کارگران معدن طبس به دلیل عدم آموزش نتوانستند از کیف نجات استفاده کنند درگیری اشرار مسلح با مرزبانان در راسک سیستان و بلوچستان| یک سرباز شهید شد (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) ترور ناجوانمردانه پلیس در خاش (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۴۰۵ در جاده گوارشک با دو مصدوم + فیلم و عکس(۸ مهر ۱۴۰۳) حکم اعدام متجاوز به عنف در همدان صادر شد (۸ مهر ۱۴۰۳) به‌کارگیری نیروی کار ناشنوا در صنعت حمل‌ونقل‌ هوایی کشور اعلام آمادگی ۱۲۰۰ نفر از پزشکان و اساتید برای ارائه خدمات درمانی به مردم لبنان (۸ مهر ۱۴۰۳) تجلیل شخصیت‌های دانشگاهی سوریه از تمدن کهن ایرانیان هشدار رگبار باران و وزش باد شدید در خراسان رضوی و دیگر نقاط کشور رمزگشایی ۳۱ فقره سرقت دوچرخه در مشهد کشف بیش از ۴۰ کیلو موادمخدر از یک خانه مسکونی در مشهد  وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: لزوم ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و نقش راهبری آنان در آموزش دانش‌آموزان سفر به سریلانکا بهتره یا تایلند؟ پدیده گرد و غبار درهوای کلانشهر مشهد تا پایان امشب روند افزایش است شهروندان مشهد توصیه‌های خودمراقبتی دربرابر گردوغبار را رعایت کنند (۸ مهر ۱۴۰۳) فلسفه دادگاه صلح کمک به تسریع سازش در پرونده است با اسفناج و خواص بی نظیرش آشنا شوید شیوع اختلال‌های روانی در زنان و مردان به ترتیب حدود ۲۵ و ۱۴ درصد است بارش باران و لغزندگی سطح معابر در جاده‌های احمدآباد و گناباد (۸ مهر ۱۴۰۳) شرایط عمومی متقاضیان فرزندخواندگی چیست؟ برای داشتن قلبی سالم چه‌کار باید کرد؟ تکمیل فرآیند اینترنتی تسویه حساب افراد دارای بیمه تکمیلیِ تامین اجتماعی دستور رئیس‌جمهور برای بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور نخستین گروه زائران عمره به کشور بازگشتند (۸ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مطالبه اصفهانی‌ها برای حقابه محیط زیست و کشاورزان

  • کد خبر: ۱۸۷۳۳۳
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
مطالبه اصفهانی‌ها برای حقابه محیط زیست و کشاورزان
استان اصفهان در سال‌های اخیر بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی با مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف محیط زیست و حوزه کشاورزی و اقتصادی مواجه شده و تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده رود کاملا خشک شده و تبدیل به کانون گرد و غبار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزارت نیرو مُتعهد شده است که حقابه قانونی حوزه محیط زیست و کشاورزان اصفهان را تامین کند.

 منصور شیشه‌فروش روز پنجشنبه در مانور امداد و نجات و اطفاء حریق صنعتی در "شهرک صنعتی ۲ نجف‌آباد" افزود: تعهدات وزارت نیرو از طریق اجرای طرح‌های انتقال آب و جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در بالادست محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: درخواست ما از وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور این است که این تعهدات ملی را به‌جد رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: کاهش میدان دید و گرد و غبار در جاده‌ها موجب بروز حوادث ترافیکی می‌شود و گرد و غبار اثرات منفی بسیاری هم بر سلامت عمومی جامعه دارد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر بسیاری از اراضی کشاورزی استان رها شده و به زیر کشت نرفته و بسیاری از چاه‌ها، قنوات و منابع آبی خشک و تالاب بین المللی گاوخونی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: در زمان حاضر رودخانه زاینده رود و ۹۹ درصد از تالاب گاوخونی بعنوان یک پیکره طبیعی در شرق اصفهان خشک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، کم آبی را به مثابه یکی از معضلات جدی استان توصف و خاطرنشان کرد: از جمع ۴۲ مخاطره ثبت شده، کم آبی و خشکسالی، سیل، آلودگی هوا، گرد و غبار، تصادفات جاده‌ای و فرونشست زمین، بیشترین مخاطرات این استان محسوب می‌شود.

استان اصفهان در سال‌های اخیر بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی با مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف محیط زیست و حوزه کشاورزی و اقتصادی مواجه شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->