تلاش جلالی برای گرفتن معافیت شرط و شروط روزبه چشمی برای تمدید با استقلال سیلوا در استقلال ماندنی شد علی نعمتی پیشنهاد ۲۰ میلیاردی پرسپولیس را رد کرد! بیرو بدون تیم به خاطر پول! بازگشت فرشید باقری به استقلال؟ برگزاری اردوی آبی‌پوشان در ترکیه مورایس در اصفهان ماندنی شد گاریدو: پرسپولیس در دنیا شناخته شده است | فلسفه ما تلاش برای بردن است درویش: با هماهنگی گاریدو، تیم را ترمیم می‌کنیم قرارداد گاریدو با پرسپولیس امضا شد + ویدیو بازیکن بوسنیایی استقلال، تستی شد! اسکوچیچ این بار با تراکتور همراه شد زمان و برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ درخواست عجیب پرسپولیس از باشگاه قطری درخواست چند میلیون دلاری مهاجم سوری از پرسپولیس از معرفی خارجی‌ها به گاریدو تا بازگشت پیروانی بازی با اسم اخباری برای ترساندن بیرانوند؟ نتیجه و ویدیو ضربات پنالتی بازی برزیل و اروگوئه| حذف در غیاب وینیسیوس دولخانی رئیس جدید هیئت سوارکاری شد
سرخط خبرها

تغییر معادلات ترکیب پرسپولیس

  • کد خبر: ۱۸۷۲۷۲
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
تغییر معادلات ترکیب پرسپولیس
درخشش نیمکت‌نشینان برنامه‌های تاکتیکی گل‌محمدی را عوض می‌کند.

شهرآرانیوز، درخشش بازیکنان پرسپولیس مقابل الدحیل شاید ترکیب یحیی گل‌محمدی در بازی‌های آینده را تغییر دهد. پرسپولیس در دومین بازی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد الدحیل را شکست دهد. آن‌ها درحالی روبه‌روی حریف پرستاره‌شان قرار گرفتند که مهدی ترابی و وحید امیری به‌علت مصدومیت غایب بودند و میلاد سرلک هم با اخراج مقابل النصر، نمی‌توانست در این بازی به میدان برود. نمایش پرسپولیس در قطر فراتر از انتظار بود. پرسپولیسی‌ها که مقابل النصر حتی یک شوت داخل چارچوب نداشتند، در این بازی با مالکیت بیشتر نسبت به حریف، شانزده شوت زدند و نمایش برتری نسبت به حریفشان ارائه دادند. همین بازی خوب می‌تواند باعث تغییراتی تازه در تیم گل‌محمدی شود.

تهدید جایگاه سرلک

یاسین سلمانی، سروش رفیعی و امید عالیشاه سه بازیکن جانشین پرسپولیس بودند که مقابل الدحیل، به‌علت غیبت بازیکنان اصلی به میدان رفتند؛ سه بازیکنی که بازی درخشانی به نمایش گذاشتند و امید عالیشاه توانست تک‌گل بازی را هم بزند. با بازی خوب سلمانی و رفیعی، حالا میلاد سرلک کار سختی برای بازگشت به ترکیب اصلی دارد. سرلک این فصل مهره ثابت گل‌محمدی در همه بازی‌ها بوده است.

اوایل فصل سروش رفیعی زوج او در خط هافبک بود و پس از چند هفته، مسعود ریگی به زوج تازه سرلک تبدیل شد. رفیعی و ریگی مقابل الدحیل جزو بازیکنان برتر پرسپولیس بودند و شاید گل‌محمدی تصمیم بگیرد از همین دو نفر در بازی‌های آینده استفاده کند. یاسین سلمانی هم رقیب آن‌ها برای بازی در این پست محسوب می‌شود. البته توانایی فنی و علاقه گل‌محمدی به سبک بازی میلاد سرلک می‌تواند باعث شود شماره ۱۰ پرسپولیس باعث سنت‌شکنی یحیی شود و او ترکیب برنده‌اش را برای استفاده از سرلک دستخوش تغییر کند.

بازگشت موفق دانیال

مدافع‌راست پرسپولیس نمایشی موفق در جدال با حریف قطری به‌جا گذاشت تا با تمجید کادرفنی این تیم همراه باشد. پس از نمایش موفقی که دانیال اسماعیلی‌فر در روز‌های پایانی فصل گذشته داشت، اما منجر به دعوتش به اردوی تیم‌ملی نشد، از نظر روحی دچار افت شده بود و فشار و هجمه زیادی را در پایان بازی مقابل النصر عربستان متوجه خود دید.

با این حال، این بازیکن در دیدار با الدحیل بار دیگر آمادگی‌اش را به رخ کشید و به‌خصوص در بخش دفاعی توانست شب موفقی را برابر الدحیل به پایان برساند. اسماعیلی‌فر از نظر توپ‌گیری و قطع حملات حریف در این بازی یکی از بازیکنان آماده پرسپولیس محسوب می‌شد و اوج حرکتش شاید در دفع ریباند نیمه اول روی ضربه مهاجم حریف بود که مانع از بازشدن دروازه پرسپولیس شد.

بیرانوند که موفق شده بود در جدالی تک‌به‌تک مانع از ضربه مهاجم حریف شود، در ریباند دروازه‌اش را در خطر دید، اما تکل اسماعیلی‌فر توانست این خطر جدی را دور کند و درنهایت سرخ‌ها با سه‌امتیاز قطر را ترک کردند. اسماعیلی‌فر با نمایشی که مقابل الدحیل به‌جا گذاشت و توانست رضایت دوباره یحیی گل‌محمدی را به‌دست بیاورد، اکنون باید دید در ادامه فصل و به‌خصوص در لیگ قهرمانان آسیا چه وضعیتی را دنبال خواهد کرد.

بازی بدون مهاجم، راهکار جایگزین گل‌محمدی

امید عالیشاه در بازی با الدحیل به‌عنوان جانشین ترابی در سمت چپ پرسپولیس قرار گرفت. بازگشت ترابی به ترکیب اصلی و پست تخصصی‌اش قطعی است، اما شاید گل‌محمدی عالیشاه را در نقش مهاجم در ترکیب تیمش نگه دارد. شهاب زاهدی به‌عنوان مهاجم اصلی پرسپولیس در این فصل، فاصله زیادی با انتظارات داشته و نتوانسته است گلی برای آن‌ها بزند. انتظار می‌رفت پس از ناکامی زاهدی مقابل النصر، گل‌محمدی باز هم از ترکیب بدون مهاجم استفاده کند، اما در قطر زاهدی پس از دو بازی شروع از روی نیمکت، در ترکیب اصلی قرار گرفت.

این مهاجم تلاش بسیاری کرد تا در این بازی آسیایی که اهمیت فوق‌العاده‌ای هم داشت، سرانجام برای تیمش گل بزند، اما موفق نشد و با افسوس و ناراحتی تعویض شد. با توجه به اینکه گل‌محمدی پیش‌تر هم بازی بدون مهاجم تخصصی را امتحان کرده و نتیجه هم گرفته است، احتمال دارد باز هم سراغ چنین ایده‌ای برود؛ راه‌حلی که می‌تواند خلاقیت در خط حمله پرسپولیس را بیشتر کند و شانس آن‌ها برای گل‌زنی افزایش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->