پیش فروش دو محصول سایپا ویژه دی ماه ۱۴۰۳ اعلام شد + شرایط و قیمت وزیر نیرو خبر داد: کسری گاز در مناطق سردسیر ایران چه تعداد واحد نیروگاهی از مدار خارج شده است؟ تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی و دارو از مرز ۱۱ میلیارد دلار گذشت نیروگاه برق ری از مدار تولید خارج شد | اتمام ذخیره گازوئیل قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ دی ۱۴۰۳) | رشد ۷۵ میلیونی چانگان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ دی ۱۴۰۳) | قیمت کراس اوور ایران خودرو مشخص شد رشد بیش از یک‌ میلیون تومانی قیمت سکه و ۱۱۴ هزار تومانی قیمت طلا طی یک روز در مشهد (۶ دی ۱۴۰۳) ارزان‌ترین موبایل‌های آیفون چند؟ (۶ دی ۱۴۰۳) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ دی ۱۴۰۳) | طلا به گرمی ۵ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید توزیع گوشت قرمز رایگان برای خانواده‌های کم برخوردار + جزئیات گزارش ۴ ماهه نهضت ملی مسکن منتشر شد خسارت قطعی چندساعته برق به ۲۲ کارخانه سیمانی کشور | توقف تولید سیمان در تهران و خراسان ملک در این منطقه گران خواهد شد کارخانه تولید کاغذ سنگی در فاروج خراسان‌شمالی با حضور وزیر نیرو افتتاح شد (۶ دی ۱۴۰۳) سوختگیری بنزین با کارت بانکی از سال ۱۴۰۴ بررسی وضعیت احداث پروژه آزادراه حرم تا حرم در دستورکار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جدول قیمت سکه‌های پارسیان (۶ دی ۱۴۰۳) | سکه پارسیان در آستانه ۸ میلیونی شدن! اعترافات قاتل در بازسازی صحنه جرم: مقتول سال‌ها بازی‌ام داده بود سود مرحله جدید سهام عدالت چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟ قیمت سکه‌های ضرب ۸۶ حراج مرکز مبادله چقدر است؟ آیا ثبات به بازار ارز برمی‌گردد؟ (۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) | بادمجان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان کارگران چطور مالیات‌های مازاد بر حقوق را پس‌ بگیرند؟ سازندگان توان فروش و ساخت مسکن را ندارند سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد وزیر نیرو: هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق ۸ هزار تومان است پیش بینی قیمت سکه و طلا (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی نیازمند «ترمیم سنگین» است

  • کد خبر: ۱۷۸۵۶۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی نیازمند «ترمیم سنگین» است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد ۱۳۵۰ کیلومتر از راه‌های استان نیازمند ترمیم سنگین است.

به گزارش شهرآرانیوز ۱۳۵۰ کیلومتر؛ این رقم نشان‌دهنده طول راه‌های استان است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی «ترمیم سنگین» نیاز دارد و البته به‌دلیل محدودیت‌های اجرایی و اعتباری این اقدام باید در بازه زمانی دو‌تا‌سه‌ساله انجام شود.

جعفر شهامت در گفتگو با خبرنگار شهرآرا البته این را هم گفت که از تیر‌ماه پارسال، طرح بهسازی راه‌های استان با محوریت معاونت عمرانی استانداری شروع و تاکنون بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها آسفالت شده است.

او با بیان اینکه امسال نیز هزار کیلومتر دیگر از راه‌های استان بهسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای بهسازی مجموع ۲ هزار‌و‌۳۵۰ کیلومتر، اعتبار دو‌هزار‌میلیارد‌تومانی نیاز بوده که تاکنون حدود ۱۱۰۰‌میلیارد تومان آن که بیشتر از محل منابع ملی بوده، تأمین شده است.

