افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

روسای جمهور ایران و آذربایجان سد «قیز قلعه‌سی» را بهره‌برداری می‌کنند

  • کد خبر: ۱۷۳۶۸۳
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
روسای جمهور ایران و آذربایجان سد «قیز قلعه‌سی» را بهره‌برداری می‌کنند
مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: پروژه ۲۰ ساله سد قیزقلعه سی تا آخر شهریور با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از پیگیری برای تخصیص ۵٠ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی تبریز خبر داد و اظهار کرد: مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای شرکت آب و فاضلاب استان جهت رفع تنش آبی در تبریز و ۲۰ میلیارد تومان باقی جهت تکمیل پروژه‌های آبی ضرورت دار این حوزه به شرکت آب منطقه‌ای استان تخصیص یافت.

وی همچنین افزود: رینک جنوبی کلانشهر تبریز با پیشرفت بیش از ٩۵ شامل زیر پروژه‌های مخزن ١٠ هزار مترمکعب، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ٣ مترمکعب بر ثانیه، مخزن ١٠٠ هزار مترمکعب و خط انتقال به طول ٢٧ کیلومتر در قطر‌های ١۶٠٠، ١۴٠٠ و ١٠٠٠ میلی متر است.



غفارزاده گفت: مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی کلانشهر تبریز با پیشرفت بیش از ٩٨ درصد و اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به روز شده با هدف پایداری آب شرب بوده که مجموع ظرفیت مخازن آب تبریز را به ۴۵۰ هزار مترمکعب می‌رساند و تاب آوری این کلانشهر را به میزان حدود ۶ ساعت افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه انتقال آب میانه توسط رئیس جمهور و تمجید وی از تلاش شبانه روزی و چند شیفته همکاران برای اجرای این پروژه، افزود: همکاران صنعت آب به استان و مردم خود تعصب داشته و خدمت به این مردم را وظیفه خود می‌دانند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اتمام ۱۶ پروژه آبی استان طی ماه‌های اخیر، اشتغالزایی، توسعه استان، تامین آب شرب و بهبود کیفیت آب مصرفی مردم را از جمله تاثیرات اجرای این پروژه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به ابتکار استان در حوزه مشارکت با حضور بخش خصوصی جهت تکمیل شبکه‌های پایاب استان، افزود: وزارت نیرو این تجربه موفق را به عنوان یک طرح ملی برای توسعه به تمام سطح کشور عنوان کرده است.

غفارزاده از بهره برداری از پروژه ۲۰ ساله سد قیزقلعه سی تا آخر شهریور با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان خبر داد.

براساس این گزارش، سد تنظیمی و انحرافی قیزقلعه سی در ۱۲ کیلومتری سد خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده، طول تاج آن ۸۴۳ متر، ارتفاع از پی ۳۷ متر و گنجایش مخزن آن ۶۲ میلیون مترمکعب است.

تامین حقابه ایران به مقدار یک میلیارد مترمکعب در سال از رودخانه مرزی ارس، آبرسانی تحت فشار به ۱۲ هزار هکتار از اراضی پایین دست سد در آذربایجان شرقی و تامین آب شبکه پایاب اردبیل به وسعت ۶۲ هزار هکتار از جمله اهداف احداث سد قیزقلعه سی است.

همچنین قرار است سالانه ۴۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه در محل سد تولید و به تثبیت ولتاژ سراسری برق کشورمان کمک کند.

بهره برداری از شبکه پایاب سد قیزقلعه سی موجب آبیاری ۷۴ هزار هکتار در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۸۵ هزار نفر در منطقه و شکوفایی اقتصادی در این ۲ استان خواهد شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->