رکورد معاملات شمش طلا شکسته شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) وضعیت بازار طلا مشهد پس از انتخابات ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد | خرید دینار از بانک مرکزی با صرفه دومیلیون‌تومانی نسبت‌به بازار آزاد روی خوش بورس برای دومین روز متوالی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مروری بر قواعد محاسبه و پرداخت اجاره‌بها | کرایه خانه را چگونه بپردازیم؟ سکه طرح جدید در مشهد ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | هیجان دیروز فروکش کرد سقف ثبت سفارش بازرگانان جدید ۱۰۰ هزار دلار شد هشدار بازرسی مشهد به مشاوران املاک بدون پروانه‌کسب: اجازه تبلیغات ندارید حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله امروز، ۱۷ تیرماه، برگزار می‌شود + جزئیات فروش فوق‌العاده سایپا (خودرو کوییک GXR-L) از روز سه‌شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات آغاز ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی برای جانبازان از امروز یکشنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) + لینک سامانه انتصاب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  استقبال بازارهای مالی از رئیس جمهور | بورس سبز پوش شد پاسخ به سوالات در مورد «طرح طبقه‌بندی مشاغل» | شرایط پرداختِ مابه‌التفاوت به کارگران چیست؟ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد | کدو و بادمجان مناسب غذا‌های تابستانی را چند بخریم؟ (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مطالبه‌های کارگران از رئیس‌جمهور منتخب نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین آمار و گزارشات طرح نظارتی اصناف بر بازار مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۳۳۹۱
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
آخرین آمار و گزارشات طرح نظارتی اصناف بر بازار مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۲)
از ابتدای سال تاکنون ۳۴هزار مورد بازرسی در سطح شهر انجام شده است که برای ۵هزارو۴۰۰فقره از تعداد کل فرم‌های گزارش بازرسی مبلغ ۳۳۶میلیارد و ۵۴۱میلیون ریال ثبت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در طرح بازرسی اتاق اصناف مشهد با همکاری تعزیرات از ابتدای سال تاکنون ۳۴هزار مورد بازرسی در سطح شهر انجام شده است که ۵هزارو۴۰۰ فقره از تعداد کل فرم‌های گزارش بازرسی مبلغ ۳۳۶میلیارد و ۵۴۱میلیون ریال ثبت شده است. همچنین ۹هزارو۴۰۰ فرم گزارش نظارتی ثبت شده است.
حدود ۲هزار و ۳۹۰مورد شکایت کتبی در اتاق اصناف مشهد ثبت شده که هزارو ۸۵۰ فقره حضوری در اتاق اصناف و ۵۴۰فقره ارسالی از اتحادیه‌های صنفی بوده است. در این بین ۶۲۰پرونده کتبی تنظیم گزارش و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و هزارو ۱۳۰پرونده جلب رضایت در پرونده‌های کتبی و حضوری به ارزش ریالی ۲۳میلیارد و ۲۸۰میلیون ریال انجام شده است.

آمار بازرسی کالا‌های اساسی

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی با بیان این مطلب در ادامه تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح، نظارتی ویژه بر اقلام اساسی و پرکاربرد صورت گرفته است. در حوزه نان ۲هزارو۸۰۰ مورد بازرسی انجام شده است که ۴۲۵فقره تخلف به ارزش ۱۳میلیارد و ۸۹۰میلیون ریال ثبت شده است.

به گفته وی در حوزه موادغذایی ۳هزارو۷۰۰مورد بازرسی صورت گرفته که ۶۲۰فقره فرم تخلف به ارزش ۲۸میلیارد و ۲۵۳میلیون ریال ثبت شده است. در حوزه میوه و سبزی ۴هزارو۵۰۰مورد بازرسی انجام شده است و ۴۷۶فقره فرم تخلف به ارزش ۱۶میلیارد و ۷۶۲میلیون ریال در پی داشته است.
در حوزه گوشت مرغ ۲هزارو۴۰۰ مورد بازرسی انجام شده که ۳۲۰ فقره فرم تخلف به ارزش ریالی ۲۶میلیاردو ۲۳۰میلیون ریال ثبت شده است.

محسن صیادی عمده تخلفات را در حوزه عدم درجه قیمت با ۲هزارو۶۲۰مورد عنوان می‌کند که گران‌فروشی با هزارو ۸۱۰مورد و عدم رعایت قوانین نظام صنفی با ۶۹۰مورد و دستورالعمل‌های بهداشتی با ۴۶۰فقره، تقلب با ۳۴۰ مورد و ۳۲۵ مورد عدم صدور صورت‌حساب و کم فروشی با ۲۲۵مورد در رده‌های بعدی است.

طرح ویژه نظارتی دهه آخر صفر

محسن صیادی در ادامه یادآورشد: با توجه به حضور زائران و مجاوران حریم رضوی در ایام پایانی صفر به خصوص در محدوده ثامن و خیابان‌های منتهی به حرم رضوی اقدامات و اهداف طرح ویژه نظارتی ایام پایانی صفر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی با رویکرد نظارت ویژه و حضور مستمر با بکارگیری تمامی ظرفیت به خصوص در منطقه ثامن جهت کنترل بازار در حال انجام است. بر همین اساس استقرار تیم‌های بازرسی در چهار پایگاه در محدوده ثامن، استقرار تیم رسیدگی به شکایات در واحد مرکزی اتاق اصناف جهت ارتباط و رسیدگی به گزارشات مردمی در طول طرح، استقرار دوتیم سیار بازرسی در مبادی ورودی شهر در مسیر کاروان‌های زائران در ایام شهادت امام رضا(ع) انجام شده است.

به گفته این مسئول عمده بخش‌های نظارتی در حوزه نانوایی‌ها، صنف موادغذایی و برنج فروشان، فروشندگان مرغ و ماهی و تخم مرغ، گوشت دامی و میوه و تره‌بار است که ۷۰۰واحد صنفی در منطقه ثامن متعهد به نصب بنر درخصوص تامین و عرضه کالا‌های اساسی به قیمت مصوب و مندرج روی کالا شده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف افزود: ایجاد سه واحد سیار توزیع کالای اساسی در محدوده ثامن برای عرضه مستقیم با نرخ مصوب به زائران در ایام دهه پایانی ماه صفر و ۲۰واحد صنفی منتخب جهت عرضه و توزیع نان بسته بندی در منطقه رینگ اول ثامن از دیگر اقدامات است.

به گفته صیادی، در ۱۵روز گذشته در طرح ویژه نظارتی دهه آخر صفر بابت تخلفات پیرامون حرم شش واحد صنفی به دلیل گرانفروشی، عدم درج قیمت و تقلب پلمب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->