شهامت با اشاره به اینکه اکنون برای ترمیم، روسازی و نگهداری راه‌ها حدود ۳ هزار‌و‌۵۰۰‌میلیارد تومان قرارداد فعال داریم، اظهار کرد: همچنین اعتبارات استانی برای بهسازی راه‌هایی که امسال هدف‌گذاری شده در آستانه ابلاغ است.

به نقطه صفر بهسازی نمی‌رسیم

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با تأکید بر اینکه باید روند ترمیم جاده‌ها را در استان از خرابی راه‌ها بیشتر کنیم، گفت: از‌آنجا‌که جاده‌ها همیشه محل ترددند، هیچ‌زمان به نقطه صفر در بهسازی نمی‌رسیم، اما تلاش این است که با اجرای پروژه‌های حفاظتی بیشتر، بهسازی سنگین کمتری نیاز داشته باشیم.

شهامت با اشاره به اینکه حمل بار‌های سنگین در جاده‌ها موجب تخریب بیشتر راه‌ها می‌شود، اضافه کرد: به‌طور‌نمونه راه‌های شهرستان خواف و سبزوار که بیشترین تردد کامیون و تریلی را دارند، بیشترین خسارت را نیز دیده‌اند. شهرستان‌های تربت‌حیدریه، بردسکن و بخشی از شهرستان مشهد نیز ظرفیت‌های معدنی فعال دارند که ممکن است موجب تخریب راه‌ها شود و اگر در این زمینه به راهداری کمک شود، وضعیت نگهداری راه‌ها بهتر می‌شود. این موضوع در شورای معادن استان در حال بررسی است.

فرسودگی ناوگان

او میانگین سنی ماشین‌آلات راهداری را حدود سی سال اعلام و اظهار کرد: البته ماشین‌آلات با عمر بالای چهل سال نیز داریم که دیگر کارکرد اقتصادی ندارند. هزینه تعمیر این ماشین‌آلات بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است و پس از مدتی مجددا خراب می‌شوند؛ بنابراین این ماشین‌آلات قابل‌اتکا نیستند.

شهامت پیش‌از‌این گفته بود که این اداره‌کل برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات و دستیابی به وضعیت پایدار در خدمت‌رسانه به صد دستگاه ماشین‌آلات راهداری جدید نیاز فوری دارد و برای رفع این مشکل، برنامه نوسازی تدریجی ناوگان در دستور‌کار است. مابقی هزینه ماشین‌آلاتی را که ۵۰‌درصد هزینه خریدشان توسط استان تأمین شود، سازمان راهداری در سطح ملی به‌صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. اکنون هشت دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی برای استان خریداری شده است. این ماشین‌آلات در حال حمل به استان‌اند و بین چند شهرستان توزیع می‌شوند. حدود ۵۵‌میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات هزینه کرده‌ایم.

شهامت با اشاره به ظرفیت خرید ماشین‌آلات با عمر کمتر از پنج سال، بیان کرد: قانون مجوز واردات دست‌کم دویست دستگاه را به سازمان راهداری داده است و استان هر‌قدر بتواند در این زمینه اعتبار تأمین کند، معادلش را از سطح ملی دریافت خواهد کرد.

روکش راه و ایمنی جاده‌ها، اولویت‌راهداری

او درباره معضلات راهداری بیان کرد: نیرو‌های راهداری شیفت کاری ندارند، در‌حالی‌که سایر دستگاه‌های امدادی به‌جز ایام خاص شیفت کاری دارند. راهداری یک شغل شبانه‌روزی است؛ بنابراین فشار کاری به‌خصوص در زمستان زیاد است. کارکنان اداره‌کل راهداری ۱۱۰۰ نفر هستند که ۵۰‌درصد از آن‌ها را نیرو‌های عملیاتی تشکیل می‌دهند. با وجود اهمیت، اولویت اصلی راهداری بر افزایش نیرو نیست، بلکه روکش راه‌های استان و ایمنی جاده‌ها در اولویت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->