وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟
سرخط خبرها

وزارت خارجه کنیا درباره تعویق سفر رئیسی توضیحاتی داد

  • کد خبر: ۱۷۳۷۳۹
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
وزارت خارجه کنیا درباره تعویق سفر رئیسی توضیحاتی داد
وزارت خارجه کنیا درباره دلایل تعویق سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به کنیا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس جمهور ایران قرار بود روز سه شنبه تهران را برای سفری به کنیا، اوگاندا و زیمبابوه در اولین سفر یک رئیس جمهور ایران پس از ۱۱ سال به آفریقا ترک کند. اکنون به نظر می‌رسد این سفر با یک روز تاخیر انجام می‌شود.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه کنیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که رئیسی قرار بود امروز وارد این کشور شود، اما تغییری برای میزبانی از او در روز چهارشنبه ایجاد شد تا یادداشت‌های تفاهمی که انتظار می‌رود امضا شوند، نهایی شوند.

کنیا گفت که رئیس جمهور کشورمان پس از آن به دیگر کشور‌های آفریقایی خواهد رفت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که آفریقا «قاره فرصت‌ها» است که می‌خواهد با ایران تعامل داشته باشد و تهران نیز مشتاق واکنش متقابل است.

او افزود: می‌توانیم این سفر را نقطه شروع جدیدی برای جهش روابط اقتصادی و تجاری در کنار تقویت روابط سیاسی و فرهنگی با کشور‌های این قاره توصیف کنیم.

رئیسی در ماه مارس میزبان نشستی با گروهی از نمایندگان غرب آفریقا بود که در آن ایران را در مقایسه با کشور‌های غربی با تاریخ استعماری در این قاره به عنوان شریک متفاوتی معرفی کرد.

او گفت: گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با آفریقا نه با نگاه به ثروت این منطقه بلکه با هدف پیشرفت و رفاه همه ملت‌هاست.

این سفر یک ماه پس از آغاز سفر رئیسی به آمریکای لاتین انجام می‌شود، جایی که او مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها را برای تقویت روابط با هم‌پیمانان تحریم‌شده آمریکا شامل ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه امضا کرد.

تهران از زمانی که آمریکا به طور یکجانبه توافق هسته‌ای با ایران را در سال ۲۰۱۸ کنار گذاشت، به دنبال تنوع بخشیدن به روابط خود بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->