سرخط خبرها

رؤیای دختر سوارکار ایرانی برای تاریخ سازی

  • کد خبر: ۱۸۷۲۶۵
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
رؤیای دختر سوارکار ایرانی برای تاریخ سازی
در روز دوازدهم بازی‌های آسیایی، دختران کاراته‌کا به بازار کساد کسب مدال در هانگژو رونق می‌دهند؟

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ یازدهمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو نیز برای بانوان ورزشکار کاروان کشورمان مدالی به همراه نداشت، اما دختران ورزشکار ایران توانستند با کسب پیروزی در رشته‌های مختلف، یک گام به پیروزی نزدیک‌تر شوند. امروز هم کاراته‌کا‌ها شانس زیادی دارند تا دوباره خط مدال‌آوری‌ها را روشن کنند.

نغمه خانجانی، تنهابانوی سوارکار ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، دیروز پس از دو دور رقابت انفرادی و یک دور رقابت تیمی راهی دور بعد شد. نغمه خانجانی بیست‌وهشت‌ساله نخستین‌بار حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کند. او دومین زن سوارکار ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی به شمار می‌رود. لیتا سهیلا سهی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸جاکارتا نخستین زن سوارکار ایران در همه دوران‌های این رویداد بود.

در دور اول مقدماتی رقابت پرش با اسب، خانجانی با اسب TAKE A CHANCE VANDE BRAE در میان ۴۸سوارکار مرد و زن با زمان ۷۶٫۹۴ثانیه و با احتساب خطا در پرش در رده سی‌ام قرار گرفت. در دور دوم، خانجانی با زمان ۷۶٫۶۶ و با مجموع خطای هشت در رده نهایی۲۶ ایستاد. در مسابقات تیمی نیز نغمه خانجانی با مسعود مکاری‌نژاد و امید غریبی در میان دوازده تیم با زمان ۲۳۰٫۱۲ و خطای بیست، دهم شدند. عربستان، امارات و ژاپن سه تیم برتر این رقابت بودند. درنتیجه، نغمه خانجانی همراه با مسعود مکاری‌نژاد، دیگرسوارکار ایرانی، جواز حضور در دور بعدی مسابقات را که جمعه برگزار می‌شود، به‌دست آورد.

بانوی سوارکار کشورمان با اشاره به سطح بالای رقابت‌ها و حضور سوارکاران صاحب‌نام در این دوره از رقابت‌ها گفت: با وجود سطح بالای مسابقات و حریفان قدرتمندی که دارای عناوین جهانی و المپیکی هستند، از اینکه توانستم به مرحله بعد صعود کنم، از عملکردم تا این مرحله راضی هستم. خانجانی این نکته را نیز یادآور شد که به‌دلیل قرنطینه‌شدن اسب در ایران، ملی‌پوشان کشورمان با اسب‌های اروپایی تمریناتشان را طی پنج ماه پیگیری می‌کردند.

خداحافظی باشکوه با طلا

تیم‌ملی کبدی زنان ایران در دومین بازی‌اش در بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف بنگلادش رفت و در دیداری آسان و یک‌طرفه با نتیجه ۵۴ بر ۱۶ حریف را شکست داد. نیمه نخست این بازی با نتیجه ۲۸ بر ۵ به سود دختران کبدی ایران پایان یافته بود. سرمربی تیم‌ملی کبدی زنان درباره بازی با بنگلادش اظهار کرد: بازی خوبی بود و بچه‌ها توانستند خیلی خوب ذهن و بدنشان را کنترل کنند. این دو بازی نوعی مرور تمرین و هماهنگی بود تا خطا‌های بچه‌ها کمتر شود و برای بازی بعدی به هماهنگی کامل برسند.

سرمربی تیم‌ملی کبدی زنان درباره برنامه‌هایش در بازی مقابل هند گفت: فرقی نمی‌کند در بازی بعدی مقابل هند بازی کنیم یا تایپه؛ ما باید بتوانیم بچه‌ها را از نظر ذهنی کنترل کنیم. زیرا ما در دوره قبلی قهرمان شدیم. سه تیم ایران، هند و تایپه قدرت‌های اصلی آسیا هستند. برنامه ما این بود که به‌عنوان تیم نخست از گروهمان بالا برویم و در نیمه‌نهایی با هر تیمی که برخورد کنیم، پیروز باشیم و در ادامه در فینال برای قهرمانی دوباره بجنگیم. ما یک‌بار مدال طلا گرفته‌ایم و تکرارش دشوار است، اما باید به این هدف برسیم. چون من می‌خواهم پس از بازی‌های آسیایی از مربیگری خداحافظی کنم و می‌خواهم این خداحافظی باشکوه و با مدال طلا باشد.

کاراته‌کاران رقیبانشان را شناختند

قرعه‌کشی مسابقات کاراته در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز برگزار شد و نمایندگان کاراته ایران رقیبانشان را شناختند. در وزن ۵۰کیلوگرم سارا بهمنیار در دور نخست استراحت دارد و در دور دوم به مصاف برنده بنگلادش و مالزی می‌رود. در وزن ۵۵کیلوگرم فاطمه سعادتی در دور نخست به مصاف نماینده ماکائو می‌رود.

سعادتی در صورت پیروزی در دور دوم با برنده ویتنام و چین‌تایپه دیدار می‌کند. در وزن ۶۱کیلوگرم آتوسا گلشادنژاد در دور نخست به مصاف سارا العامری از امارات می‌رود و در صورت برتری در دور دوم با برنده ماکائو و ویتنام دیدار می‌کند. در وزن ۶۸کیلوگرم نیز مبینا حیدری در دور نخست به مصاف نماینده اندونزی می‌رود. حیدری در صورت پیروزی در دور دوم به مصاف برنده ژاپن و امارات می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->