه فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی قرار گرفته است.

بررسی فیلم‌های پرفروش هفته آخر اسفندماه سال گذشته به عنوان اکران بهار تا هفته اول تیرماه نشان می‌دهد هم اکنون ۱۹ فیلم فسیل، شهرهرت، سه‌کام حبس، آهنگ دو نفره، عروس خیابان فرشته، غریب، جنگ جهانی سوم، کت چرمی، دسته دختران، عروسی مردم، بابا سیبیلو، مصلحت، یقه‌سفیدها، نگهبان شب، تصور، معجزه عشق، ارثیه فامیلی، بچه‌های طوفان و فصل ماهی سفید در فهرست این سمانه دیده می‌شود که براساس آغاز زمان اکرانشان تعداد خاصی مخاطب را به خود جلب کرده‌اند.

در این فهرست اگر بخواهیم به دنبال بهترین و بدترین عملکرد صرفاً از نظر مخاطب بپردازیم، بد نیست که ابتدا از روز ۲۵ اسفند گذشته که اکران فیلم‌های ۱۴۰۲ آغاز شد تا پایان روز گذشته یعنی ۸ تیرماه را درنظر داشته باشیم که در این بازه زمانی تقریبا ۱۰۵ روزه کل مخاطبان سینمای کشورمان مجموعاً ۶ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۶۵۸ نفر برای ۱۸۰ هزار و ۳۴۷ سانس بوده که این تعداد علاقمند سینما در همین دوره رقمی بالغ بر ۳ هزار و ۳۲ میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۲۵۳ ریال به گیشه‌ها واریز کرده‌اند.

بررسی مجموع آمار‌های رسمی ثبت شده در سامانه سمفا با عملکرد تک تک فیلم‌های روی پرده و درحال اکران نشان می‌دهد که بهترین عملکرد یا به عبارتی پرفروش‌ترین فیلم این دوره در اختیار فسیل با جذب ۴ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۲۶ مخاطب یعنی بیش از ۶۵ درصد از کل مخاطبان سینما در ۷۶ هزار و ۷۵۰ سانس و بدترین مربوط به فیلم بچه‌های طوفان با جذب تنها ۷۸۶ مخاطب در ۱۷۹ سانس است.

نگاه دقیق‌تر آماری در این زمینه نشان می‌دهد تنها ۳۵ درصد از کل مخاطبان دوره ۱۰۵ روزه مورد نظرما برای دیدن فیلم مورد علاقه خود غیر از فسیل به سالن‌های سینما رفته‌اند و به تماشای فیلم نشسته‌اند، هرچند به اعتقاد بسیاری از فعالان عرصه سینما بررسی دقیق عملکرد فیلم فسیل و فروش روزانه این فیلم نشان می‌دهد که احتمالا امروز فسیل که هم اکنون تنها با رکورد فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی تنها کمی بیشتر ۱۶۰۰۰ بلیت فاصله دارد می‌تواند، در تاریخ سینمای کشورمان در ردیف پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما خودنمایی کند.

در این زمینه منتقدان با اشاره به عملکرد فسیل و تاکید براینکه همه سینمای ایران را نمی‌توان در یک فیلم یعنی فسیل دید، اما واقعیت امر اینجاست که این سهم بالا برای یک فیلم از کل مخاطبان را نباید نادیده گرفت، چون جذب بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای ژانر کمدی و یک فیلم آئینه‌ای تمام قد از آینده تولیدات سینمایی خواهد داد، چون احتمالا موضوع فتح گیشه‌ها برای دریافت سهم بیشتر از فروش با ژانر‌های مشابه در دستورکار قرار خواهد گرفت که شاهد مثال دقیق آن را در عملکرد شهر هرت می‌بینیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->