اثرگذاری بانوان در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روشن است از کتابخانه‌های دیجیتالی تا کتابخانه‌های هوشمند در بیستمین نشست اندیشگاه رضوی زمان ثبت‌نام کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر به مشهد؛ دهه اول محرم نبرد آیه و آتش | روایتی از آزادسازی منطقه مرزی مهران در جنگ تحمیلی ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر و مجاور در طرح تابستانی «شمیم تلاوت رضوی» برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تعرفه‌های خونی ... زندگی جوانان را شیرین کنید! قرآن؛ چراغ روشن و رهنما در تاریکی دنیا اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها تله تقلیل‌گرایی و رویکرد شناختی در مطالعه دین راوی عظمت غدیر | علامه امینی به روایت فرزندش تولیت آستان قدس رضوی در آئین دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت در حرم امام‌رضا (ع): مبارزه با مستکبران، آموزه مکتب اهل‌بیت (ع) است خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم»
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

«حماسه زنان نوغان» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۸۴۴۱۷
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
«حماسه زنان نوغان» در حرم مطهر رضوی برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) جمعی از بانوان در رواق حضرت زهرا (س) گردهم جمع شدند و درعزای شاه خراسان به سوگ نشستند.

به گزارش شهرآرانیوز، جمعی از بانوان پس ازعرض ارادت به ساحت امام مهربانی‌ها در رواق حضرت زهرا (س) همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) گردهم آمدند و در قالب ویژه برنامه «حماسه زنان نوغان» که به منظور پاسداشت حرکت تاریخی زنان محله نوغان از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی طراحی شده بود به عزاداری و نوحه‌خوانی در سوگ این امام رئوف پرداخته و اشک ماتم ریختند.

یک مدرس حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: ۱۲۰۰ سال پیش جمعی از زنان محله نوغان طوس در روز شهادت حضرت امام رضا (ع) به از آن‌ها اجازه خواستند تا در تشییع پیکر آن امام همام شرکت کنند و بر مظلومیت غریب توس اشک ماتم بریزند.

فائزه عظیم زاده اردبیلی افزود: این بانوان ایثارگر و شهادت طلب با این حرکت تاریخی خودشان مسیرحمایت از اهل بیت (ع) را ترسیم کرده و درس مقاومت و ایثار را ارائه داند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه زن ایرانی طلایه دار مقاومت، عفت، سربلندی و حرکت در خط ولایت است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان دین در راستای تحقیر زنان ایرانی و نابود کردن کانون خانواده تلاش زیادی می‌کنند.

عظیم زاده اردبیلی با تاکید بر این مطلب که دشمن به دنبال اهداف خود و از بین بردن قداست مادربودن، همسر بودن و عفت زنان است، اظهار کرد: امروز بانوان ایرانی ثابت کرده اند در کنار فعالیت‌های علمی و اجتماعی می‌توانند نقش مادری و همسری را به نحو احسن ایفا کنند.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقانم معظم رهبری در باره بانوان ایرانی که فرموده اند: شیرزنان انقلاب و دفاع‌مقدس نشان دادند که الگوی سوم نه زن شرقی و نه زن غربی است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود عفیف و محجبه بود و در عین حال در متن و مرکز بود، گفت: زن در غرب وسیله‌ی تبلیغاتی برای رسیدن به بالاترین کالای اقتصادی است.

وی در ادامه با بیان حدیثی از امام رضا (ع) که فرموده اند «مومن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد، سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش. سنت پروردگار پوشاندن راز خود، سنت پیغمبر مدارا و نرم رفتاری با مردم و سنت امام صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است»، اظهار کرد: شکیبایی و قناعت از جمله از فضایل اخلاقی است که بدون آن دو تداوم زندگی و موفقیت ممکن نیست.

همخوانی قرآنی خواهران، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم، دکلمه خوانی، مرثیه سرایی و نوحه خوانی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) دیگر برنامه‌های اجرا شده در این محفل بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->