مراسم عزاداری شب عاشورا با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد+تصاویر علت شنیده شدن صدای تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز چه بود؟ | وضعیت حرم آرام است+ فیلم (۲۵ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: نباید به نام امام حسین (ع) تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌ واکنش مهدی چمران به شایعه فساد پُست فروشی در شهرداری تهران ۸ ملوان ایرانی محبوس در زندان‌های قطر آزاد شدند (۲۵ تیر ۱۴۰۳) وقوع حادثه جدید دریایی در سواحل یمن (۲۵ تیر ۱۴۰۳) بشار اسد به درخواست دیدار اردوغان با او واکنش نشان داد عاشورا در عراق تعطیل رسمی اعلام شد حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل (۲۵ تیر ۱۴۰۳) تعداد شهدای نوار غزه به مرز ۳۹ هزار نفر رسید (۲۵ تیر ۱۴۰۳) اعضای جامعه کارگری و کانون‌های بازنشستگی با پزشکیان دیدار کردند+ فیلم مقتدی صدر: شاید ترور ترامپ فیلم تبلیغاتی باشد! وزیر تندرو نتانیاهو تهدید به انحلال کابینه اسرائیل کرد اتحادیه اروپا تحریم های یکجانبه علیه ایران را تمدید کرد بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران سرپرست وزارت امور خارجه عازم نیویورک شد مقام روسی: ترامپ را برنده انتخابات آمریکا بدانید تازه‌ترین واکنش بایدن به سوءقصد به ترامپ حمله موشکی قسام به نظامیان متجاوز صهیونیست (۲۴ تیر ۱۴۰۳) آغاز مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور رهبر انقلاب + فیلم (۲۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واقعیت قابل دفاع انقلاب اسلامی

  • کد خبر: ۱۷۳۵۸
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
واقعیت قابل دفاع انقلاب اسلامی
حجت الاسلام محمد علی ابطحی فعال سیاسی
انقلاب اسلامی وارد چهل‌ودومین سال حیات خود می‌شود و در این رهگذار نسلِ اول انقلاب از میان‌سالی می‌گذرد و به مرز عبور از صحنه‌های اجتماعی و حتی زندگی می‌‎رسد و چه بسیار که به سرای باقی شتافته‌اند و در نتیجه بسیاری از گفتنی‌ها ناگفته مانده است. در چنین شرایطی ۲ قضاوت افراطی و تفریطی به‌طور عمده درباره انقلاب و در شبکه‌هایی که نسل فعلی مخاطب آن هستند، مطرح می‌شود و هر دو به یکدیگر کمک می‌کنند تا به اصل انقلاب جفا شود. یکی دیدگاهی است که بیشتر زیرساخت آن در حوزه سلطنت‌طلبی قرار دارد و در طول این ۴۰ سال گروه‌های دیگری مثل مجاهدین خلق و ناراضیانی که شعار براندازی سر می‌دهند، همراه آنان شده‌اند.
از افرادی که قصد براندازی انقلاب را دارند، نمی‌توان توقع انصاف داشت. پمپاژ خبرسازی علیه کلیت انقلاب برنامه طبیعی آن‌هاست. داشتن شبکه‌های مختلف مجازی، حقیقی و حمایت‌های مالی و پشتیبانی و بین‌المللی آمریکایی و سعودی در سال‌های اخیر هم به کمک آن‌ها آمده است. کاری که این مجموعه با نسل دوران پهلوی‌ندیده می‌کنند، درشت‌نمایی شیرینی‌ها و نکات جاذبه‌دار آن دوران است و پرده‌پوشی بر بی‌عدالتی‌ها و ستم‌ها و وادادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ است.
روایت دیگری که بر این نسل پهلوی‌ندیده آوار می‌شود، تاریخ‌نویسی کسانی است که خواست واقعی انقلاب را بیان نمی‌کنند و بیشتر می‌خواهند وانمود کنند که اساسا انقلاب شد تا همین وضع موجود به وجود آید. در این ۴۰ سال به اذعان رهبران سیاسی دوران‌های گوناگون، کاستی‌های زیادی بوده است و همه آن‌ها بر بدنه جامعه چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی فشار فراوان آورده است. بار‌ها مسئولان تراز اول سیاسی، اجرایی، قضایی و پارلمانی خود یا دیگران را قضاوت کرده‌اند و عمدا یا سهوا مسیر اشتباه رفته‌اند. فارغ از اینکه کدام‌یک از این‌ها راست می‌گویند، اعتراف کلی به کاستی‌ها در تاریخ چهل‌ساله نشانگر این واقعیت است که بهتر از آنچه که هست، می‌شد اداره کرد و این کاستی‌ها مورد نظر نسل انقلاب نبوده است. این اهانت به جامعه و مردم ایران است که یک نسل مورد بی‌مهری قرار گیرد و اصل انقلاب آنان زیر سؤال برود. بی‌شک نسل دوران انقلاب یک اجماع ملی بر نخواستن پهلوی شکل دادند. این را هیچ محقق تاریخی نمی‌تواند انکار کند.
انقلاب ایران پرجمعیت‌ترین انقلابی بود که با شعار واحدی در اوج کودتا‌ها و انقلاب‌های خونین با کمترین خون‌ریزی توانست با پشتوانه جمعی مردمی پیروز شود.
رسالت تاریخ‌نویسان برای معرفی واقعی دلایل مردم ایران برای انقلابی بزرگ بسیار مهم است.
نه ستم‌های بی‌شمار دوران پهلوی که به خیزش یک نسل انجامید فراموش‌شدنی است و نه کاستی‌های بعد انقلاب در دوران‌های مختلف را می‌شود توجیه کرد، اما هیچ‌کدام از این‌ها نباید اصل انقلابی را که در ۴۱ سال پیش به وقوع پیوست، خدشه‌دار کند.
سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم و به‌عنوان یکی از افراد نسل پدیدآورنده انقلاب به پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی مباهات می‌کنم و آرزو دارم که خواست‌های انقلابیون ۴۰ سال پیش هر روز بیشتر از دیروز تحقق یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->