تا پایان سال ۱۴۰۳ درِ سه خانه تاریخی مشهد به روی مردم باز می‌شود مشهد در سطح ملی و بین‌المللی، «شهر دوست‌دار خانواده» معرفی شود محدودیت‌های ترافیکی مشهد در رژه روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور پیشگیری از وقوع حوادث با آموزش‌های شهروندی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همراهی مردم با مدیریت شهری مهم ترین رکن توسعه شهری است رئیس شورای عالی استان‌ها: هفت‌ساله شدن، بهره‌وری شوراهای اسلامی شهر را افزایش می‌دهد اعمال‌قانون ۱۹۹۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) مترو مشهد روز شنبه (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی صلواتی اتوبوس‌های درون‌شهری مشهد در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و اول مهرماه با اجرای طرح انتقال پساب به غرب مشهد مشکل کم‌آبی رفع می‌شود | پایان سراب، در مسیر سیرآب نصب و راه‌اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن در ۹ روستای مشهد آیا تجربه بافت تاریخی یزد برای مشهد مفید است؟ لزوم بازنگری در محدودیت‌های درآمدی شهرداری‌ها اعمال‌قانون ۱۸۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) آمادگی کامل حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خراسان‌رضوی، رتبه اول به‌روزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور + فیلم مشارکت بی‌سابقه مردم مشهد در اجرای پروژه‌های شهری مشهد، قله نهضت آسفالت کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: دستگاه حفار تونل خط ۳ متروی مشهد به زودی وارد قاسم‌آباد می‌شود گل‌های پاییزی به زودی میهمان مشهد می‌شوند 
سرخط خبرها

مشهد شهر دوستدار آب

  • کد خبر: ۱۸۵۴۷
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
مشهد شهر دوستدار آب
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: تلاش‌های گروه‌های مختلف و شهرداری مشهد در جهت ارتقا زیرساخت‌های آب و توجه ویژه به حقوق شهروندی، وضعیت شهر را از منظر آب ارتقا داده و قرار است به‌زودی مشهد به‌عنوان شهر دوستدار آب معرفی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار آل شیخ با بیان اینکه شهر دوستدار آب به شهری اطلاق می‌شود که به مسائل آب در ابعاد گوناگون اهمیت داده و شهروندان علاوه بر دسترسی آسان به آب سالم ارزش آن را درک می‌کنند، گفت: طرح «شهر دوستدار آب» به دنبال ارتقا و بهبود وضعیت آب در جامعه شهری است و فعالیت‌های شهری انجام‌شده در این راستا سبب شده تا مشهد به‌عنوان شهر دوستدار آب انتخاب‌ شود.


وی تأکید کرد: شهر دوستدار آب در ابعادی همچون فرهنگی، علمی، آموزشی و اجرایی فعالیت‌های سازنده‌ای را دنبال می‌کند.


آل شیخ افزود: فعالیت‌های درخشان در جهت حفظ و فرهنگ‌سازی آب این نعمت الهی سبب شد تا مشهد به‌عنوان کاندیداتوری شهر دوستدار آب انتخاب‌ شود. در این پروژه شهرداری مشهد از سوی کمیسیون ملی یونسکو مأموریت یافت تا جهت کسب نشان مشهد، شهر دوستدار آب اقدامات لازم را انجام دهد.


وی ادامه داد: شهر دوستدار آب پروژه‌ای از مجموعه طرح‌های کمیسیون ملی یونسکو – ایران بوده که چهار مبحث زیرساخت، فرهنگ و هنری، حقوق شهروندی و آموزش را در برمی‌گیرد.


این مقام شهرداری مشهد تصریح کرد: در راستای این پروژه شهرداری مشهد اولین همایش «مشهد، شهر دوستدار آب» مصادف با روز ملی آب در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.


رئیس همایش مشهد شهر دوستدار آب با اشاره به اینکه وضعیت استراتژیک مشهد سبب شده تا تقاضای آب شهری در آن به‌صورت فزاینده‌ای رو به رشد باشد افزود: به جرأت می‌توان گفت اهمیت تأمین آب این شهر در اولویت برنامه‌ریزی مدیران شهری و کشوری به‌حساب می‌آید.


وی ادامه داد: رشد ناپایدار و غیرمتناسب شهر مشهد با توان این منطقه ناسازگار بوده و فشارهایی را بر منابع طبیعی، به‌ویژه آب، وارد نموده که تأمین آب برای این جمعیت رو به رشد را دچار مشکل کرده است. تحقق «مشهد، شهر دوستدار آب» به‌عنوان رویکرد جدید نیازمند تغییر در رویه‌ها، فرایندها و جلب همراهی و مشارکت همه شهروندان در فرایند تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات است.


آل شیخ خاطرنشان کرد: حرکت به سمت رویکرد جدید نیازمند ایجاد عزم عمومی برای تغییر است که نقطه شروع آن، دغدغه‌مند و حساس شدن مردم به مسئله آب و به‌عبارت‌دیگر اجتماعی شدن مسئله آب در شهر مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->