هایجک عجیب در فوتبال ایران | رودست صنعتی‌ها به استقلال؟ نتیجه بازی اسپانیا و گرجستان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی(۱۰ تیر ۱۴۰۳)| یک مدعی واقعی ویدیو گل اول انگلیس به اسلواکی توسط بلینگام در یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | جود قهرمان سه‌شیرها! پخش زنده بازی اسپانیا و گرجستان در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین نتیجه بازی تیم ملی انگلیس و اسلواکی در یورو۲۰۲۴+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| ساوت‌گیت خوش‌شانس! پرسپولیس برای بازیکن جوان شرط گذاشت نقش پر رنگ هوادار متمول برای حفظ سه بازیکن پرسپولیس پرسپولیس به دنبال مدافع چپ آلومینیوم وضعیت نامشخص گاریدو در پرسپولیس پرسپولیس مدافع قطری را می‌فروشد بررسی وضعیت مهم‌ترین سالن ورزشی مشهد | اوضاع جهنمی سالن بهشتی! + ویدیو آقایی‌پور به خاطر استقلال ازپای پله هواپیما برگشت پخش زنده بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین جلالی: باشگاه با هر بازیکنی خواست مذاکره کند توافق نهایی شهریار مغانلو با اتحاد کلبا اختلاف ۱۲ میلیارد تومانی اوسمار ویرا با پرسپولیس! مدافع تیم آخر لیگ یک در پرسپولیس! پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیچ مرگ باز هم قربانی می‌گیرد؟

  • کد خبر: ۱۷۶۷۰۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
پیچ مرگ باز هم قربانی می‌گیرد؟
دوازدهمین گرندپری این فصل فرمول‌یک امروز در بلژیک برگزار می‌شود

دوازدهمین گرندپری فصل فرمول‌یک از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در پیست اسپای بلژیک برگزار خواهد شد؛ جایی که به‌دلیل تصادف‌ها و تلفات زیاد، همواره محل نگرانی تیم‌ها و رانندگان بوده است. بروز تصادفات فراوان در پیست اسپا، به‌خصوص پیچ اوروژ، فشار‌ها برای بازسازی این پیست را که جزو قدیمی‌ها محسوب می‌شود، افزایش داده است. این فشار‌ها در پی مرگ دیلانو وانت هاف، راننده هجده‌ساله، به بیشترین میزانش رسیده است و شاید به‌زودی شاهد تغییر در چهارمین پیست پرحادثه جهان باشیم.

دردسر‌های یک پیست خطرناک

پیچ اوروژ یکی از مکان‌های نمادین و در عین حال خطرناک پیست اسپا محسوب می‌شود. در چهار سال گذشته خروج سریع از اوروژ جان دو راننده جوان یعنی آنتوان هوبرت و دیلانو وانت هاف را گرفته است. چالش اصلی این پیچ، تغییر ارتفاع راننده در کنار مسیر مستقیم پس از آن است که باعث می‌شود تا رانندگان تلاش کنند با نهایت سرعت از آن عبور کنند و به بیشترین سرعت برسند.

لانس استرول نخستین راننده‌ای بود که به ماجرای اوروژ واکنش نشان داد و گفت: ما یک راننده جوان را در اسپا از دست دادیم و فکر من با او و خانواده‌اش است. اتفاقی که افتاد، منصفانه نیست. ما باید بیشتر مطالعه کنیم و این مسیر را تغییر دهیم. زیرا دو استعداد جوان را در پنج‌سال گذشته از دست داده‌ایم. مسیر نیاز به تغییر دارد. ما خودمان هم باید به آنجا برویم و آنچه اتفاق افتاده، وحشتناک است. ما باید به‌طور جدی فکر کنیم که با این پیچ‌وتاب چه کنیم. وقتی به آنجا می‌روید، هیچ چیز جالبی وجود ندارد. زیرا ما زندگی‌مان را به خطر انداخته‌ایم. تغییرات ایجادشده به اندازه کافی خوب نیست. وضعیت پیچ افسانه‌ای؟ ما در حال ازدست‌دادن زندگی‌مان در آنجا هستیم. اوروژ باید تغییر کند.

توتو ولف، رئیس تیم مرسدس، نیز موافق این بازسازی است. او جایی گفته است: ما این پیست را دوست داریم، اما باید به تغییر آن فکر کنیم. به‌عنوان یک مسابقه‌دهنده، شما عاشق اوروژ هستید، اما نمی‌توانید آن را همین‌طور رها کنید. وقتی دو جوان در آنجا می‌میرند، باید مسیر را عوض کنید.

ورشتپن، مدافع پیچ مرگ

با وجود انتقاد‌ها از اوروژ، این پیچ مشهور مدافعانی نیز دارد. به‌عنوان مثال مکس ورشتپن با تمجید از پیست اسپا و پیچ اوروژ گفته است: البته این یک پیچ نسبتا خطرناک است، اما اگر جده را به‌عنوان مثال در نظر بگیرید، خطر در آنجا بسیار بیشتر است. این راننده هلندی پیشنهاد می‌کند که شکل کنونی پیچ اوروژ بدون تغییر باقی بماند و در عوض سطح دیواره‌های امنیتی آن افزایش یابد. ایجاد یک خاک‌ریز متشکل از سنگ‌ریزه در سمت چپ اوروژ هم می‌تواند به امنیت آن کمک کند.

چنین حرکتی رانندگان را وادار می‌کند که کمی آهسته‌تر و با دقت بیشتری برای عبور از این پیچ خطرناک حرکت کنند تا وارد شن‌ها نشوند و سرعتشان گرفته نشود. همچنین، یک خاک‌ریز مصنوعی به کاهش سرعت خودرویی که پیش از برخورد با مانع از مسیر خارج شده است، کمک می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->