پدر شهید مدافع حرم «مرتضی عطایی» درگذشت+زمان و مکان تشییع  دیدار صمیمی اهالی قلم با تولیت آستان قدس رضوی| هنر نویسندگی؛ امتداد دهنده سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه همه آنچه باید پیش از ورود به ماه محرم بدانیم زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد + لینک آیت الله سیستانی دوشنبه را اول ماه محرم ۱۴۴۶ اعلام کرد برگزاری «کرسی تفسیر موضوعی قرآن کریم» در حرم امام‌رضا(ع) عزاداری هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در "حسینیه حرم" زیارت دلیل رفاقت بود یادی از استاد کاظم مدیرشانه چی، چهره ماندگار علوم حدیث و استاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا‌(ع) در حرم امام‌رضا(ع) + جزئیات به کی رأی بدیم؟! آیینه‌ها، در عبادت یار | درباره هنر چهارصدساله آینه‌کاری در حرم امام‌رضا(ع) راز سجده مروری بر آموزه‌های امام رضا(ع) درباره عزای سیدالشهدا(ع) اجتماع بزرگ هیئت‌های عزادار حسینی در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ۶۰۰ کودک‌ونوجوان یتیم، میهمان آستان قدس رضوی شدند استقرار ۳۲ صندوق اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) یادی از فیلسوف، حاج ملاهادی سبزواری | در دیده اسرار همه خانه اوست
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نصب دروازه‌های هدایت "گام به جلو" در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۸۳۶۶۰
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
نصب دروازه‌های هدایت
همزمان با دهه آخر ماه صفر و به منظور تسهیل تردد زائران امام رضا (ع) ۲۰ دروازه «گام به جلو» در ۱۲ محور ورودی حرم مطهر رضوی نصب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست معاونت نگهداری و بهره برداری سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی در رابطه با اجرای طرح دروازه‌های هدایت «گام به جلو» گفت: به منظور تسهیل عبور و مرور زائران و نظم بخشی و کنترل جمعیت زائران در مبادی ورودی و در عین حال حفظ زیبایی و صیانت از هنر معماری اسلامی حرم، ۲۰ دروازه جدید در ۱۲ محور ورودی حرم مطهر امام رضا (ع) طراحی و اجرا شد.

مهندس بهروز برقی با اشاره به اینکه پیش از این در محور‌های ورودی سازه‌های فولادی نامناسب و نازیبا قرار داشت، تصریح کرد: برای زیباسازی و اجرای دروازه‌های جدید در سال ۱۴۰۰ و در گام نخست و با همکاری مشاوران آستان قدس رضوی و گروهی از صنعتگران، طرح و ایده‌های متعددی ارائه شد که درنهایت طرح فعلی بعنوان طرح نهایی انتخاب و عملیات ساخت و نصب این دروازه‌ها متناسب با الگو معماری اصیل و اسلامی حرم مطهر آغاز شد تا یکی از ماموریت‌های سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی عملیاتی شود.

وی با بیان کارکرد‌های این المان‌های هدایت، گفت: به دلیل اینکه در مناسبت‌های مختلف حرم مطهر رضوی پذیرای جمعیت و تحرک زیادی در حرم و اطراف آن هست، الزام به استفاده از این دروازه‌ها بود چراکه این المان‌های ورودی با کنترل جریان ورود و خروج افراد به حفظ امنیت کمک می‌کند.
وی ادامه داد: این دروازه‌های جدید به صورت استراتژیک حرکت افراد و وسایل نقلیه را مدیریت میکنند، تا از ازدحام جلوگیری و موجب جریان روان جمعیت، ارتقا امنیت و حفظ صف مناسب می‌شود و به جلوگیری از بهم ریختگی مسیر‌های ترددی کمک می‌کنند.

برقی درباره ساختار دروازه‌های «گام به جلو» گفت: این دروازه‌ها از سه ساختار ثابت، متحرک گردان و در‌های خودرویی تشکیل شده است. بخش‌های گردان امکان باز یا مسدود کردن محور را فراهم می‌کند و در‌های خودرویی نیز امکان ورود خودرو ازجمله خودرو‌های امدادی را فراهم می‌کند. همچنین در این سازه، اتاقک‌های نگهبانی شیشه‌ای برای حضور و استراحت موقت درنظر گرفته شده است.

او همچنین بیان کرد: چهارچوب‌های اصلی این سازه فلزی و مستحکم است که بارنگ‌های طلایی الکترواستاتیک پوشانده و دربخش میانی نیز از ورقه‌های پلکسی نشکن با قاب محافظ دارای طرح گره استفاده شده است. ارتفاع این سازه‌ها حدود ۱ متر و ۴۰ سانتی متر می‌باشد و به گونه‌ای نصب و طراحی شده است که موجب از بین رفتن دید زائر نسبت به نشانه‌های شاخص حرم مطهر نشده است. برای زیباسازی بیشتر نیز درمیان چهارچوب‌های سازه، گلدان‌هایی تعبیه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->