ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار گرفتند اژه‌ای: در انتخابات، نقد جای خودش را به تخریب داده است کودک مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۳ تیر ۱۴۰۳) علائم و چگونگی درمان «تب دنگی» | مبتلایان از مصرف پروفن و ژلوفن خودداری کنند زمان پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافربری ویژه تابستان اعلام شد پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق شمالی کشور (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پرستاران از دولت آتی چه مطالبه‌هایی دارند؟ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه | امکان اعتراض تا ۲۰ تیر سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

افزایش ۴برابری تعداد قطار‌ها در مسیر تهران به خرمشهر و اهواز

  • کد خبر: ۱۸۱۱۳۹
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
افزایش ۴برابری تعداد قطار‌ها در مسیر تهران به خرمشهر و اهواز
با آغاز مرحله سوم عرضه بلیت قطار سفر اربعین بدون افزایش قیمت، ظرفیت قطار‌ها از مبدأ تهران و مشهد به ترتیب چهار و دو برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی ایمن و راحت، قطار است که طرفداران زیادی هم دارد. اما در روز‌های اخیر بسیاری از زائران اربعین که قصد سفر به سوی شهر‌های مرزی را داشتند، با مشکل تهیه بلیت قطار مواجه بودند.

اما با برنامه‌ریزی مسئولان، از ساعت۱۰صبح امروز مرحله سوم فروش بلیت قطار اربعین آغاز شد و زائران می‌توانند برای تهیه بلیت اقدام کنند.

افزایش ۴برابری تعداد قطار‌ها در مسیر تهران به خرمشهر و اهواز

میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه تعداد قطار‌های ویژه سفر اربعین افزایش یافته است، می‌گوید: در ایام اربعین تعداد قطار‌ها به سمت کرمانشاه و خرمشهر نسبت به ایام عادی بیشتر شده و این قطار‌ها باکیفیت بهتری هستند. همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد قطار‌ها از تهران به خرمشهر و اهواز چهاربرابر شده است.

یکی از موضوعاتی که ممکن است زائران را برای تهیه بلیت نگران کند، افزایش هزینه‌هاست؛ به‌طوری‌که قیمت اتوبوس برای سفر اربعین نسبت به ایام عادی دوبرابر شده است. البته مسئولان دلیل این امر را خالی بودن یک سر اتوبوس عنوان کرده‌اند. با این وجود، در زمینه قطار‌ها این افزایش قیمت اعمال نشده است.

راه‌اندازی قطار ساری ـ کرمانشاه برای زائران سفر اربعین

در مرحله سوم عرضه بلیت قطار سفر اربعین، قطار‌هایی در مسیر زاهدان ـ خرمشهر، کرمان ـ خرمشهر و یزد ـ خرمشهر پیش‌بینی و برای نخستین‌بار قطار از مسیر ساری به سوی کرمانشاه هم در ایام اربعین راه‌اندازی شده است تا زائران از شمال کشور هم بتوانند از طریق مرز خسروی عازم زیارت اربعین شوند.

مرز خسروی در روز‌های اخیر با وجود زیرساخت‌های مناسب، مورد استقبال زیادی قرار نگرفته است و بیشتر زائران از مرز مهران عازم عراق می‌شوند.

بر اساس گزارش سازمان حج و زیارت، پس از تهران، زائران استان خراسان رضوی بیشترین متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح هستند. با توجه به افزایش تقاضا از مشهد، ظرفیت و تعداد قطار‌ها از مبدأ مشهد به مرز‌های خروجی هم افزایش یافته است. صالحی می‌گوید: ظرفیت قطار‌های فوق‌العاده بر اساس تقاضا در مسیر مشهد ـ کرمانشاه امسال  دوبرابر و در مسیر مشهد ـ خرمشهر رشد قابل توجهی داشته است.

امسال قطار تهران ـ کربلا هم برای نخستین‌بار راه‌اندازی شد و دومین حرکت این قطار روز گذشته صورت گرفت و زائران عصر امروز به کربلا می‌رسند. زائران با این قطار در حدود ۲۶ساعت تهران تا کربلا را طی می‌کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->