درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

«بافی کوت» شیوه‌ای برای افزایش طول عمر پلاکت‌های اهدایی

  • کد خبر: ۱۷۴۹۶۳
  • ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
«بافی کوت» شیوه‌ای برای افزایش طول عمر پلاکت‌های اهدایی
معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون گفت: سیستم بافی کوت روش تهیه پلاکت و سایر اجزای خون با مزایای بالا است و طول عمر پلاکت با این روش از ۳ روز به ۵ تا ۷ روز افزایش می‌یابد. البته سرعت تولید محصول اندکی کندتر است که باید خودمان را با آن وفق دهیم زیرا مزایای زیادی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز دکتر عباداله سالک مقدم -معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون در این خصوص گفت: در روش PRP که هم اکنون برای جداسازی اجزای خون به کار گرفته می‌شود، پلاسمای غنی از پلاکت به دست می‌آید.

وی افزود: پس از قرار دادن کیسه‌های خون در دستگاه‌های سانتریفیوژ، با توجه به تنظیمات دستگاه می‌توان یا با روش PRP یا با روش بافی کوت اجزای خون را از هم جدا کرد که در خصوص روش PRP طی دو مرحله سانتریفیوژ سه محصول گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما جداسازی می‌گردد و با روش بافی کوت در ابتدا سه محصول گلبول قرمز، پلاسما و بافی کوت جدا می‌گردد و سپس فراورده پلاکت طی یک روند خاص و انجام یک دور سانتریفیوژ دیگر از بافی کوت استخراج می‌شود.

سالک مقدم تاکید کرد: با بررسی شیوه جداسازی اجزای خون در کشور‌های پیشرفته و اروپایی از جمله فرانسه و بررسی مزایا و معایب آن‌ها و رسیدن به بیشترین بهره‌وری، پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد پروژه اجرای بهره‌گیری از سیستم بافی کوت در انتقال خون استان قزوین اجرایی می‌شود.

وی افزود: روش بافی کوت سال‌ها است در بسیاری از کشور‌های پیشرفته انجام می‌شود و انتقال خون این کشور‌ها از مزایای آن بهره می‌برند.

سالک مقدم گفت: سیستم بافی کوت روش تهیه پلاکت و سایر اجزای خون با مزایای بالا است و طول عمر پلاکت با این روش از ۳ روز به ۵ تا ۷ روز افزایش می‌یابد. البته سرعت تولید محصول اندکی کندتر است که باید خودمان را با آن وفق دهیم، زیرا مزایای زیادی دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی تاکید کرد: در این روش ضمن تهیه پلاسمای بیشتر، پلاکت به دست آمده فیلتر شده و بدون گلبول سفید است که افزایش کیفیت، کاهش عوارض و کاهش مقاومت پلاکتی را در پی دارد و در نهایت صرفه جویی در سیستم سلامت و سهولت بیشتر در درمان را برای بیمار به همراه دارد.

وی همچنین از استقرار سیستم بافی کوت در استان قزوین خبر داد و گفت: کارشناسان این استان تحت آموزش‌های دقیق توسط شرکت ماکوفارمای فرانسه که تولید کننده تجهیزات مربوطه است، قرار می‌گیرند و در طی آن در خصوص استفاده از این تجهیزات در جهت تهیه پلاکت از بافی کوت آشنا خواهند شد.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون تاکید کرد: به مرور این سیستم در کل کشور استقرار خواهد یافت و با توجه به سیاست‌های سازمان در حد مورد نیاز جایگزین  روش PRP خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->