موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟ رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت به صورت «ورقه ای» انجام خواهد شد موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وزیر پیشنهادی نیرو: برای اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصمم هستم دستور عارف به استاندار یزد برای پیگیری وضعیت مصدومان حادثه تصادف اتوبوس زائران پاکستانی مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ ایران: احتمالا پاسخ به اسرائیل در زمان و شرایطی خواهد بود که کمترین احتمال را می‌دهد آیا نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌ها درباره توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است؟ محسن رضایی: بنای ایران بر جنگ نیست، اما با قدرت از خود دفاع خواهد کرد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ادامه اعتراض‌های داخلی به سیاست‌های دولت نتانیاهو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل خواهان تخریب مقر این سازمان در فلسطین اشغالی شد غرق شدن قایق تفریحی مایک لینچ، غول فناوری بریتانیا در سیسیل ایتالیا یک مقام سابق آمریکایی فاش کرد| حمایت بی قید و شرط هریس از رژیم صهیونیستی تازه‌ترین توضیحات سخنگوی سپاه درباره نحوه پاسخ به رژیم صهیونیستی (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) مقاومت عراق «عین الأسد» را هدف قرار داد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) اعتراض ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شدن اسیران صهیونیست به ضرب گلوله ارتش این رژیم مسئولیت اداره گزینش کشور به معاون اجرایی پزشکیان تفویض شد توافق اطلاعاتی میان ایران و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر آژیر هشدار نفوذ پهپادی در شمال سرزمین‌های اشغالی
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان عربستان را به مقصد ایران ترک کرد

  • کد خبر: ۱۷۹۷۹۲
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
امیرعبداللهیان عربستان را به مقصد ایران ترک کرد
وزیر امور خارجه کشورمان پس دیدار و رایزنی با مقامات کشور عربستان، جده را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی به ریاض و پس از آن به جده سفر کرده بود، عصر امروز (جمعه) ۲۷ مرداد جده را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در ریاض با همتای سعودی خود دیدار و در دیداری که سه ساعت و نیم به طول انجامید درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو پرداخت.

وی بامداد امروز جمعه هم وارد جده شد و صبح امروز با محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان سعودی دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پس از این دیدار با بیان اینکه گفت‌وگوی صریح، بی‌پرده و نتیجه‌بخشی با، ولی عهد عربستان داشتم، گفت: بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها تأکید شد و در منطقه برامنیت و توسعه برای همه اتفاق نظر داریم.


رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین پنجشنبه در محل سفارت ایران در ریاض حضور یافت و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این سفارتخانه قرار گرفت.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان و یک مقام عالی‌رتبه ایرانی به عربستان پس از قطعی روابط دو کشور در دی ۱۳۹۴ است. ایران و عربستان در ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ پس از رایزنی‌هایی در عراق، عمان و پکن در نهایت به توافق رسیدند که روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند. پس از آن مقرر شد وزرای خارجه دیدار کنند که این دیدار ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در پکن صورت گرفت. وزرای خارجه پس از آن در کیپ تاون ملاقات کردند و بعد از آن هم وزیر خارجه عربستان ۲۷ خرداد سفری یک روزه به تهران داشت و با امیرعبداللهیان و رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->