طرح بازنگری قلعه وکیل آباد مشهد در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد| تراکم منطقه بین ۲ تا ۶ طبقه پیش‌بینی تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای برگزاری مسابقه ایران _ قطر برگزاری سومین رویداد «عطر و طعم پاییز» در مشهد  سقوط کارگر جوان مشهدی از ارتفاع (۱۴ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: امروز هژمونی آمریکا و اسرائیل نابود شده است افزایش ظرفیت ساماندهی و آموزش آسیب‌دیدگان اجتماعی در مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است + فیلم اعمال‌قانون ۱۴۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناشنیده از آغاز حکومت شاه عباس صفوی در مشهد | بدشگونی تاج‌گذاری در کوهسنگی شهردار منطقه‌۳ مشهد در دیدار با اهالی محله دروی: دیوارسازی کال دروی، رو به پایان است کارتون | جنگ نرم رژیم موقت صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی هوای کلانشهر مشهد امروز سالم شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) علت تصادف اتوبوس با ۷ خودرو در بولوار پیروزی مشهد چه بود؟ + فیلم سوانح رانندگی در خراسان رضوی سه کشته برجای گذاشت (۱۳ مهر ۱۴۰۳) ناصحی: تقویت همدلی در تمام ارکان مدیریت شهری مجدانه مدنظر قرار بگیرد حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شرایط دشواری را برای شهرداری‌ها رقم زده است شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های شهری با اعتباری ۸ هزار میلیاردی آماده بهره‌برداری هستند بررسی نقش سمن‌های حوزه اجتماعی در مدیریت شهری مشهد اجرای برنامه‌های مختلف برای دختران مشهدی توسط مهدیه و مجتمع فرهنگی منتظران عاشق پیگیری ایجاد «کافه‌بازی» در بوستان‌های بانوان شهر مشهدمقدس رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: وعده صادق ۲ انرژی مضاعفی در امت اسلامی ایجاد کرد روایت‌هایی از زندگی کلنل محمدتقی‌خان پسیان به مناسبت سالروز شهادتش | قطرات خونم کلمه «ایران» را ترسیم خواهند کرد
سرخط خبرها
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی تشریح کرد:

مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات

  • کد خبر: ۱۸۳۴۴
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، مهمترین وظایف، بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات را تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، کوکب موسوی در این باره اظهار کرد: براساس ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۷۶ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان، وزارت کشور مأمور حسن اجرای قانون مذکور بوده و بدین منظور باید افرادی متعهد، کارآموزده و بی طرف را به عنوان بازرس انتخاب کند تا با انجام بازرسی به موقع و مطلوب، مجریان برگزاری انتخابات را بر مدار قانون کنترل کنند.
وی در خصوص روال صدور حکم بازرسین تشریح کرد: هیأت بازرسی انتخابات شهرستان، بازرس را معرفی و دبیر هیأت بازرسی استان حکم وی را صادر می‌کند. همچنین احکام اعضای هیات بازرسی شهرستان نیز توسط رئیس هیات بازرسی استان صادر می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص تعداد بازرسین در سطح استان گفت: در خراسان رضوی تقریباً به ازای هر شعبه ۱ بازرس وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بازرسین به ۲ گروه متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می‌شوند، ادامه داد: ۲۱۲۲ بازرس متمرکز و ۱۸۴۷ بازرس غیرمتمرکز پیش بینی شده که از این تعداد، اطلاعات حدود ۸۰ درصد بازرسان در سامانه جامع انتخابات ثبت گردیده اند.  در این راستا تعداد ۴۸ بازرس ویژه برای شهرستان‌ها نیز منصوب شده اند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی در خصوص مهمترین وظایف بازرسین گفت: کنترل حسن اجرای قانون انتخابات در شعبه تحت مسئولیت، اطمینان از حضور کلیه عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی شعبه، توجه و مراقبت از محیط داخل و خارج شعبه به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، اطلاع رسانی به نماینده فرمانداری و پیگیری برای رفع آن در صورت مشاهده تخلف، ایجاد تعامل بین عوامل شعبه و جلوگیری از هر تنش احتمالی، بررسی موردی تعرفه‌ای اخذ رأی از نظر ثبت مشخصات رأی دهندگان و درج شماره ارائه شده توسط سامانه در محل مخصوص آن، نظارت دقیق و مستمر بر روند شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه شعبه، امضای صورتجلسه شعبه، نظارت بر روند ورود اطلاعات صورتجلسه در سامانه انتخابات و ارائه فرم تکمیل شده "گزارش بازرس شعبه" پس از پایان فرآیند انتخابات از مهمترین وظایف بازرسین به شمار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص ملاحظاتی که بازرسین باید مد نظر داشته باشند، افزود: مطابق ماده ۵۵ قانون، حضور نمایندگان هر یک از نامزد‌ها تا پایان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه بلامانع است، لذا ممانعت از حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. همچنین محل استقرار نمایندگان نامزد‌ها بایستی به نحوی باشد که از طرفی در جریان روند اجرایی بوده و از طرف دیگر امکان تبلیغات در شعبه را نداشته باشند.
وی در این راستا با عنوان اینکه نماینده نامزد‌ها حق دخالت در امور شعب را ندارند، افزود: نماینده نامزد حق نوشتن رأی برای دیگران را ندارد، محافظین شعبه هم حق دخالت در امور اجرایی و نظارتی و حق نوشتن رأی برای رأی دهندگان را ندارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->