شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی مشهد برای اسکان ۸۰۰ هزار زائر حرم امام‌رضا(ع) در هر شب، طی روزهای آخر صفر ۱۴۰۴ استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال
سرخط خبرها

تصویب تخصیص هزار دستگاه اتوبوس به شهرهای زیارتی در کارگروه ملی زیارت

  • کد خبر: ۱۷۴۴۶۴
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
تصویب تخصیص هزار دستگاه اتوبوس به شهرهای زیارتی در کارگروه ملی زیارت
نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: تخصیص هزار اتوبوس به شهرهای زیارتی مثل مشهد در کارگروه ملی زیارت تصویب شده است و تا امروز شهرداری برای گرفتن آنها پیگیری درست و حسابی انجام نداده است.
بیتا سخایی
خبرنگار بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در نشست بررسی ابعاد و پیامد‌های طرح رایگان کردن اتوبوس در مشهد، اظهار کرد: اولین سوال این است که چرا دنبال اجرای این طرح هستیم؟ فارغ از قانون که اجازه این کار را به ما داده است، باید به سمتی برویم که شهرداری مدیریت درآمدی داشته باشد نه هزینه‌ای. اقتصاد پایدار شهری با شعار شکل نمی‌گیرد و شهر را نمی‌توانیم فقط با درآمد پروانه و تخلف اداره کنیم؛ تصمیم بر این است که هر سازمان و منطقه شهرداری پول‌سازی و هزینه کند. مدل فعلی شهرداری مشهد اقتصاد پایدار نیست.

وی افزود: از طرف دیگر قوانین بالادستی این اجازه را به شورای شهر داد که اگر رایگان کردن مشکلی نداشت اجرا شود. پرداخت همین ۱۲۰۰ تومان برای بعضی از اقشار در مشهد زیاد است و عده‌ای در ماه ۲ میلیون تومان هزینه اتوبوس می‌دهند که پرداخت آن برایشان مشکل است. ضمن اینکه در سال ١٣٩٧ سهم مردم در پرداخت هزینه‌های اتوبوس ٧۴ درصدبود که امروز به ۵ تا ٧ درصد رسیده است و قرار بر این بوده که با این اعداد هزینه‌های جاری اتوبوسرانی پرداخت شود. پس چه بخواهیم و چه نخواهیم این عدد در آینده صفر خواهد شد.

این نگاه که برای هر خدمتی که به مردم می‌دهیم باید از آن‌ها هزینه دریافت کنیم اشتباه است

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه وقتی می‌توانیم با رایگان کردن حمل و نقل عمومی این حوزه را گسترش دهیم، ترافیک را کم کنیم، آلودگی هوا و سوانح را کاهش دهیم چرا انجام ندهیم، ادامه داد: این زیرساخت در مشهد وجود دارد و فقط تعداد آن کم است که در بودجه امسال شهرداری ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس اعتبار پیش‌بینی شده است.
این نگاه که برای هر خدمتی که به مردم می‌دهیم باید از آن‌ها هزینه دریافت کنیم اشتباه است و شهرداری گاهی اوقات باید هزینه کند و دریافتی نداشته باشد.

با رایگان شدن اتوبوس‌ها، شهرداری مجبور می‌شود که به دنبال افزایش ناوگان برود

وی گفت: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌گوید که برای کاهش آلودگی هوای ۹ کلان‌شهر کشور از جمله مشهد ۴۱ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و حالا بروید بینید که سهم مشهد از این عدد چقدر است و آن را از دولت بگیرید. مخالفان طرح رایگان شدن اتوبوس می‌گویند که با اجرای این طرح اتوبوس‌ها شلوغ می‌شود، این اصلا اتفاق بدی نیست و با این کار شهرداری مجبور می‌شود که به دنبال افزایش ناوگان برود. امروز از حذف درآمد شهرداری از این منبع صحبت می‌شود و می‌گویند که این کار اشتباه است؛ اما شهرداری با چه مجوز و مصوبه‌ای درآمد سازمان میادین از فروشگاه‌های شهرما را صفر کرد؟ البته که این کار به نفع مردم بود و ما حامی آن هستیم.

حاجی بگلو اضافه کرد: قبل از اینکه طرح در دستورکار صحن علنی قرار بگیرد معاون اقتصادی سازمان اتوبوسرانی به من گفتند که طرح را به تعویق بیندازید و در مدت ۴ ماه ۱۸۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنیم و آن وقت طرح را شروع کنید. اگر این ادعا واقعی است که بروند آن را محقق کنند و اگر دروغ است که باید با آن مدیر برخورد شود.

وی تاکید کرد: سوال من این است که چرا شهرداری با آن ۱۲۰۰ میلیاردی که برای خرید اتوبوس پیش‌بینی شده سراغ این کار نمی‌رود. برای اجرای طرح رایگان کردن اتوبوس حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باید به ناوگان تزریق شود که ۴ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. در بودجه ۱۴۰۲ کشور گفته شده که همه جرایم ماده صد باید صرف حمل و نقل همگانی شود؛ در مشهد ۴۰ هزار رای قلع است که به جریمه تبدیل شده و از محل همین درآمد می‌توانیم کسری اتوبوس را تامین کنیم.

تخصیص هزار اتوبوس به شهر‌های زیارتی مثل مشهد در کارگروه ملی زیارت تصویب شده است و تا امروز شهرداری برای گرفتن آن‌ها یک پیگیری درست و حسابی انجام نداده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->