فلسطین در راه جشنواره فیلم شارجه ۲۰۲۴ معرفی مدیران بخش ویژه جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) نقش آفرینی کیلین مورفی در نسخه سینمایی «پیکی بلایندرز» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ فیلم‌های مستند راه‌یافته به جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند اسامی ۴۹ فیلم سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد | راهیابی ۳ فیلم داستانی و کوتاه از مشهد پوستر هفته ملی کودک منتشر شد پخش سریال «رستاخیز تفنگ‌ها» با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان درخشش «پیانو» در یک جشنواره کانادایی «پدر قهوه» جدیدترین سریال نمایش خانگی مهران مدیری جدال «هیو جکمن» و «رایان رینولدز» برای میزبانی از مراسم اسکار اعضای شورای سیاست‌گذاری چهلمین جشنواره موسیقی فجر را بشناسید «آوای ابرها» در راه جشنواره فیلم کودکان مارانو کریس کریستوفرسون، خواننده معروف آمریکایی، درگذشت «سیمای خانواده» ویژه شهادت سید حسن نصرالله + زمان پخش مستند «غرق شدن مارو لیسبون» از چین در راه اسکار
سرخط خبرها

لزوم آینده‌نگری رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر

  • کد خبر: ۱۷۴۳۹۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
لزوم آینده‌نگری رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده‌نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، فرشاد مهدی پور در نشست مدیران مسئول و کارشناسان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: تعداد نشریات دانشجویی به طور چشمگیری نسبت به قبل بیشتر شده که یکی از دلایل آن توسعه ارتباطات فضای مجازی است.

وی افزود: امروزه به دلیل گستردگی فعالیت‌های دانشجویی در کشور دامنه اثرگذاری دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است به همین منظور کسانی که در حوزه دانشجویی و دانشگاهی فعالیت می‌کنند نیز آگاه‌تر می‌شود.

مهدی پور ادامه داد: بر خلاف تصور در دوران کرونا بعضی از رسانه‌ها و علی الخصوص رسانه‌های دانشجویی دیده‌تر شوند به طور مثال سایت‌ها و فضای مجازی بازدید‌های بسیار بالایی داشتند که نشان از افزایش دنبال کنندگان نشریات در دوران کرونا دارد.

وی تصریح کرد: ما با یک جنگ ترکیبی وسیع رو به هستیم که راه حل آن تبیین کردن است و برای این امر تلاش را باید چند برابری کنیم. اقدامات دشمنان در این زمینه بسیار گسترده است. رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده‌نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با تاکید به نقش رسانه‌ها گفت: هر فردی می‌تواند انسان-رسانه باشد. آشفته بازاری اطلاع رسانی خبر از دو طریق ایجاد نظام پاسخ گو و سواد رسانه‌ای قابل حل خواهد بود. از این رو رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند که لازمه آن ارتقای آگاهی بخشی و شناخت است.

وی در پایان افزود: بیش از یک دهه است که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی وزارت علوم در زمینه نشریات و نظارت همکاری نزدیک دارند. در تلاشیم تا این همکاری را بهتر رقم بزنیم و فضای مناسبی برای ارتقای نشریات دانشجویی ایجاد کنیم.

نشریات دانشجویی راوی پیشرفت و امیدآفرینی باشند

مهدی بادپا، مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست مدیران مسئول و کارشناسان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: پس از چند سال این نشست اولین گردهمایی حضوری کارشناسان و مدیران مسئول نشریات دانشجویی است و برای پویایی هرچه بیشتر فعالین نشریات دلنشجویی این نشست ۴ روزه با همکاری و میزبانی خوب دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی گفت: نشریات دانشجویی در سال‌های گذشته تهدید‌ها و فرصت‌هایی داشتند که باید برای تبدیل تهدید به فرصت برنامه ریزی کرد.

بادپا اذعان کرد: صاحبان فکر، آسیب‌های رسانه‌ای را بهتر می‌شناسند و در این فضای مهندسی و استکباری رسانه‌های جهانی، نخبگان دانشگاهی باید چند گام جلوتر باشند و مقهور جریان تبلیغاتی و هجمه‌های رسانه‌ای غرب نشوند چرا که با سواد رسانه‌ای که نسبت به بقیه دارند با شگرد‌های رسانه‌ای کشور‌های غربی آگاهند.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطر نشان کرد: باید مخاطب شناسی و اقناع سازی مناسبی توسط نشریات و رسانه‌های دانشجویی برای مخاطب جوان صورت بگیرد. در همین راستا، نسل نوجوان و جوان باید از ظرفیت ها، پیشرفت‌ها و توسعه علم و فناوری ایران آگاهی یابد، لذا وزارت علوم حمایت ویژه‌ای از اردو‌های راهیان پیشرفت خواهد داشت که تا حد زیادی باعث روشنگری و آگاه سازی نسل جوان می‌شود و باعث افزایش تعامل جوانان در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->